Jump to content
Mercedes-Benz Entusiastklubbs forum

bska

Betalende medlem
  • Content Count

    4,835
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

0 Neutral
  1. Og her kommer nok ett knippe konklusjonr: De nest beste bilene selges via finn De beste kommer ikke så 'langt', omsettes innfor vennekretsen.
  2. Det der var mye mer fakta enn vi andre og sikkert også Arnfinn var klar over. Kan en av konklusjonene være at 124 bilene er mer entusiastiske enn summen av øvige modeller med registreringsskilt, rust og antall sylindre ?
  3. tror også sportline har 2 og 3 'tagger' på bærearmsforingene foran. Subframe foringene er også litt strammere. Mener å huske at jeg leste en gang at sportline er 20% strammere. Sammenlignet med mye annet er dette fortsatt ikke spesielt sportslig.
  4. Min egen erfaring med w124 er at det funker best med camber bak rundtom -1. Går fint med -0,5 også, men da blir det fort litt ustabilt i kurver. -1 gir gode egenskaper og fin jevn slitasje dersom spissing holdes på et minimum. Har også funket greit på Våler. Bruker Federal RSR.
  5. Ser denne har IR-lås. Kan ikke huske å ha sett mange 500E med dette (om noen i det hele tatt)3
  6. Det er stor sannsynlighet for at ledningsnettet er likt på E280 og E320 dersom begge er for 94 modeller. Tilsvarende for 93 er et helt annet ball-game. 93 var et facelift overgangsår med mange komboer
  7. Røff gange der ja, men selv om det er dårlig komp på en sylinder trenger det ikke bety det værste. Du har sikkert målt komp med å dra motoren på starter, men når motoren går kan kompresjonstrykket "hjelpe til" med tetning. Er det mye graps og olje på pluggene, spes på cyl med dårlig komp så er verktøykassen next
  8. Convoien på gang mot Bråsteinsvannet
  9. 717.450 kassen er bolt on på M104 og den skal tåle litt. Hverfall en del kraftigere enn kassene i 2.x-16 bilene Dobbelmasse svinghul og clutch/trykkplate er de svakeste komponentene
  10. Må nok til å lese koblingssjema ja. Antageligvis er vognen din bygget om til kjørelys i norge og forhåpentligvis er dette utført etter "BOS standard". Isåfall vi du finne koblingene/ettermontert rele under dashbordet bak lysbryteren.
  11. feil spissing i forhold til oppsettet ditt punktum skylde på grov asfalt er i kategorien 'vil/kan ikke hjelpe - la oss snakke kunden ut døra'
  12. symptomet slik du beskriver kan tyde på vakkel i en ABS sensor (eller muligens skitne ringer) nytter ikke måle med vanlig ohm-meter, eliminer ut problemet ved å bytte ABS sensor foran (du sikkert en på diffen bak som kan tas til slutt)
×
×
  • Create New...