Jump to content

Yankee

Members
  • Content Count

    22
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

0 Neutral
  1. Phu, takk for svar. Skjønner Dot 5 er noe helt annet enn alt annet
  2. Er det kun 4+ Eller 5.1 som skal brukes på 212 serie fra 2013/14 bs85822 ? på Per Hagen slo de opp og sa jeg skulle ha 5.1 men ser nå at det står 4+ på lokket. Ordner det saken ved feilfylling å bare skifte væsken ?
  3. Mange takk for svar, er inngang for den på originalspilleren. Tar noen bilder. noen som kan forklare hvordan handsfree er koblet på denne bilen ? NE98419
  4. Ok, ser ut som der er inngang til den på originalspiller, men ikke på pioneer. Ser ut som avbildet kontakt er original, vil det da si at der er original montert DAB? Vet ikke hva SMB er....
  5. Skal koble opp bilstereo på en w203 - 2004 modell. Kobler opp en pioneer spiler som fulgte med siden det ikke er tilkobling for å streame musikk fra telefon på den originale. orginalt ledningsnett er koblet vekk. kan noen fortelle meg hvordan handsfree skal fungere på disse bilene? og hva er ledningen på bildet til? er en DAB antenne i bilen også hvordan kobles den?
  6. Er manuell så det er riktig rør ja.
  7. Hvordan peiler man motoroljen på denne? 180 kompressor. Peileinnen er bare en kort stubb. Skal man finne det i display eller må man kjøpe pinne?
  8. Hvor kan man finne en pålitelig oversikt over riktig type motorolje ? finner ulike informasjon på nett men er ikke entydig. Bilen jeg skal ha olje til nå er en 2004 mod c klasse w203 med 180 kompressor motor. Regnr ne98419
  9. Tok avcalippere og tok ut stemplene og tok vekk pakninger. Stempel satte seg når det ble klemt langt inn selv om alt så fint ut. Rengjorde grundig, honet sylinder og satte i stempel. Litt gjentatte ganger inn og ut med stempel til gled helt glatt. Montert med nye pakninger. Problem løst men skjønner ikke helt hva som gjorde at det satte seg fast.
  10. Som sikkert mange andre her ønsker jeg meg diagnoseutstyr. Star blir jo fort dyrt så lurte på om noen har erfaring med andre typer. For eksempel iCarsoft CR Pro - Multibrand - Alle bilmerker
  11. Satte tilbake de gamle klossene, og da fungerer alt fint. Noen som har formening om det er sansynlig at stemplene bare går tregt når jeg har presset det inn for å få plass til nye klosser?
  12. Stemmer, skrev feil, er Textar. Får sette tilbake gamle klosser så jeg kan bruke bilen. Skjønner ikke dette. Alt ser greit ut. Er det vanlig at stemplene kan gå tregt når det blir klemt tilbake i sylinderen?
  13. Tok ikke sjansen på å ta ut stempel uten å ha nye pakninger. Viser seg at klossene er et par millimeter smalere mellom «tappene» som går ned i klaven. Filte vekk så de var like med de gamle. Ble bedre men går fortsatt varme. Har aldri opplevd sånt før, er det vanlig? Kjøpte fra firma som selger alt til Mercedes , Klossene er av merket Nexsar, de bedyret at dette var kvalitet som leverte også Mercedes original. Noen som kjenner merket?
  14. Prøvde å ta fra hverandre alt igjen, smørte glideflster med alufett og bevegde bremsestempel frem og tilbake noen ganger. Men henger fortsatt. Kan jeg ta ut stempel og rengjøre og smøre uten å sette i ny pakning? Har ikke pakningen for hånden nå ....
×
×
  • Create New...