Jump to content

Sven Håkon

Betalende medlem
  • Content Count

    6,504
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    16

Sven Håkon last won the day on September 23

Sven Håkon had the most liked content!

Community Reputation

40 Excellent

About Sven Håkon

  • Birthday 08/06/1980

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

  1. Kult! Dersom jeg går over til AMG-look på cabrioleten kommer jeg til å prøve å finne samme type! 👍 Merk at de finnes i forskjellige finisher; Søvlakkert, diamantkuttet og med 'sort innside'.
  2. Usikker på navnet, men det er 19" AMG-felger som blant annet ble levert på A/C207, og sikkert også S/W212. De ble brukt fra ca 2010 til for noen år siden.
  3. Jeg har brukt 18x8,5" felger med innpress ET43 på min tidligere 211 uten problemer, da i kombinasjon med dekk i 245-bredde. Kan aldri tenke meg at de ekstra 2mm skal skape problemer, men det kan se litt rart ut med hjulene så langt inne:
  4. Oppfølgingsspørsmål her; Min CLS skal ifølge vognkortet ha lasteindeks 96 foran og 98 bak, men i hjelpeteksten står det at verdien må være minst like høy som akselens tillatte totalvekt delt på 2. Maks tillatt aksellast eksempelvis bak er 1245kg, altså er maks belastning per hjul 622,5kg når man deler på 2. Runder man opp til 630kg per hjul kommer man da til en lasteindeks på 92 ifølge tabellene, noe som jo er ganske forskjellig fra vognkortets 98 (750kg). Basert på hjelpeteksten som sier at verdien må være minst like høy som akselens ti
  5. Er det noen som har erfaring med oljeskift på nitrinnskassen som finnes på nyere biler? CLSen har denne og skal nå på service hvor blant annet automatoljen skal byttes. Jeg har fått tilbud fra to Mercedesverksteder, og oljeskiftet på automatkassen er prissatt fra 9600kr til 12500kr! 🤯 Begge to er i overkant dyre etter min mening, men på overslaget fra sistnevnte er ny bunnpanne ført opp på delelisten - er dette normal praksis på disse kassene? Hva tenker dere ellers om prisen for oljeskiftet?
  6. Ja, fy fasan så bra den funker - med den og AIRCap i gang er det omtrent trekkfritt i kupeen, vel verdt de 4500kr den kosta 😄
  7. Jeg har ikke kommet noe videre i prosjektet, men fikk en fastpris (på rundt 5K tror jeg det var) for å finne ut av det - de virket forøvrig veldig løsningsorientert og imøtekommende, selv om de ikke hadde konkret erfaring med mitt spørsmål.
  8. Haha, kanskje den skiller seg for mye ut til tider. 😄
  9. Sommeren er over, og cabrioleten er parkert for vinteren. Det er jo kjedelig på én måte, men samtidig betyr det at jeg igjen kan hente ut CLSen som for tiden har rollen som vinterbil! Jeg hadde glemt hvor mye større denne bilen både er og føles sammenlignet med cabrioleten - mye henger nok sammen med setene som til sammenligning føles som å sette seg ned i en sofa, men det er særlig under kjøring det merkes. Der cabrioleten føles kvikk og spretten blir CLSen stor og treg, og selv om det er langt mellom øyeblikkene hvor den føles uhåndterlig er den åpenbart mer GT enn GTI. På den an
  10. Da er sommeren offisielt over. Foregående helg ble en kombinasjon av Lokallag Stavangers første(?) vestlandstreff og vinterklargjøring av denne bilen. Siden den ikke brukes om vinteren består klargjøringen av en grundig vask og gjennomgang, noe jeg har vært gjennom her i tråden tidligere og ikke trenger å dokumentere ytterligere. Kort fortalt holder bilen seg godt, til tross for at den er 6 år gammel og nylig rundet 140.000km, og foruten behov for støvsuging av AIRCapen og et par nye steinsprut som fikk litt lakk var det lite å sette fingeren på. I stedet f
  11. Tusen takk for et utrolig bra gjennomført treff! 🙌
  12. Vet ikke hvor stor forskjell det er på 203 og 211, men funker faktisk det der? 🤯
  13. Relativt vanlig feil dersom låsekassen blir slitt - så vidt jeg har forstått er det ingen normal prosedyre for å reparere den (alt kan fikses), så den byttes vanligvis når feilen oppstår.
×
×
  • Create New...