Jump to content

Dysan

Members
  • Posts

    13
  • Joined

  • Last visited

Dysan's Achievements

0

Reputation

  1. Alt er bra med autodoc så enge det går bra. Jeg har en sak gående med de nå. Handlet inn endel service deler inkl olje og etter en uke blir det levert. Får pakken og når transport firma kjører ser jeg at hjørne på pakken er opprevet. Det viser seg at de to kannene med Motul olje var opprevet og det meste av oljen lå i blanke poser som lå rundt som beskyttelse. Det var en del olje som var kommet ut også. etter mye mailer og 20 bilder innrømmet de at det var blitt skadet under transporten. Hadde lagt frakt esken til siden og de forlangte 5 dager etter på at jeg skulle ta bilder av esken med teipen som gikk på utsiden og bilde på innsiden samt alle sider. Det skjønner jeg for det er sikker noen som prøver seg også. Det ble gjort og da godtok de at det var transport skade, selv om jeg hadde sendt mange bilder tidligere som viste skaden og olje søl. Dumme meg tok ikke vare på olje kannene eller oljen som var rent ut…… det de ønsker nå er at jeg skal helle resten av oljen i kannene i beholder for å måle hvor mye rest olje det er igjen. Tok masse bilder av søl og defekte kanner, men det er ikke godt nok. Når jeg åpnet esken fra autodoc så fløt det olje utover golvet. Dette ble tørket og kastet med resten i søppelsekk. da tenker jeg, hvorfor skal jeg måle opp restoljen i kannene?? La oss si at det var 0,3-0,4 liter igjen av en 2,0 l dunke. Skal de da sende meg 1,7-1,6 L olje tilbake eller få tilbakebetalt verdien på 1,7- 1,6 L??? Jeg har ikke noe olje og tok bilde av olje, med olje kanner, filler som lå søppel sekk før jeg kastet det. Har hold på i 14 dager og for meg meg så virker det som det dra ut tiden med masse tull for at en skal gå lei. Dette er takken for å bruke slike nettbutikker og ser med glede å bruke lokale butikker fremover. Blir dyrere, men da får en se hva en betaler for. I noen tilfeller vil en benytte av nettbutikker både av tilgjengelighet samt pris. Men jeg har mer i de siste prøvd å bruke lokale butikker. Det som irriterer meg mest er ikke pengene for de 85 euro jeg betalt for oljen, men den forbannende bevisstheten til disse selskapene med å gjøre seg vanskelig, dra ut tiden osv. dette gjør de bevist for å spare penger. legger med bilde av den olje kanne som var i best forfatning
  2. Hei igjen. Takk for tipset hvor sikringen var og det funka fint. Fikk kjørt motoren på start motoren endel runder før jeg satt sikringen inn igjen. Startet fint og ingen feil meldinger fikk jeg. Nytt batteri måtte handles inn for det var så vit det gamle batteriet holdt på strømmen. Klarte å komme meg til en utstyr butikk å handle inn nytt batteri. air cond blåste ikke kald luft og det er en nødt til å ha her. Booket time hos lokal MB forhandler for å fikse dette. De måte bytte slange, o-ringer og en beholder. Legger med bilde som viste hva det. Hva er det? Filter? Står nede på høyre side i motorrommet, rett foran lykten når en står foran motorrommet å kikker inn. Det ser ut som rustfribeholder med slanger som går inn på den. Trur de byttet slange som gikk fra beholder til kompressoren. Måtte bytte den pga av at det var rust innvendig. Regnet med at de så det når de skulle bytte slangen. hjemme kjører jeg MB B-modell og før det hadde jeg en C-klasse. Under garantier tiden benyttet jeg Bertel O. Steen verksted. Det gjør jeg ikke lenger. Hver gang bilen var på verksted så var det et eller annet, konsekvens. Ble dritt lei. Å komme ned her å benytte seg av MB verksted er noe helt annet. Her blir en ivaretatt, service er på et helt annet nivå og kjappe. Imponerende bra plass selv om det koster. Time prisen er 115 euro. Når en har feriebil så er det ikke bare å fikse det selv i de ukene en er her. Litt gjør jeg selv, men air cond er langt ifra mitt felt.
  3. Fantastisk bra TUSEN TAKK. Har eiet bilen i 10 år viste ikke at det var sikringer det. Helt kanon bra
  4. Takk skal dere ha. Jeg ønsket bare å få opp olje trykke før jeg startet motoren. Den tåler nok å starte opp etter 2 års stille. men å prøver å ta vare på bilen Var lettere før da en kunne dra ut coil ledningen å bare kinne på starteren. Nå er det sikker 20 ledninger på motoren.
  5. Takk til dere begge. "kobler av veivaksel sensoren" Høres greit ut, men kan du hjelpe meg noe mer hvordan den ser ut evt link til et bilde? Virker som en god måte med å koble den av ja. Trenger bar litt innput. Sorry for mas, men hjelp trengs
  6. Hei, Nå trenger jeg litt hjelp her. Jeg har en Fransk registrert CLK 320(bensin V6) som er 2001 model. Lurer på om den har model nr W208. Det er den med to lykter og ikke faceliften. Denne har stått i ro i 2 år nå pga Covid 19 og jeg ønsker å turne motoren med at jeg kjører startmotoren uten at den starter. Vil bygge opp olje trykk før jeg starter den. Sist den stod lenge i ca 6 mnd var det tikke lyd i par sek når jeg startet den før lyden forsvant. Regner med at det var de hydr løfterne som laget lyden til olje trykket kom opp. Lurer på å fjerne sikringen til til fuel pumpen(bensinpumpen) og kjører den da på start motoren. (Alt står på fransk og jeg vet ikke hva som er hva i sikringboksen). Vil jeg få feilmeldinger pga dette? Som gjør at jeg må på verksted etter på. Er det andre metoder å gjøre dette på. Takk
  7. Takk for tipset om å flushe girolja og har funnet par videoer på youtube. - Løsner retur slangen etter olje kjøler. - Startet bilen og tøm/kjør ut 1- 1 1/2 liter olje og stopp. - Etterfyll med ny girolje via peilepinne hull. - Startet bilen og tøm/kjør ut 1- 1 1/2 liter olje og stopp.' - Etterfyll med ny girolje via peilepinne hull. - Gjør dette til oljen som kommer er rød og fin. - Koble på retur slangen. - Peil oljen og etterfyl til rett nivå. - Varmkjør og kjør igjennom alle gir på kassen. - Sjekk nivå og se etter at det er tett å fint der en har holdt på å skrudd. klar til tut og kjør Blir i mai jeg hopper på dette og får dere Achtung, Achtung girkasse oljeskift under teknisk så er det jeg som trenger hjelp etter å ........ Arne
  8. Er ikke det vanlig å få med i service pakker ny tetningring? Uansett så skal en bytte disse som en god praksis. Har en ikke tilgang til ny ring så kan en bruke tipset nevnt over.
  9. Simen, tusen millioner takk :D :D :D Dette er helt konge og helt perfekt bruksanvisning. Takk for at du tok deg tid å lage den. Da skal jeg bestille Komplett pakke. Mvh Arne
  10. Hei, Takk for svar Kenneth og rg390. Kenneth, takk for tipset om bryter på kassen og den ble byttet på MB verksted for 3 år siden etter fruen oppdaget olje lekkasje under bilen. Jeg var på reise og fruen trengte bilen som gjore at det ble besøk hos MB verksted. De byttet bryter og etterfylt 1/2 gir olje, ikke noe filter eller olje. Bilen er 16 år og rullet 120.000km uten oljebytte så det fortjener den. Oppdatere denne: Opp med bilen. Varm kasse/olje. Drenerer ut olja. Av med bunn panne. Av med filter. Rengjør Montere nytt filter. På med bunnpanne og ny pakning- Bruker en noen tettnings masse? En skal vel ikke det? Demontere plastplugg som står på topp av pailestavhull. "Knekker av" av Rød tap på toppen og skyver plastlåsen ned. Da kan en ta av på fyllings hetten. Husk å ta av o-ringer. Fyll på gir olje igjennom pilestav - ca 3 liter først. Start bilen og kjør igjennom alle gira Peil olje med peilestav når motor går på tomgang og kassen står i N eller P. Etterfyll til rett nivå. Monter Nytt lokk på topp av peilehull. Ferdig . Ser det greit ut? Ser Mekonomen selger kit med filter, pakning, O-ringer og en del på bilde som jeg ikke er sikker på, men tipper det er den berømte bryter som lekker? https://www.mekonomen.no/bil/reservedeler/filter/automatfilter/automatgirfilter-ps883a15-V30-7313no Automatgirolje: 236.14 godkjent olje, Slik som denne? https://www.mekonomen.no/bil/reservedeler/olje-og-vaske/automatgirolje/auttrans-mpm-23614-ps2110a41-16001MB7no Trenger litt info: Tiltrekning moment til skruene rundt bunnpanne? Noe som har? Da trenger jeg plastplugg på topp av peile hull. Noe som dele nr eller hvor kjøpt. Det samme gjelder peile stav? Det må vel være rett peilestav? Som har rett måle område i enden av staven. 722.6 kasse?? Hvordan finner jeg det ut? Det er gammel type kasse og har ingen ide hva automat kasse jeg har. Hvor får en tak i teknisk info, service manual til min CLK? Noen som har- selger? Det jeg er mest usikker på er å få rett mengde olje på kassen at jeg ikke driter meg ut på det? :shock: Takk mine herrer Arne
  11. Hei, Jeg har en CLK 320 2002 model med automat. Lurer på om det er W208 model nr på den. Jeg ønsker å bytte gir olje og filter på automat kassen selv og her trenger jeg hjelp. Er det greit å gjøre hjemme i garasjen eller? Er vandt med å skru selv og prøver meg på det meste, noen ganger går det godt og andre ganger mindre godt . Opp med bilen. Varm kasse/olje. Drenerer ut olja. Av med bunn panne. Av med filter. Rengjør Montere nytt filter På med bunnpanne og ny pakning Er jeg langt borte så langt?? Hva er det beste måte å fylle på gir olje? Hvordan peiler en olje her. I motorrommet på vestre side så ser det ut som peilestav rør som kommer opp, men det er ikke noe peilestav. Mener det den er luket på toppen av røret med noe plastik og trur det er farge rødt også. Hva er det. Som dere leser er jeg amatør, med ønsker å lære. Filter handles hos MB butikk, men hva med olje. Regner med at Mekonomen er endel billigere. Hva type olje skal den ha? Er der noen youtube linker. Har søkt, men får opp til andre kasser. Takker for alle tips og råd. Mvh Arne
×
×
  • Create New...