Jump to content

Classic

Members
  • Posts

    374
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    1

Classic last won the day on October 6

Classic had the most liked content!

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

Classic's Achievements

9

Reputation

  1. Her var det fristende å åpne seg en halvliter.
  2. Hvilken olje brukte du på diffen, og hvor mye? Lykke til med salg.
  3. Yes mister, sender deg en PM når jeg sjekker opp dette i delekatalogen i morgen. Bestilte den faktisk på eBay til en brøkdel av prisen i Norge. Den er tydeligvis originalt produsert av Delphi, og erstatningsdelen var nøyaktig lik 😅 Jeg hadde ikke trodd at jeg fikk til slike tall på en facelift 220. Erfaringsvis har 220 pre-face imponert meg mer på forbruk, men hvor reelle disse tallene er kan selvsagt diskuteres. Den gjorde likevel forskjell på tomgang, der jeg følte den tidligere "jaget litt" etter riktig modus.
  4. Jeg er ikke i tvil engang lengre. Ny trykksensor på rail til innsprøytning har redusert forbruket betraktelig. Dette er resultatet etter blandet kjøring, men mest i by i går. For dere som kjenner veien i Trondheim, er det lyskryss med fargen rødt hver 20. meter. Spent på hvilke tall som vises ved neste langkjøringsrunde. Det merkelige er forøvrig at nødmodus og motorlampe forsvant ved skifte av ventil for mengderegulering av drivstoffet. De ytterlige effektene mtp. forbruk og riktig kraft ved akselerasjon kom av den som styrer selve trykket som sprøytes inn til dysene.
  5. Nå ga du meg dessverre en god idé. Det dyreste er faktisk grillen til facelift.
  6. Oktober 2021: Ny CDI trykksensor Da jeg overtok bilen var det en kjent feil at bilen sporadisk gikk i nødmodus og mistet trekkraft. Det var feilkoder på dieseltrykket, og jeg skiftet mengdereguleringsventilen som er illustrert tidligere i tråden. I dag skiftet jeg også "trykksensoren" som er montert på selve railen. Jeg var usikker på hvilken av de som ga nødmodus, men har ikke hatt det siden jeg skiftet mengderegulerinsventilen. Valgte likevel å skifte denne, da jeg føler drivstoffforbruket har vært litt høyere enn jeg er vant med. Jeg tror faktisk det hadde noe for seg, etter en testtur i dag mener jeg forbruket var redusert en god del på blandet kjøring. En annen merkbar effekt var roligere tomgang, så det er tydelig at både mengderegulering og trykkregulering av diesel var berørt av problemet. Kanskje det har skjedd en ringvirkning? Satser på at dette er en pro-aktiv oppgradering for dysenes velvære. Liker at alt er i orden, og denne var bestilt for lenge siden. Derfor valgte jeg å skifte den.
  7. Hei. Noen som tar turen til "Car meet" på tiller kommende søndag mellom kl. 12:00 og 18:00? Vært moro å møtt noen fra klubben. Mvh Alexander
  8. Er det vanskelig å ettermontere distronic på 211? Eller er det "plug and play"? Trenger vel ledningsnett, grill, radar bak grill og nytt panel med betjening? Eller trenger man ny rattstammemodul også? Moro med ekstrautstyr ja.
  9. Der her du nok et poeng. Det er bare en bemerkning jeg har gjort meg i det siste. Selv om bilen kan se tilsynelatende pen ut på utsiden, kan bilen være så rusten at den rett og slett ikke består EU-kontroll, og blir solgt i deler. Gjelder spesielt pre-facelift, men dette er vel fordi den har flere år på veien. Kanaler, bakskjermer, forskjermer, bærende elementer, bagasjeromsbrønn (spesielt bak bakskjermene), og gulvet nevnes her. Var og besiktiget et utvalg 211-biler i våres, og det var flere som fikk seg en overraskelse da jeg la fram rustomfanget (som jeg forøvrig tror på at flere ikke visste om).
  10. 210 fikk i sin tid mye kritikk for rust, men det er langt imellom en rustfri 211 også ser det ut til. Har selv sett flere med alvorlig rust på disse stedene. Godt delene kommer deg til nytte!
  11. Helt enig med deg, kjørecomforten er upåklagelig god
  12. Tilbake i Trondheim igjen på mandag. Etter kjøreturen ble det selvfølgelig en vask av bilen før parkering i kjelleren. I tillegg fikk jeg levert en etterlengtet bagasjeromsmatte som passet perfekt.
  13. Takk for nok et tips. Er i utgangspunktet ikke tilhenger av uoriginale felger, men bilen er ikke mye brukt i vinterhalvåret. Derfor er det greit nok når de ser greie ut. Jeg skal undersøke og måle om boltene stemmer.
  14. Sommerfelger er originale, men vinterfelger er replica. Takk for at du gjorde meg oppmerksom på dette her, har brukt de boltene som fulgte med de originale jeg kjøpte brukt. De uoriginale felgene som opprinnelig var montert på bilen hadde alt for lange bolter. Bare flaks at navet ikke var ramponert. Uansett er det greit at jeg skal kjøpe nye, som jeg nevnte i innlegget da. Sven Håkon tipset i en tråd om at noen Classic-versjoner av 211 ble levert med krummede bolthomer, og tenkte prøve å få tak i disse
  15. Oktober 2021 - Vinterhjul, nye tåkelyspærer og støtdempere Ulyden fra bakstillingen jeg nevnte tidligere var ikke relatert til verken fjærbrudd eller stablinker. Han som hjalp meg med skifte av fjærer, tipset meg om at denne lyden er typisk for utslitte støtdempere. Etter en nærmere inspeksjon, var det væskelekkasje fra venstre støtdemper bak. Tenkte å vente med montering av de nye tåkelyspærene til de nye tåkelyskasterne kommer, men de står fast i posten. Derfor ble disse montert på forskudd. Bruker de sjeldent, men greit at de står i stil med resten av lysbildet. Til og med litt forskjell i det blotte dagslys. Synes det er moro å få til ting selv. Gammel vs. ny. En godt innsauset støtdemper med Mercasol og lekkasje. Nye gummiforinger Ved demontering av paneler i bagasjerom var det kjekt å se at typisk rust-utsatte områder på disse modellene er skånet av understellsbehandlingen. Denne plassen er veldig utsatt. Gikk for Elegance-oppsettet som er originalt, for å bevare riktig høyde. Benyttet meg av muligheten til en grundig rengjøring av understell og omlegging til vinterdekk i samme omgang. Boltene til sommerfelger fikk et nytt strøk maling, men blir nok skiftet til noen penere til våren. Vinterboltene fikk også litt pleie. En rask polering og flikking av et par kantkjøringer etter montering. De ble grundig rengjort på forhånd, men bærer preg av å være vinterhjul. Før Etter Da er den klar for vinteren.
×
×
  • Create New...