Jump to content

caaatooo

Members
  • Posts

    124
  • Joined

  • Last visited

caaatooo's Achievements

0

Reputation

  1. Takk for det, Kjetil. Den er virkelig en lekkerbisk, blir heldig den som kjøper denne
  2. Bumper tråden på CLS'en "min", bare for å tipse eventuelle interessenter om at han som kjøpte CLS'en av meg har gått i samme "fella" som jeg gjorde, og at den derfor er lagt ut for salg igjen Prisene på disse begynner virkelig å bli fornuftige nå, så løp og kjøp! http://www.finn.no/finn/car/used/object?finnkode=35215288
  3. Hei igjen, Har sett på bildene. Var i utgangspunktet ute etter litt bredere kant, særlig bak, men dette kan jo la seg fikse på en forholdsvis kurrant måte med nye ytterkanter. Har hatt W124 tidligere så jeg tror det skal gå, i alle fall med bittelitt valsing foran, men tar gjerne imot innspill her
  4. Regner med disse passer på W124 uten noen større modifikasjoner..? Hvor bred er kanten på felgene?
  5. Bedre sent enn aldri, men her er i alle fall noen bilder av bilen fra da jeg hadde den. Var i alle fall blank og pen i lakken da, og i god teknisk stand. Savner virkelig denne bilen i den standen den var...
  6. Ikke akkurat de beste bildene, men det får våge seg. Har kjørt i årevis med 285/25-20" på bakhjulene, både med 10" og 10,5" bredde på bakfelgene, og det fungerer utmerket Husker ikke innpress på felgene i farta, men siden det var Superstar felger og disse blir lagd på bestilling så regner jeg med at innpresset var nokså optimalt til bilen.
  7. 255/30 på 10,5" bred felg vil bare komme til å se rart ut... på CLS'en jeg hadde kjørte jeg samme felgoppsett (9x20" foran og 10,5x20" bak), og brukte 245/30-20" dekk foran og 285/25-20" dekk bak. Dette ser helt klart best ut (i mine øyne), fylte godt ut i skjermkantene uten å subbe gjorde det også Mye vil jo avhenge av hvilket innpress du har på felgene dine, men det kan du jo - som du sier - "justere" med spacere alt ettersom.
  8. Var det såpass mye som feilte den altså..?
  9. Hvilken pris ser du for deg Kjetil? Fant forresten noen bilder på en bærbar harddisk av S124'en i sine "glansdager" under mitt eie, skal se om jeg ikke får tid en dag til å legge dem ut i tråden din om den
  10. +1 Hvis du absolutt skal gjøre noe med den originale grillen så er det Avantgarde grill som gjelder. Lykke til med prosjektet
  11. Hvor mye kast er det i den fremfelgen? Kan den rettes? I hvilken stand er felgene forøvrig, og hva ser du for deg i pris? Kan være intr
  12. Kunne mer enn gjerne tenkt meg denne, særlig etter dine og Charlie sine oppgraderinger på den. Men ti tommeltotter og null erfaring med verken skruing og rustsveising så vil det nok bli et i overkant stort prosjekt for min del... lykke til med salget av den, håper virkelig den kommer til et like godt hjem som den har hatt hos deg!
  13. Brukte den nokså mye, ja; mye langkjøring, og den var i bruk hele tiden siden jeg hadde en skamsenket BMW til "finbil" på den tiden. Hadde kun en driftstopp på den langs veien, og det var to dager etter jeg kjøpte den, da dynamoen røk. Ellers var den like stabil og driftssikker som en ny bil. Når jeg tenker etter byttet jeg også bunnpanne på girkasse, samt kupéviftemotoren. Kan godt hende at det er jeg som har vært i overkant mistenksom ift. toppakningen, for jeg skal ikke skryte på meg særlig kunnskap om tekniske ting hva angår bil. Tror ikke Bjørn byttet toppakningen, så da var det nok bare jeg som bekymret meg for mye. Vurderte faktisk selv å kjøpe den tilbake, men pga. mangel på tid og ikke minst kunnskap så utgikk det... Synes original pre-facelift front er penest, men der tilhører kanskje jeg en sjelden rase..? Siden bilen nå går i Hammerfest blir jeg nok neppe å se den med det første, men skal følge nøye med tråden din. Ser frem til å se hvilke planer du har for den
  14. Gratulerer med "ny" bil! DETTE var virkelig morsom lesing for min del, siden dette er min gamle bruksbil/vinterbil! Kjøpte den selv sommeren 2007 da den var kjørt knappe 250.000 km, og solgte/byttet den bort den våren 2009 med 312.000 km på telleren til Bjørn, som du trolig kjøpte bilen hos. Denne ble eid av en herremann i Bodø i ca. fem år som jobbet hos Caro (Mercedesforhandleren der på den tiden). Han tok veldig godt vare på bilen, og byttet mye slitedeler (bremser, ALT av foringer i understell, eksosanlegg, nivåreguleringsdempere, fjærer osv.). Han solgte den til en mann i Tromsø, som fikk montert et stort Alpine stereoanlegg i den (som jeg så i annonsen at Bjørn hadde tatt ut) og tok siste rest av vedlikehold på den. I mitt eie fikk jeg profflagt solfilm på alle vinduene, og monterte på den 17" vinterhjul. Jeg byttet også noe slitedeler; dynamo, radiator, batteri og hardykobling, samt byttet ut noen deksler, matter o.l. inni bilen. I tillegg byttet jeg to bakstillinger/"differ", men dette skyldtes nok mer min aktive bruk av den på vinterføre enn hva som ville vært nødvendig med vanlig bruk... Da jeg solgte bilen hadde den begynt å få antydning til kjølevann i motoroljen, så etter mine antagelser sto toppakningen for tur til å byttes. Vet ikke om dette er blitt gjort av Bjørn..? Bilen mistet også litt olje fra girkassen, og siden Bjørn ikke holdt øye med oljenivået på denne havarerte girkassen, slik at han ble nødt til å bytte denne. Det var også et lite rusthull under førersetet (som sikkert er blitt nokså stort nå, saltinga i Tromsø by tatt i betraktning). Ellers er (var) bilen i god stand, og den var veldig fin i lakk og karroseri mens jeg hadde den, så det var synd at han ble pårygget slik at høyre fremskjerm og panser ble ødelagt... Er det lov å spørre hvor du bor, og hvor bilen kan bli å se..? Håper virkelig at du setter denne bilen tilbake i den stand den fortjener
×
×
  • Create New...