Jump to content

Harald

Betalende medlem
  • Content Count

    490
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

6 Neutral

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

  1. Alltid noe å gjøre 😀
  2. Fant den i verkstedhåndboken. Det står ikke om 6.3 i denne boken, men vil tro at det fungerer på samme måte. Bryteren på gasspjeldet gjør at solenoiden/stangen skal stå i midtstilling. Når gasspedalen ikke røres, står stangen i bakre stilling. Ved kickdown går stangen i fremre stilling. Som sagt tror jeg ikke at denne har noe å gjøre med at bilen ikke går framover.
  3. Jeg fant en beskrivelse av funksjonen til solenoiden. Tror ikke det er den som kobler inn kassen forover.
  4. Går den bakover i R,D,S og L (R,4,3 og2)? Virker P og N normalt?
  5. Jeg kjøpte slange som skulle tåle bensin på Tess. Ikke så mye bedre det, den sprakk etter et par år.
  6. Det er helt uvanlig at bensinpumpen går kontinuerlig med tenningen på og når motoren ikke går. Pumpen går litt i det tenningen skrus på. Slik har det vært på alle D- og K-jetronic jeg har vært borti.
  7. W124, 1993 modell, 57000 km. En kamerat av meg har en tante som skal selge denne bilen. Skade på støtfanger høyre foran viser på bilde. Aner ikke hvilken pris som er tenkt. De som er interessert, kan sende meg en pm og få telefonnummer til eieren.
  8. Bilen har gått jevnt og trutt gjennom vinteren. Men det begynte å lekke fra dieselpumpen. Skuffende 😞, da disse pumpene er kjent for å vare evig. Men det var heldigvis bare to o-ringer som var sprukket. Etter å ha byttet alle fire o-ringene ble det tett igjen 😃. Har også tatt av dørtrekk og behandlet inne i dørene og den nedre kanten som dørpakningene ligger i. Til slutt ble det polering som jeg pleier å gjøre hver vår.
  9. Måtte bytte radiatoren i dag. Nesten alt vevet hadde korrodert og løsnet. Det gikk greit ved småkjøring, men opp lange bakker ble motoren varm. Jeg satte i en radiator som har stått i en 200 bensin. Det ble også vask og søndagstur.
  10. Kult at du fant det bildet. Det er tatt bort noe nederst på midtkonsollen også.
  11. Leste det i en tysk bok om 123. Det var ikke sofa foran, men en pute til å legge mellom setene (Zwischenpolster) og midtarmlene til ryggstø. Jeg har dette i 220S'en min.
  12. Det stemmer. Men manuell rattgir kunne bestilles i helt spesielle tilfeller. Som f.eks. finske drosjer som skulle ha plass til 3 personer foran.
  13. Da jeg kjøpte denne bilen for mange år siden var rammevangen dårlig der styresnekken er festet. Det ble en slags nødreparasjon den gang som faktisk holdt i mange år. Nå var det på tide å gjøre dette skikkelig og samtidig skifte de fire gummiforingene som holder framakselen på plass. Det ene festet i karosseriet var også dårlig. Heldigvis hadde jeg skåret ut dette fra en delebil tidligere. Slik så det ut før jeg begynte. Bort med motor og understell, så blir det lettere å komme til. Her er det "nye" festet tilpasset.
  14. I begynnelsen av september var jeg på en handletur til Tyskland med 280E’en. Jeg har vært medlem i www.mercedesclubs.de i mange år. Dette er en tysk Mercedes-klubb som reproduserer deler som ikke Daimler leverer lenger og de har et stort delelager med nye og brukte deler. For et par år siden fikk de laget de nye frontruter til bl.a. W110-111 og W114-115. De sender ikke bilglass, man må hente dem selv. Jeg bestilte to frontruter. I tillegg bestilte jeg vinduspakninger foran og bak, dørpakninger og masse andre deler. Klubben har «Hallendienst» første lørdag hver måned. Da kan medlemmene komme og
  15. Mener de er like, jeg har i hvert fall brukt de om hverandre.
×
×
  • Create New...