Jump to content

Arg0z

Betalende medlem
  • Content Count

    20
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    1

Arg0z last won the day on November 25 2020

Arg0z had the most liked content!

Community Reputation

4 Neutral

Recent Profile Visitors

129 profile views
  1. Tusen takk for mange gode tips. Og lektyre. 😅 Nå har jeg litt å ta tak i og jeg lover tilbakemelding etter hvert.
  2. Nå er bilen parkert i garasjen for vinteren (som plutselig kom med masse sne i går), så jeg tenkte at dette er en fin tid for litt detektivarbeid.... Jeg har altså en 230E fra 1980 med K-Jetronic. Den starter som et skudd og går pent, både når den er kald og når den er god og varm. Men den stopper altså når temperaturnålen er mellom 40 og 60 grader. La oss si 45-50 grader. Det jeg da må gjøre er å starte den om igjen mange ganger. Noen ganger så mye som 15-20, men som oftest holder det med ca 10. Den starter alltid umiddelbart, men dør igjen like for
  3. Nei jeg har snart hatt den i ett år. Hentet den på henger og fikk den inn i garasjen min i fjor høst. Det får bli med disse felgene i år så skal jeg se på stål og kapsel til neste år. Enig med deg at det er fint og klassisk. 👍🏼
  4. De der ser fine ut. 14" og det skulle forbause meg om de ikke passer på en '80 230E. Noe du selger? Og hvor i landet holder du til? Jeg er helt nord i Nordland fylke.
  5. I dag har jeg skrudd flunke nye skilt på bilen. Så endelig er den på veien igjen etter 15 års dvale. 💖 Vurderer å kjøpe tidsriktige skilt til den, men barock felger står nok høyere på lista. Jeg har stålfelger og de fine felgkapslene også men er ikke helt sikker på hva jeg skal gjøre. Inntil videre blir det disse alufelgene. Synes ikke de ser så værst ut.
  6. Heisann, lovte en rapport så her kommer den. 😁 For det første så kom delen egentlig ganske greit frem. Dog ikke så fort som lovet. Det tok nøyaktig 10 dager fra bestilling til den var her. Og jeg bestillte på en søndag.. Når det gjelder bytte av selve foringen så ble det mindre bannskap enn jeg hadde regnet med. Faktisk ganske lite. Jeg hadde forberedt meg med å lese manualer og bruke de ressursene jeg fant på internet. Bl.a. synes jeg at det var mye hjelp å hente på pelicanparts.com. De har beskrivelser med bilder på en del operasjoner på MB. Jeg tok ikke tid
  7. Helt klart Olaf, og takk for det. Det er jo det som er så genialt med slike forum. Utveksling av erfaringer og ikke minst å få hjelp. Planen min er å få den godkjent i første omgang og så ta ting etter hvert, akkurat som du sier. Dette blir en sommer/godværsbil. Noe jeg kan kose meg med. Ellers er det viktigste for meg å ta vare på bilen. Og da må man jo sørge for at ting er i orden. 😅 Skal på pkk neste fredag så får vi se. Må skifte foring på mellomaksling og stoppe et hull i eksos. Ellers tror jeg bilen er ok i forhold til det. Stresset veldig med å få skilt på
  8. Bare en liten uppdatering: vifta til varmeapparatet fungerer. Det viser seg at det er dårlig kontakt i tenningslåsen. Når nøkkelen har fullt utslag er vifta død. Vrir jeg den bittelitt tilbake så våkner vifta til liv.
  9. Ja jeg bestillte den fra Eurodel sist søndag. Den ligger klar for sending nå, så får håpe de får den avgårde snart. Det får ta den tiden det tar. Bestillte en premium-del så regner med at kvaliteten er ok. Når det gjelder stygge gloser så kan jeg komme med en rapport når jeg har gjort jobben.
  10. Denne foringen på mellomakslingen er helt gåen. 1. Tror dere bilen går gjennom EU-kontroll slik? 2. Hvor kjøper jeg ny foring? Det er så mye å velge mellom på nett så jeg er usikker på hva jeg skal ta... Jeg finner foringen med og uten kulelager. Med og uten den braketten som er under. 3. Er det mye pes å skifte den? 😅 -Esben-
  11. Takk Olaf og _s_y_v_e_r_s_e_n_ for gode tips. Ja den samlinga med linker er helt fantastisk. Har kjøpt meg ett par bøker også. Jeg har en 2-åring i huset og en hage/hus som trenger en del oppfølging. Så dermed går det litt tid mellom hver gang jeg får gjort noe i garasjen. Men jeg skal ta tak i dette så fort jeg får mulighet. Har også et hull i bakerste potte jeg må tette. Så må jeg få bilen godkjent og skiltet. Kan nevne at jeg fikk lys i instrumentene igjen. Det er visst dårlig kontakt i potmeteret som justerer dette. Så før eller senere må instrumentene ut ja. H
  12. Da har vi vært ute med prøveskilt. Første tur i friluft for egen maskin på 15 år for denne damen. Litt rusk har det vært men nå går bilen relativt bra. Den har stoppet for meg ett par ganger men starter som et skudd. En ting dog, som jeg er litt usikker på hvordan jeg skal angripe: Nå fungerer ikke varmeapparatet. Altså viften går ikke. Jeg har også mistet instrumentbelysningen. Disse tingene fungerte i går før jeg satt meg ned og testet alt av lys og brytere jeg kunne finne. Jeg har skiftet alle sikringer uten at det hjalp så nå lurer jeg på om jeg må demontere da
  13. Hehe, hadde mest lyst å si at den forsvant og kom ut eksosrøret men det blir i så fall en skrøne. 🤣 Den satt såpass godt at den holdt seg på plass. Hadde selvsagt fjernet den før jeg startet motoren. 😅 Ikke dårlig etter 15 år stillstand. Så fort bensinen kom frem dit den skulle så startet den på første pekk. Og gikk forholdsvis rent pent. Kun MB. ❤️
  14. Takk for svar folkens. Veldig hyggelig og overraskende raskt😄, men svaret kom til meg i dag på en så latterlig enkel og tilfeldig måte at dere vil ikke tro det. Utfordringen var altså å få satt pluggledningene riktig på fordeleren. Husk at bilen kom til meg uten pluggledninger, rotor og fordelerlokk. Tanken var da å dra motoren rundt til tdc og sjekke at begge ventiler på sylinder 1 var lukket. Da ville jeg vite at rotoren pekte på tenning til sylinder 1. Men jeg hadde ikke lyst å skru av ventildekselet siden jeg ikke har ny pakning liggende. Og derfor lurte jeg på om de
  15. Hei igjen folkens, Det begynner så smått å våres i nord og jeg er så godt som klar til å starte opp min 230E for første gang på 15 år. Møtte på en bitteliten kvist dog. Bilen kom til meg uten fordelerlokk, rotor og pluggledninger. Så nå har jeg skiftet alt det. Men nå står jeg og klør meg litt i hodet over tenningsrekekfølgen. Eller rettere sagt, hvilken sylinder er klar til å tennes? Det må jeg jo vite for å få pluggledningene på rett plass. Så jeg tenkte å rotere motoren til tdc for å være sikker på at nr 1 er på topp, men den kan jo fortsatt være 180 grad
×
×
  • Create New...