Jump to content

JohnP

Members
  • Content Count

    22
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

0 Neutral
  1. Motor1: Opprinnelig motor km ca 220k. Den hadde registerhavari som ble reparert, herunder skiftet alle stempel. Etter et års tid begynte den å bruke vann uten at lekkasje ble funnet. Sannsynlig diagnose er topp-pakning eller sprekk i toppen. Ved forsåk på å ta av toppen satt 2 bolter fast og 2 var løse. Jeg skrinla videre arbeid og kjøpte annen brukt motor (motor 2) som ble installert. Motor 2: Oppgitt km 164 k. Den fungerte EN dag. Ved parkering dagen før var alt normalt, neste dag nektet den å starte (startmotor dro rundt). Verkstedet mente at reg. var utslitt og hadde hoppet over ute
  2. JohnP

    BATTERI mmm

    Min W211 skal parkeres på flyplass 10 dager. Forventet temperatur minus 5-10. Selv om begge batteri er nye så er jeg litt bekymret. Kanskje unødvendig???
  3. Motor 1 fikk registerhavari - selger reparerte til 10K. Etter ca ett år begynte Motor 1 å bruke vann, uten utvendig lekkasje . Register og alle stempel ble skiftet. Dagens tanke: Strekkbolter og pakning ble kanskje ikke skiftet, en Polakk tok reparasjonen ifølge min info. Verksted: Bil1, Gran. Senere oppstått lekkasje kan være: Toppakning eller sprekk. Motor: 210 000k. Vurderingene ble mange ----- Jeg valgte å sette inn annen brukt motor fra Sverige/oppgitt ca 168000 K. Etter -EN dag var det stopp, uten havari. Ved åpning viste det seg at registeret var utslitt. Ved stopp om kvelden h
  4. Brukt motor fra Sverige inkl ++, kr. 33 000.- montasje kr. 25 000.- Samtidig fikk jeg info om register. Svakhet på 2002-2004 modellene, noen røk ved 150 000 km+. Oppdatert registersystem på 2005-modell og videre. Nyttig !
  5. Noen som vet ca hvor mange verkstedtimer man må regne med...??
  6. Topp-pakning og strekkbolter til 2004 W211, E200K selges uåpnet. Kjøpt fra Autodoc. Jeg betalte ca 1800.- inkl. mva. Selges til fornuftig pris. (I mellomtiden valgte jeg å kjøpe brukt motor som nå er på tur til verksted).
  7. Topp-pakning og strekkbolter til 2004 W211, E200K selges uåpnet. Kjøpt fra Autodoc. Jeg betalte ca 1800.- inkl. mva. Selges til fornuftig pris. (I mellomtiden valgte jeg å kjøpe brukt motor som nå er på tur til verksted).
  8. Jeg fikk montert inn Android 5.1. i min W211. Har nå vanlig blåtann, Dab+, navigasjon, ryggekamera (ekstrautstyr) +++ men greitt å montere ref. broderen som vel har noen vekttall på slikt
  9. Lekk toppdekselpakning. . var kommet olje inn i kabel/plugg til motorstyring. Renset og satt på tett kabel og systemet funker nå. Olje i kablene fra kamsensor forårsaken elektronikk-krøll.
  10. Verksted sier: Ingen lekkasjer å se, og antar da at de også sjekket termostathus.
  11. 2004, E200K Maskinen bruker kjølevann, nær halvlitern på 10 mil. Trykkprøve radiator: OK. Kompresjonstest: OK, ikke vann i olja, ingen synlig lekkasje. 2 ganger om morgenen har jeg sett en grå tåkesky ved oppstart, ellers ikke. Toppakning? Sprekk? Noen som har erfaring?
  12. For bra lenge siden fikk jeg melding om for fet blanding på syl 1. Det gjorde jeg ikke noe med. Nå får jeg med mange dagers mellomrom melding om misfire syl 1. og motoren går bare på 3 syl. Etter en stund kommer siste inn. Jeg resetter feilkodene, men de samme kommer tilbake etter dager eller uker. En større bekymring er at kjølevannet tappes, og må påfylles med en liter pr. et par uker. Har vært på sjekk og testet kompresjon, og trykk på kjølesystem. Ingen utvendig lekkasje. Alt OK Plugger og coiler skiftet siste måned. I dagens samtale med "forståsegpåer" ble det antydet at elektroni
  13. Lillebatteriet er også skiftet, og alt funker som normalt. God jul !
  14. Fikk kjørt full diagnose i dag - og fikk opp flere sider feilmelding. Gjennomgående anmerkning er lav spenning, og det er vel lillebatteriet som styrer det meste og således er "skyldig". Har bestillt nytt - vil legge inn resultatet her
  15. Har nylig skiftet dynamo og startbatteri. Før dette fikk jeg ved oppstart rødt dashbord med batterisymbol. Når bilen ble stoppet og så startet etter en liten stund var alt OK. Nytt batteri innsatt i går, og ved oppstart nå på morgenparten kom samme feil. Noen som har vært borti slikt tilfelle?
×
×
  • Create New...