Jump to content
Mercedes-Benz Entusiastklubbs forum

eirikau

Members
  • Content Count

    10
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

0 Neutral
  1. Da får jeg ta en tur til nærmeste forhandler Noen flere som er kjent med problemet?
  2. Takk for raskt svar. Hvordan sjekker jeg nivået på automatkassen? Er vel ingen peilepinne på disse. Er litt grønn når det kommer til girkasser xD
  3. Hei. Har en 2003mod w211 E220CDI som har fått trøbbel med automatkassen. Den girer silkemykt fra 1. til 2. men vil ikke gire til 3. før jeg kjører redline, når den da girer opp smeller den ned i 2. igjen. Problemet oppsto over natten når bilen sto parkert. Revers er som vanlig. Virker som det er en styreenhet som har gått på en snurr. Noen tips til hvor jeg bør begynne feilsøkingsjobben? Eirik
  4. Takk for svar:) Hadde søkt rundt men fant selvfølgelig ikke de der tidligere Skal prøve det som står der så kommer jeg tilbake hvis det ikke løser problemet
  5. Ingen som vet? Alt av tips taes imot med stor takk!
  6. Hei. Har en 2003 mod w211 avantgarde. Har et problem hvor lyset i instrumentpanelet fryser. Veldig irriterende når det står at man bruker fjernlys når man ikke gjør det eller når man blinker men det ikke synes i instrumentpanelet. Ser ikke noe system i når det fryser til, noen ganger fryser det før jeg har startet bilen og noen ganger fryser den etter 4timer inn i kjøreturen. Noen ganger varer det i 5 minutt og andre ganger mye lenger. Det funker ikke å stoppe å ta ut nøkkelen. Noen som har en løsning på dette??? Eirik
  7. Takk for gode forslag. Problemet var likt uavhengig av temperatur. Problemet har ikke kommet tilbake og bilen går pent igjen
  8. Huff høres kostbart ut... Har kjørt litt i ettermiddag og bilen girer nå som en drøm igjen men dette virker jo nesten for godt til å være sant. Når diagnosen ble tatt ble også feilkoden slettet men vi får se om benz'n holder seg i form eller om den begynner å nappe igjen. Takker for svar.
  9. Hei. Har en 2003 E220cdi som i det siste har begynt å "hoppe" fra 1. til 2. gir, alle andre girskift er greie. Føler bilen går på litt lavt turtall og girer opp litt sent i de laveste girene. Jeg kjørte en diagnose på bilen i dag å fikk opp denne feilkoden: "2511. The friction power of the torque converter lockup clutch is too high."... Noen som kan fortelle meg hva dette vil si? Er det noen som vet hva som kan gjøres og om det er noe jeg kan gjøre selv? Eirik
×
×
  • Create New...