Jump to content

Erik560

Members
  • Content Count

    141
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    2

Erik560 last won the day on March 12 2020

Erik560 had the most liked content!

Community Reputation

3 Neutral

Recent Profile Visitors

271 profile views
  1. Har et tilfelle der jeg skal skjøte to 45mm (ytterdia) eksosrør med et skjøtestykke. Skjøtestykket har 45mm innerdiameter og må dermed bankes på. Spørsmålet er om det vil slippe eksos og lyd ut, eller om det er trangt nok til å holde tett. Evt bandasje eller pasta er det ikke plass til. Noen som har erfaring med dette?
  2. Hei Olaf, ja, jeg har sentrallås. Har lært på Sternzeit-107 at min -88 ikke har den store vacuumtanken, slik tidligere modeller har under høyre forskjerm. Jeg har en pumpe istedet i tillegg til en liten vacuumtank plassert ved sparkeplaten ved venstre A-stolpe. Problemet løst
  3. Prøver å forstå vacuumsystemet mitt ifm å prøve å fikse høy tomgang. Ifølge skjema skal jeg ha en control valve (Item 90 på skjema), men jeg kan ikke finne den. Noen som vet hvor den er, og hvordan den ser ut?
  4. Tok av høyre forhjul og plast innerskjermen i går kveld for å inspisere vacuumtanken. Der var det ingen vacuumtank. Ifølge alle skjemaer jeg har sett, og ikke minst bilder, skal tanken være plassert der. Noen som vet hvor den er plassert? Tviler på at den er stjålet...
  5. Her er tre bilder. Før vask, etter vask og etter lakking.
  6. PS. Apotekene selger sitronsyrepulver i 100g bokser.
  7. Hei Simen, takker for tipset. La alle stag og div holdere/braketter til gass-spjeldet i et sitronsyrebad, og etter 24 timer nå så er det borte vekk med alle uhumskheter. Og det var ikke lite. Brukte et blandingsforhold på ca 10 gram pr liter, sant en dæsj Zalo. Veldig fornøyd 🏆🤸‍♂️
  8. Går over vacuumslangene ifm innsprøyting og EGR. Jeg har sett igjennom en del skjemaer, men ser ikke ut som om jeg har funnet det rette fordi ingen av dem viser det slik det er koblet på min motor. Ifølge skjema skal det gå en vacuumlinje fra gass-spjeld (se bilde), og videre til EGR ventilen. På min motor mangler denne linjen, og den slangen som er koblet til EGR går til tempsensoren på manifolden (se bilde). Da er spørsmålet hva som er rett? Har noen koblet feil engang? Står litt fast nå, så setter pris på det hvos noen har et hint å gi
  9. Ok Ja det er vel sluttresultatet som teller mest
  10. Hei, tenker du på poser a 100 gram som man kan få i matvarehandelen? Vet ikke helt om fruen synes det er greit med felgrensen...
  11. Hei Simen, takk for tipset. Hvilket blandingsforhold bruker du? Det er ikke noe aluminium som skal vaskes, denne gangen.
  12. Aha, trodde kullfilteret hadde en annen funksjon. Angående EGR, får jeg tenke litt på.
  13. I henhold til US utslippskrav monterte MB på åttitallet inn et eksos kullfilter, plassert i venstre fremre hjulbue. Har noen erfaring med å koble ut / blende av dette kullfilteret? Ser ikke for meg noen nytteverdi av filteret nå, så lite som denne bilen kjøres. Vil det ha noen effekt på motoren, evt gi noen problemer på noe vis? Kan det gjøres i kombinasjon med å blende EGR ventilen også? Takker for svar.
  14. Hei, gjør en liten motorjobb nå, og trenger å få vasket noen deler for olje/fett og litt korrosjon på enkelte metalldeler. Er det noen som kan anbefale et vidundermiddel jeg kan legge delene i?
×
×
  • Create New...