Jump to content

Frank O

Members
  • Posts

    289
  • Joined

  • Last visited

Frank O's Achievements

0

Reputation

  1. Frank O

    500 E

    Det var mange 500 er som blei importert og ombyggd med papir fra diverse vrak. Noken blei kappa og sveist både her og der, mens andre blei det vel gjordt mindre med. Men uansett så er jo det på papiret en f.eks 200d. Litt kjipt å kjøpe bil til 200K, kondemnere den og få utbetalt verdien av en 200d fra seint 80-tall.
  2. Frank O

    500 E

    Den er regga som 200D og er nok ikkje original.
  3. Nr 8, 10 år+ Skal sei tida flyr.
  4. Ta en telefon til fabrikken og bestill plass på omvisning så er du sikker. Det er en kjempeopplevelse både fabrikk og museum. Men når du først er i Stuttgart må du for all del få med deg Porsche museet og.
  5. 10 store i smell, pokker og da.
  6. Strengt tatt så er det vel en 250 10v ja Den virker faktisk temmelig bra, men så er den jo akkuratt innkjørt, dvs 412K KM
  7. Takk for raskt svar. Nå har eg ikkje følgt så masse med på denne dieselverden ,men vil det sei at eg har en 20v 250 motor som stammer 94 facelift 124, med større volum og sneglehus. Jaja, men da er det jo solide greier. Angående termostat får eg vel ta meg tid til å skru litt sjølv da, før eg blir tøff i trynet overfor han delepusheren.
  8. Hei Eg har en E290TDT 98 mod. Skal altså til å skifte termostat. En kompis skulle gjør jobben for eg har fullt opp med å renovere et hus. Da eg handla termostat hos den lokale CD-Cardic sjappa sa dei at det var to alternativ til denne bilen, en laus termostat og en termostat med hus. Eg og han bak disken blei enige om at eg sikkert skulle ha kun termostat uten hus, billigere og den dei solgte mest av. Så demonterte kompisen termostaten for å skifte, men han kom fram til den konklusjonen at eg måtte ha komplett med hus, for det gikk ikkje å få ut termostaten. Så søker eg på EPC og autoimport.dk og da kommer det fram et alternativ, nemlig den uten hus. Er det noken som har ein formeining om dette, har kompisen tatt feil, eller må eg få han på CD-Cardic til å bestille termostat med hus til meg. (må seiast at eg har fått endel feil deler hos CD-Cardic til denne bilen.) WDB2102171A536849
  9. Det blir langt ifra nøyaktig, på så små kvantum vil det vere meir utslagsgivende kor langt inn du holder pistolen. Da er det bedre å fylle opp tanken og la den gå på tomgang til tanken er tom, ta tida og regne ut.
  10. True eg må bestille meg bok på et nordisk språk eg og. Skal sei det er avanserte greier desse "moderne" bilene. Sikkert mange kjekke funksjoner som ligger gjømt i systemet gitt.
  11. Takk for svar dette skal testes i morra
  12. På min S210 stiller speilet på passasjersiden seg ned og litt ut når eg setter bilen i revers. Egentlig en fancy funksjon i visse tilfeller, iallefall om det hadde justert seg tilbake når eg setter den i drive. Men den justerer seg altså viss eg er innom revers, og det er jo ganske ofte det på veien fra Park til Drive, så da tviler eg på at dette er som det skal være. Bilen har minne-seter, er speila kobla opp mot minnet og? Har nettopp begynt å bruke bilen, så det kan jo hende det er noke som har hengt seg opp på et vis., den har egentlig ikkje blitt brukt siden 2005, mulig den har masse bugs i elektronikken. Får bruke den litt og så ta en diagnose på den.
  13. Her var jo og et bra eksemplar av ei annonse: http://www.finn.no/finn/car/object?finnkode=20047659
  14. http://www.mbdeler.no/ Da har en vel deler ei stund.
  15. Er det noken som har montert hengerfeste på både 124 og 210, er det mulig å montere et originalt avtagbart feste fra en 124 på en 210.
×
×
  • Create New...