Jump to content

Erik560

Members
  • Content Count

    126
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    2

Erik560 last won the day on March 12

Erik560 had the most liked content!

Community Reputation

2 Neutral

Recent Profile Visitors

237 profile views
  1. Min bakre eksospotte må byttes. Lurer da på om det er noen som vet om en effektpotte som gir noe mer dypere lyd. Ikke mye, men litt mer enn originalt. Har sett på Magnaflow og lignende, men det virker som om det blir litt for mye av det gode. Noen som har gode tips?
  2. Vurderer å justere ventilene, men ser på nettet at det er behov for en såkalt "crowfoot" nøkkel; en åpen 17mm fastnøkkel, se bilde. Noen som vet om jeg har oppfattet det riktig, er det behov for denne nøkkelen? Den er nærmest umulig å oppdrive. Kanskje noen har en slik til låns?
  3. For høy. "Tomgangen" var 1800 en periode, inntil jeg fant ut at et overspenningsrele var gåent. Releet er plassert over sikringsboksen ved høyre A stolpe. Det ble byttet, og tomgangen sank til 900-1100. Mye bedre, men ikke godt nok. Sprøytet med startgassover alle koblingene / gummislangene for vakuumsystemet under luftfilteret når motor gikk, og oppdaget da at turtallet steg. Skal derfor bytte alle gummislanger til dysene, forgreninger, the works. Det var da jeg kom på tanken å sjekke dysene, og ta av toppdekselet og justere ventiler i samme slengen.
  4. Har tomgangsproblemer, og skal nå bytte ut vakuumslangene til innsprøytningen. I den forbindelse tenkte jeg det ville være lurt å inspisere dysene. Men verkstedet jeg snakket med sier at disse mekaniske dysene omtrent aldri feiler, og at det ikke egentlig er behov for å teste dem. Har noen erfaring med dette?
  5. Hei, er motoren overhalt også, eller kun vasket og renset?
  6. Ser flott ut, et smykke. Gratulerer 👍 Tror jeg skal begynne å spare...
  7. Problem løst (nesten) Byttet overspenningsvernet, som sitter under A stolpen høyre side, under hanskerommet. Tomgangen sank fra 2100 til 900. Skulle gjerne skvist den ned 150 til. Ser at innsprøytingen er veldig sensitiv for disse slangene du snakket om Tommern. Hvis jeg rører litt på den gule slangen på bildet, responderer motoren på sekundet med endring av turtallet. Mange koblinger her som potensielt kan være en lekkasje, så dette skulle vært kontrollert. Noen som har prøvd med spray som lekkasjetester, som feks startgass? Funker det bra?
  8. Interiøret ser virkelig flott ut 😃
  9. Målte idle control valve igjen i kveld, med tenning på og motor av. Forrige gang jeg målte var det null utslag, men i kveld hoppet multimeteret mellom ca 2,5V og 0,3V. Vanskelig å lese, siden tallene nærmest blafret på skjermen. Intervallet var under ett sekund. Kan dette tyde på at kontrollenheten likevel ikke er død? Fant en video på nettet av en hollender som forklarer dette ganske bra. For den som gidder å se, forklares det at hvis ABS lampen lyser, og man har problem med høy tomgang, kan det skyldes at en sikring under dash er gåen. Min ABS lampe lyser, så jeg øynet et håp om at
  10. Hei, det skal jeg sjekke. Som sagt satte jeg spenning på den i et kort sekund, og jeg hørte, og kjente, at den reagerte. Den er altså ikke død. Men det kan være at det har kokset seg til slik at den ikke får fullt utslag? Tilbake til tomgangs styringen. Hvis jeg har hatt riktig innstilling på multimeteret, og det faktisk er null utslag både med motor av og igang, kan vel det dessverre tyde på at styringen er død?
  11. Takker, skal se om jeg finner en slik en.
  12. Tomgangsregulatoren = idle control valve? Ifølge en video på Youtube, ble ventilen målt med tenning på og motor av, og den viste 12V. Og 5V med motor igang, men vet ikke om den var driftsvarm.
  13. Alle stag går greit, men skal smøre alt opp likevel. Skal også sjekke om det er en mikrobryter som du beskriver, men er redd for at idle control modulen eller ventilen har tatt kvelden.
×
×
  • Create New...