Jump to content

FrodeS

Betalende medlem
  • Content Count

    21,264
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    6

FrodeS last won the day on August 1 2020

FrodeS had the most liked content!

Community Reputation

20 Excellent

About FrodeS

  • Birthday 06/22/1979

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

  1. Er det noen som vet om tilsvarende problem finnes på W211 (sedan) også?
  2. Litt rart at denne faktisk er blitt veteran. Den står ute og kjeder seg nå, godt pakket inn.
  3. Det er visst ikke helt uvanlig på 642 heller, så det kan være verdt å sjekke opp.
  4. ... byttet indre drivakselmansjett foran på 4maticen til kona. Ikke egentlig spesielt vanskelig jobb, men det drar jo med seg ganske mye som må gjøres. Gammel mansjett var HELT ferdig, så det var ganske mye gørr inni. Grundig rengjøring, deler lagt i bremserens og smurt opp igjen. Nålelagrene ble såvidt åpnet for å få klemt inn godt med fett i dem, og da passet jeg selvsagt på å strø ett av dem tover benken og gulvet. Uklok av skade, gjentok jeg det på neste lager også, men i mindre omfang. Siste lager ble ikke strødd, så til neste gang kan det kanskje gjøres helt uten å plukke op
  5. Årets siste MB Tidende skal ha kommet i postkassa nå for litt siden. Dessverre var det noen artikler som ikke kom med nå, men vi sparer dem til senere i stedet for å krympe på ting og "klemme" dem inn. Tusen takk til alle som har sendt inn bidrag! Til neste år tar vi sikte på 4 nummer, og det første vil antakelig komme ca. slutten av mars, med deadline en måneds tid før det.
  6. Tja, samme motoren brukes jo i det meste av ML, GL, en del G, en del E, noen få C, Jeep Commander og litt annet, så en god del er det jo av dem her også.
  7. Mjo, jeg har i grunn hørt om det på de litt eldre CDIene, men trodde ikke det var vanlig på de "nyere". Jeg har en bil med samme motor selv, og den nærmer seg 200k km.
  8. Fikk endelig tak i nytt "gitter" og list nederst i fangeren på konebilen, og fikk byttet både det og kabelen til motorvarmeren. Den kabelen var nok ferdig uansett, da det så ut til at den hadde tatt inn vann både her og der. Lista og gitteret tålte visst ikke at en eller annen (la oss ikke nevne navn) kjørte over kabelen mens den hang fast i bilen.
  9. Takk! veldig fin artikkel!
  10. Takk. Veldig fin artikkel å få med i bladet. Jeg begynner å sette det opp om en ukes tid
  11. Fantastisk mbtidende@mbentusiastklubb.no
  12. Spennende. Olav, er dette noe vi kan bruke i MB Tidende?
  13. OBS: Deadline for MB Tidende 3/ 2020 er 1. november. Vi nærmer oss slutten på et rart år. Mange har hatt annerledes ferie i Norge i år, og mange har nok hatt ekstra mye tid ti å drive med prosjekter hjemme. Har du et verksted du vil skryte av, eller en bil du er godt fornøyd med? Uansett, så vil vi veldig gjerne lese om det i MB Tidende. Send meg pr. e-post til mbtidende@mbentusiastklubb.no . Både små og store artikler er velkommen.
×
×
  • Create New...