Jump to content

Will

Betalende medlem
  • Posts

    433
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    4

Will last won the day on February 13

Will had the most liked content!

About Will

  • Birthday 10/16/1973

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

Will's Achievements

4

Reputation

  1. Her kanskje? https://norskspeedometerservice.no/
  2. Personlig ser jeg ikke helt poenget med å justere noe på tenningen. Kanskje du vil merke en marginal forskjell når du ligger og stanger på turtallssperra, men dette er vel ikke bilen du gjør det med? Så hvorfor risikere tenningsbank med for tidlig tenning og mulig motorskade for noen få hester ekstra på en slik bil? Ellers er det nok en fordel å bytte til 98 oktan. Det er noen som påstår at membranen inne i K-jeten ikke er så glad i etanol - at den strekker seg (slik jeg har forstått det vil da differansetrykket mellom øvre og nedre kammer bli feil) og at det i verste fall går hull på den.
  3. Gammelt tips er å bruke nylonstrømpe. Da klarer du kanskje å koble til ett aggregat av gangen, hvis du kommer til å knyte nedi der.... Regner med den klarer å drive servopumpa også, så lenge du ikke svinger...
  4. Hvilken lim brukte du på matta? Står foran samme operasjon selv snart..
  5. Kan dessverre ikke hjelpe deg med gasspjeld. Hva er galt med det du har? Kan symptomene tyde på at det er denne? https://kurth-classics-autoparts.de/de/drosselklappen/859-mercedes-drosselklappe-spule-magnetkupplung.html
  6. Det optimale hadde selvfølgelig vært å bytte begge samtidig. Mercedes har et eget poengsystem på fjærene i forhold til utstyr på bilen. Står ingenting om du har brukt merkeverksted eller ikke - uansett, hør om de har brukt poengsystem for din bil.
  7. Tror ikke de sjekker E-gas moduler, men kanskje de vet om noen... Ellers kan du høre med http://www.simco.no/ om de vil se på modulen. Jeg holder til i Ålesund
  8. https://kurth-classics-autoparts.de/gb/ Her er ett eksempel. De fikser også ledningsnett til motoren. Det må også sendes inn fordi de ikke klarer å skaffe alle kontaktene som trengs lenger. Har igrunn mer tro på at ledningsnettet er dårlig enn spjeld og luftmengdemåler. Ville iallefall sjekket dette NØYE før jeg gjorde noe mer. I verste fall er det kortslutning i ledningsnettet som gjør at ting blir ødelagt, og da er du like langt.... Så vidt jeg husker er vel ledningene til luftmengdemåleren inni hovedledningsnettet. De bruker ca 14 dager på begge deler, så da må du regne ca en måned med sending fram og tilbake. Her er et bilde av mitt ledningsnett før jeg fikk det overhalt. Et under at bilen gikk som den skulle....
  9. Hva er galt med gasspjeldet? De kan sendes til Tyskland og i mange tilfeller repareres for 200 euro... Ellers så jeg et til 1600euro som er skiftet ledningsnett på med 12 mnd garanti..
  10. https://www.lackschutzfolie24.de/ Har brukt produkter herfra. 300k km på drosje, med behandling deretter. Overflatemerker på folien, men ikke hull/riper...
  11. Helt umulig er det vel ikke. Ser ut til at den ligger på sentrallageret til Mercedes... https://www.online-teile.com/mercedes-ersatzteile/search_results.php?keywords=a1000900182 Da bør vel BOS klare å skaffe den også...
  12. Bilen var fortsatt under garanti da det skjedde, så det var (heldigvis) ikke mitt problem å utbedre dette. Husker det var fuktighet i isolasjonen på sparkeplata helt til venstre over pedalene også. Utover det har jeg dessverre ikke mer detaljer. Men hvis du har samme problem bør det ikke være vanskelig å se spor etter fuktighet om du tar av dekselet på A-stolpen.
  13. Hadde en S211 for en del år siden. Begynte plutselig å lekke i fremste festet på railen. Vannet fulgte A-stolpen og endte opp på fotbrekket/fothvileren.
  14. 1. Husk at du kanskje skal av med dette en gang. Ikke dra til for hardt. Bruk heller tetningsmasse. Hylomar? 2. Er det de to like koblingene på bunnen av radiatoren? Vanskelig å se på bildet, men det er vel anleggsflate for koningen på slangene der også? I så tilfelle må dette rengjøres for å få det tett. Er det standard gjenger? Prøv å rense de med et gjengeverktøy kanskje? Er ikke imponert over et verksted som ikke klarer å maskere gjenger... 3. Sikker på at ny termostat er 100%? Putt den i en kjele, varm opp og se når den åpner. Evt kjenn på radiatorslangene om de begynner å bli varm før motoren når riktig temperatur. Steng av varmeapparat, så det ikke "stjeler" varme.
  15. Tror ikke du skal drøye for lenge med å kjøpe en slik bil, hvis du drømmer om en. De har hatt en utrolig prisutvikling siste årene, iallefall i Tyskland. For 10 år siden fikk du en "bra" bil med ok km-stand for ca 20000 euro. Nå må du snart regne med det dobbelte, og du bør ikke kjøpe en halvshabby E500E. Det blir nesten garantert dyrere enn å kjøpe en bra/godt vedlikeholdt bil. Husk at alle biler over 20 år ikke har avgifter lenger, kun moms.
×
×
  • Create New...