Jump to content

MagnusK

Members
  • Content Count

    25
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

0 Neutral

About MagnusK

  • Birthday 02/09/1989
  1. Lenge siden siste oppdatering her ser jeg! Bilen har fungert greit siden sist, og med unntak av et par runder på verksted så er jeg veldig fornøyd med denne. Siden sist oppdatering så har motoren fått en ny dyse og det er byttet bremser og bremserør bak. Ikke billig, men heller ikke avskrekkende. Nå nylig så har servopumpen gått til skogen, og tenkte da i samme slengen å bytte tannstang da denne har hatt en liten slakke en stund nå. Forøvrig så har jeg gjort meg en oppfatning av at når jeg setter girkassa over i S, så virker det som det blir en helt annen bil! Kan dette være tilfelle? Den går som et uvær i forhold til om den står i C ihvertfall. Har også blitt eier av enda en Mercedes. Nesten 7 meter lang faktisk. En Sprinter 515 cdi ble handla i full fart når den andre kassebilen min (Nissan) takket for seg tidligere i sommer.
  2. Hadde i helga et av mine bedre øyeblikk i min sjåførkarriere! I anledning det heftige snøfallet som kom i løpet av kort tid i Trøndelag, så passet det fint å få et slikt "4-Matic-moment" på tur inn siste kneika mot hytta på ubrøyta vei. Hadde en periode snø godt opp på panseret på tur inn, og kunne ikke annet enn å bli imponert over fremkommeligheten her. Etter å ha kjørt litt fram og tilbake slik at det var gangbart på utsiden av bilen så fikk jeg knipsa et bilde som gir en liten pekepinn på hvordan stemninga var Ikke verdens beste kvalitet og med hodelykta som blitz så ble det litt ymse kvalitet med mobilkameraet. Tok også et bilde i dagslys dagen etterpå, da hadde det regna bort en del av snøen fra dagen før. Ekte norsk vintervær der altså! Ulempen med lek i snøen er at vinterskoene ble fulle av snø/is, som igjen resulterte i en forferdelig ubalanse når jeg kommer ut på allfarvei igjen. Små gleder for store barn
  3. Tror ikke det skal by på store utfordringer på turen nei, en av de bedre bilene jeg har kjørt henger med dette ihvertfall. Kjørte hestetransport med to hester på halvveis underkjølt regn opp en lang gårdsvei i helga. Var ikke noe problem i det hele tatt. På lengre turer så er den veldig god å kjøre med, cruiser på behagelig turtall uten å anstrenge seg. Bruker litt diesel da, men det bør man jo være klar over når man ikke kjøper en "gjerrig" utgave Jeg kjører med Nokian Hakkapeliitta R2 på min og er igrunn veldig fornøyd med de på denne bilen. De har god kontroll både i mye snø, bløt blankis og våt vei. Støyer lite gjør de også!
  4. Har nå fått pris på webasto fra Steve. Blir nok dette i bilen i løpet av ikke så lang tid. Hadde som sagt dette i Volvoen jeg hadde tidligere, og dette er noe jeg savner på E-klassen min. Legger ved et par stemningsbilder av bilen her. De som ser ekstra nøye etter kan se hvordan jeg løste utfordringen med dårlig lys. Forøvrig så måtte jeg ta drastiske grep når bilen ble for liten på tur til hytta. Løsningen ble en ekstra etasje på bilen. Blir lakkert i samme farge som bilen etterhvert Nei, bilen er ikke ren. Sliter med ustabilt vær om dagen, så det varer ikke så alt for lenge. Det siste bildet er etter en kjøretur på ca 30 mil på trønderske "vinterveier". Uten hengeren som er med vel å merke.
  5. Ikke langt fra fasiten det nei, havna på 1650€ inkludert frakt. Blir ikke prioritert nå i første rekke da jeg har kommet på litt andre tanker. I forbindelse med kaldere vær så ser jeg at jeg savner dieselvarmeren jeg hadde på volvoen, er det noen som har erfaring med å ettermontere en slik en i W211? Da med alle de originale funksjonene osv, ikke noe universalgreier. Ser også at jeg mangler lys på bilen når det er blitt mørkt på kveldene til tross for at jeg nettopp satte i helt nye nightbreaker-pærer i alle lamper. Hva kan man gjøre for å se bedre? Montere bøtter? Kjøpe ny bil med bedre lys? Vaske frontruta? Ellers strålende fornøyd med 4-matic! Den har blitt satt på prøve opptil flere ganger, og ser ikke ut til å slite noe særlig med framkommelighet
  6. Dere som har litt erfaring mer ombygging og ettermontering: hva skal til for å ettermontere Distronic på min bil, og hvor mye koster det? Er ganske aktiv bruker av cruisekontrollen, og kjenner at det hadde vært lux å hatt noe som justerer seg litt etter alle som absolutt ikke vet hva jevn fart er for noe.
  7. I går var jeg å henta meg et nytt prosjekt. Den røde W123'en jeg har var mer nedrusta enn det jeg så når jeg kjøpte den for noen år siden slik at det for meg ikke var noe gangbart prosjekt. Den blir nå nedgradert til delebil. Fikk i går henta en 79-modell til en rimelig penge. Denne har et bedre karosseri rustmessig, og trenger noen nye kanaler samt litt overflaterust her og der. Er opprinnelig en 240D men forrige eier har satt inn en 300D. Mangler litt montering enda av bl.a mellomaksling og radiator, men det bør gå greit. Legger ved noen bilder. stasjonsvogna gikk forøvrig på 10,5L pr. 100km med dette på slep. Meget fornøyd med det!
  8. Det er riktig, 320CDI har en fordelingskasse med en clutchpakke som kan sperre i midten. Dersom det ikke skiftes olje ofte nok vil denne etterhvert gå i konstant lås.. Da er det i realiteten bare å belage seg på å bytte fordelingskassa. Er dette noe man gjør selv, eller krever det spesialverktøy osv? Bytta olje på automatkassen på en 250D jeg hadde, men det var en gammel bil og rimelig rett fram. Ser ikke mørkt på dette heller om det ikke krever mastergrad og dyre verktøy.
  9. Ny bremseslange på plass og stasjonsvogna er i drift igjen. Brukte i underkant av en time på hele seansen inkludert lufting av systemet. Verkstedet anslo 3 timer jobb på dette og hadde ikke tid før om en evighet, så da gjorde jeg det selv. Fikk faktisk ut bakenden på bilen også når ga på for å sjekke funksjonen på bremsene etterpå også! Tok et bilde i solnedgangen når jeg var ferdig for kvelden, "E-klasse i solnedgang av MagnusK"
  10. På lørdag rett etter stengetid for alle sjapper som selger deler så kom denne feilmeldingen opp. Etter en kjapp sjekk rundt om så kunne jeg konstatere at den ene bremseslangen var lekk rett før koblinga inn på caliperen. Da fikk bilen en pause i helga inntil ny slange er på plass! Bremser må man jo ha. Lånte svigermor sin S212 her om dagen også da samboeren hadde min med hunder osv i. Måtte ta et bilde for anledningen
  11. Jeg mener at ei "festivalvogn" er noe som er for godt til å vrakes men for dårlig til å feriere med familie og barn i. Da er den fin til festivalbruk slik at man slipper å være så bekymret for om det blir litt sjøgang sent på kvelden. Ser jo at det blir stadig nyere vogner på festival også. Har en gammel kollega som leide ei ny hobbyvogn som ble med på festival en runde. Kollegaen mista nøkkelen til vogna og med en liten innabords så ble det til at han hoppa opp på taket av den og tok "snarveien" inn ved å smadre takluka.
  12. Må snike inn et bilde av veteranen også. I et svakt øyeblikk på ebay så måtte jeg handle et slikt magnetskilt for å ha på taket. Syns det ble litt kult på denne bilen
  13. Da har jeg omsider fått rota meg til å ta bilde av årets ekvipasje også!
  14. Da var bilen tilbake fra storservice. Fikk bytta omtrent alt som flyter i dag samt diverse andre punkter på lista. Noen småkroner ble det, men syns det er verdt en slump med penger når man vet at bilen blir tatt vare på! Nå blir det noen dager med campingvogn på slep, blir godt å slappe av litt også
  15. MagnusK

    Bilder av 123

    Nå bruker jeg ikke den bilen veldig mye, men når den har blitt brukt så har jeg fylt på 10-15 liter fra en kanne og kjørt på det i et par uker. Kan ikke beskylde den for å bruke mye juice nei
×
×
  • Create New...