Jump to content

Kjartis74

Betalende medlem
  • Posts

    10
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    2

Kjartis74 last won the day on September 1 2020

Kjartis74 had the most liked content!

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

Kjartis74's Achievements

7

Reputation

  1. Da fikk jeg endelig adressert en feil som har plaget meg fra dag 1: seteryggen på passasjersiden beveget seg bare på høyre side, slik at man i praksis bare justerte hvor skjevt en satt. Dette er ikke et ukjent problem på w123/w126 (og andre?), som kan oppstå når man justerer seteryggen og samtidig legger mye vekt på seteryggen. Motoren sitter på utsiden av setet, og overfører kraften via en aksling til innsiden av stolen - denne akslingen er i 8mm rundstål krympet ned til 5mm firkant i endene. Med litt belastning under justering dras denne akslingen rett av og man sitter igjen med justering kun på den ene siden av stolen. Siden det ikke finnes reservedel til denne, og jeg ikke ønsker å bytte hele stolen siden resten er i meget god stand, ble løsningen å slipe til en 8mm gjengestav til 5mm firkant i endene. Måtte bruke en jekk for å presse rammen fra hverandre for å få den på plass, men resultatet ble meget tilfredsstillende 😁
  2. Ask and you shall receive [emoji3060] https://www.facebook.com/groups/6807639162/permalink/10157852543014163/ Sent from my iPhone using Tapatalk
  3. Oppdatert 560SEC med litt bedre eksos, gir avrundet rumling og nydelig V8-lyd ved pådrag [emoji41] Sent from my iPhone using Tapatalk
  4. Kan absolutt anbefale deg å gjøre denne jobben, jeg er nettopp ferdig med å bytte alle guidene, kam-kjedehjul og kjede. Plutselig fikk jeg adskillig mer hestekrefter å leke med [emoji16][emoji1305] Bare husk å ta kjedeguider først før du bytter kjede. Sent from my iPad using Tapatalk
  5. Ta av toppdekslene, så kan du inspisere alle de øvre guidene. Etter hva jeg har lest meg frem til, er den indre på venstre side (førersiden) mest utsatt, det var også denne som var røket hos meg. I tillegg var belegget på kjedestrammer-guiden veldig slitt hos meg, akkurat begynt å gå gjennom nylonen. Så litt til så begynner kjedet å slipe ned aluminiumen under...
  6. Har gått 163.700, har ikke noe historikk før 2018. Men den hadde alle tegn til nye væsker rundt om når jeg overtok, og har selv byttet alt i tillegg etter at jeg overtok. Bilen ble importert fra Japan i 2017, og er generelt i veldig god stand. Utfra min opplevelse vil jeg si det er vel verdt å spandere denne jobben for din del og.
  7. Dette er en M117 (står i 560SEC, 1990 modell) Sent from my iPad using Tapatalk
  8. Har ikke helt begynt å puste enda, men klarte å fiske ut resten av kjedeguide fra dypet. Ser på skinnen til kjedestrammer at dette var på høy tid! Sent from my iPad using Tapatalk
  9. Fikk I dag levert høytrykkslangen til SLS og montert på plass. Etterpå kjørt varm motor og mosjonert SLS ventilen uten at det rant hydraulikkolje over hele motoren/gulvet. For å montere denne slangen måtte jeg demontere kjølevifte og deksel, samt fjerne tennplugger slik at jeg kunne kjøre krankhjulet frem og tilbake. Dermed kan man legge banjokoblingen ned i utsparing på svinghjulet for å føre slangen frem til pumpa. Bilde 1: gammel slange, det krakelerte partiet er godt skjult bak svinghjulet. Bilde 2: ny slange ferdig rigget for montering Bilde 3: tråkling av ny slange bak svinghjulet Bilde4+5: ett par bilder av gullet
  10. Får vel dele litt her jeg og: har jobbet mye med min 560SEC de siste to årene, og tror jeg er inne på oppløpssiden nå. I dag fikk jeg klemt i nylonforinger til giroverføringen, de gamle glimtet fullstendig med sitt fravær. Tror jeg nå vet hvordan det er å være gynekolog. I morgen satser jeg på at høyttrykkslangen til SLS kommer, slik at jeg får tråklet den på plass. Har lovet meg selv å kjøre bilen resten av sesongen, men kjenner at jeg koser meg glugg i garasjen med å få gullet nærmere 100% og Edit: la ved bilde av rakkeren som skulle på plass (pluss den bakerste, men den er greiere å komme til). Fantastisk stor forskjell på girspaken!
×
×
  • Create New...