Jump to content

FrodeS

Betalende medlem
  • Content Count

    21,195
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    3

FrodeS last won the day on December 18 2019

FrodeS had the most liked content!

Community Reputation

8 Neutral

About FrodeS

  • Birthday 06/22/1979

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

  1. Mye enklere å bare få forklart hvor det er Jeg får lete litt. Har slitt lenge med at den blir våt inni når den står ute, og det ser ut til å komme gjennom takluka. Så litt på det i dag, og da sto det en del vann mot bakre høyre, som ikke rant ut.
  2. Det er vel rør 54 jeg vil prøve å få renset opp i, men så er spørsålet hvor man finner enden på det. Oppunder bilen? Hjulbuen?
  3. Det ser ut som drenering til takluka på min S124 er tett bak. Noen som vet hvor den kommer ut, så jeg kan få blåst den opp? Kommer ikke til ovenfra, da den er lenger bak enn luke åpner.
  4. flushing sånn en del firma gjør det, er å be om trøbbel. MB spesifiserer også at disse IKKE skal flushes med kjemikalier og greier. Ta ned bunnpanne, gjør rent, la renne av seg, bytt filter. Sett i bunnpanne, skru løs røret som kommer inn på høyre side, fyll 4 liter. Start bilen, og la den gå til det ikke kommer mer olje ut av røret. Fyll 3 liter. Peile, kjør. Olja skal være MB236.14. Jeg snudde bare banjobolten og tredde innpå en hageslangebit ned i kanna, så ble det heller ikke noe søl.
  5. Nok å kose seg med Skal si de var ivrige med kontrollen på 200'n.
  6. En får holde ørene åpne. Jeg har en jeep med samme motor. 180k km nå.
  7. Så lenge "garantien" er en goodwill fabrikken gir, utover hva som er lovpålagt, så kan de vel ilegge de kravene de vil? BOS har i hvert fall ikke egeninteresse av å gi noe utvidet noe som helst, for de får mindre betalt for garantijobber enn hvis kunden betaler. I USA har det hele tiden vært lenger "garanti" på disse. Antakelig fordi amerikanerne har bedre advokater enn vi har i Europa.
  8. Har du sjekket med WaterCircles, som klubben har avtale med?
  9. Er det vanlig at registerkjedet må byttes på OM642? Har din gått langt?
  10. Veldig fornøyd. Størrelsen var det ikke noe å gjøre med. Innenfor de rammene som var, så er den helt ypperlig, og fungerer akkurat som tiltenkt.
  11. En vis mann sa en gang at «her har det vært folk før» sist gang jeg hadde høyre drivaksling ute. Noe har i hvert fall vært gjort der. Det var før vår tid med bilen (kjøpt ved 148.000 km), og nå har den gått 272.000. Lyden av defekt drivaksling er ikke til å ta feil av, så da var det bare å hive seg over eBay. Ny kom på under 2000,- totalt, så da er det bare å håpe den holder. relativt grei jobb. Ned med bærekula, av med stabstaglink og litt sånt, slippe ut lufta av luftbelgen, og så mest bare å skru fra hverandre og sammen igjen. «Koppen» innerst var litt guffen å få tak på. Sist jeg hadde dette fra hverandre, sto jeg ute i snøen. Garasje er bedre.
  12. Sånn rent teoretisk, så vil en dobbelt så stor motor som går på halv effekt lage like mye varme. Man får ut like mye effekt, brenner omtrent like mye diesel, og varmen burde være tilsvarende. Men selvfølgelig er også kjøleanlegget tilpasset den maksimale varmen motoren kan gi.
  13. Hydraulikk på 126, ja. 560 har standard hydraulikk bak, omtrent som på 123 og 124 stv. Man kunne også få det på alle fire hjul hvis man bladde opp litt ekstra. Tror jeg kunne vurdert å slippe min for halve prisen av det der, men den har også gått godt og vel 5x så mye.
  14. Mengden arbeid som trengs for å trekke samme vekt opp samme bakke skulle jo være ganske lik uansett, og generere samme mengde varme. Det er nok en grunn til at biler med hengerfeste har kraftigere kjølevifte. Samtidig legges det jo til rette for at bilen skal tåle ganske ekstreme påkjenninger og temperaturer, så hvorvidt det er nødvendig for eget bruk får nesten den enkelte vurdere selv. 400 watt er relativt kraftig vifte det også.
  15. Jeg har kjørt en del E270 i sommer. 2004-modell. På langkjøring er det hastigheten som bestemmer. Opp på 0,6 ved litt høy fart (110-120), og ned mot 0,5 på lav fart (70-80-90). Med vår kjøring, som er litt til-og-fra-butikken og litt motorvei i relativt rolig tempo, fikk den et snitt på 0,6 med sommerhjula og 0,62 den korte tida vi hadde vinterhjula på. Jeg tror kanskje det hadde gått an å lure den opp mot 0,8 med bare småkjøring. Jeg syns også at dine tall høres unormalt høye ut.
×
×
  • Create New...