Jump to content
Mercedes-Benz Entusiastklubbs forum

Olav

Members
  • Content Count

    3,692
  • Joined

Community Reputation

2 Neutral

About Olav

  • Birthday 09/15/1961
  1. En 280 SL ble parkert i en garasje i 1982. I sommer fikk den komme ut i dagslys igjen og fikk en etterlengtet vask. https://youtu.be/UyTrkAqnkFI
  2. Jeg ville nok beholdt det vanlige skiltet på denne bilen (I tidsriktig utgave vel og merke) Men et alternativ når jeg ser hvilken utgave du har kan det jo være et tips her: For oss som så på TV for mange år siden.
  3. Glem det. Biler tåler vann. Og hvis bilen ikke er helt ren når du legger på trekket vil det gnu dritten frem og tilbake.
  4. Jeg vet mange ønsker seg 2-Din radio for å få stor skjerm. Men det er ofte omfattende å få til på en bil som er levert med 1-Din. Var inne og sjekket på Bilradiospesialistens nettsider i dag, og kom over disse. Sikkert aktuelt for mange her. https://bilradiospes.no/produkter/bilstereo/spillere-dab-radio/spesialmodeller
  5. NOPE!! Nedgradering :lol: Første jeg tenkte når jeg så dette bildet var at baklykta var ødelagt. ;
  6. Jeg har ofte byttet alt av olje, filtre og væsker på mine bruktbiler når jeg har kjøpt dem. Da vet en at alt er på stell.
  7. Det var Mansory som hadde jålet den opp ser jeg. De har mye rart, men litt "over the top" for min del. Husker de hadde en rosa Bentley på Frankfurt-utstillingen for noen år siden. Har også sett en Aston Martin med karbon-karosseri hos dem. Ta en titt på siden deres. http://www.mansory.com/en/mansory-range
  8. Har faktisk vært borti verksted som har tappet girkassa og trodd det var motorolje, og så fyllt på motorolje på motoren.
  9. Skal du leie henger bør utleieren også ha stropper som er beregnet på slik, jfr bildene til FrodeS. Hvis ikke ville jeg for en såpass lang tur som 27 mil tatt kostnaden med å kjøpe eller leie slike stropper. Når det gjelder lasting er det bedre med for mye kuletrykk enn for lite. Når jeg kjørte med ML og vogn hadde jeg som regel ca 100 kg kuletrykk.
  10. Tja, det er da slett ikke det værste utgangspunktet. Og slike biler har fått en utrolig prisutvikling. Samtidig så har det blitt mange restaurerte etter hvert, så kanskje markedet er mettet? Reproduserte deler er lett tilgjengelig såvidt jeg vet, så med litt pågangsmot og et par hundre tusen i påkost kan det fortsatt være mulig å gå i pluss. Men uansett er det buss i original stand som er mest verdifull. https://www.carandclassic.co.uk/car/C878859
  11. Denne så da meget bra ut. https://www.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=133145197
  12. Tipper vedkommende ikke er så ofte på forumet. Prøv å ringe.
  13. Olav

    W168 A210 Evolution

    Ja, du må jo regne med å betale ca 30K for å importere en slik bil, men det er ikke gratis å sveise rust heller.
  14. Olav

    W168 A210 Evolution

    Det ligger 26 til salgs på autoscout, og ut fra prisleiet der vil jeg ikke tro at en rusten og dårlig vedlikeholdt bil kan være verdt 30K https://www.autoscout24.de/lst/mercedes-benz/a-210?sort=standard&desc=0&ustate=N%2CU&size=20&page=1&atype=C&
  15. Jeg har også hørt noe lignende Tommern, men også at det var svakheter ved enkelte komponenter. Synes det høres litt merkelig ut at problemet skulle være uerfaren arbeidskraft i en såpass automatisert prosess. Det var også mange som ventet med å bytte ut sin 123-bil i påvente av at problemene på 124 skulle rettes. Det var også en sak for noen år siden om en drosjeeier som hadde kjøpt en av de siste W123 i taxiversjon og satt den på lager. Den ble imidlertid aldri satt i tjeneste, og var vel til salgs såvidt jeg husker. Tror det var her på forumet den saken ble delt.
×
×
  • Create New...