Jump to content
Mercedes-Benz Entusiastklubbs forum

gr8pics

Betalende medlem
  • Content Count

    643
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

0 Neutral

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

  1. Høres bra ut, altså en jobb man i utgangspunktet selv kan gjøre? Er det noen deksler under bilen som må fjernes for å komme til, eller er det ganske greit? Regner med den er festet med Torx. Plug&play, eller må man inn å programmere den nye i Ecu etter montering?
  2. Denne? Hvor mange timer er det estimert for bytte av denne iht verkstedhåndboka? https://www.benzshop.de/en/mercedes-spare-parts/c-class/w204/12672/mercedes-w204-w212-auxiliary-oil-pump-gear-2212700197-start-stop-eco
  3. Ja, du mener det kan stemme med beskrivelsen? Kan det være så enkelt som en sikring, eller ryker disse pumpene av og til? Dyre? Hva konkret gjør disse pumpene?
  4. Plutselig har dette begynt å skje, har nesten alltid skrudd av denne funksjonen som jeg egentlig bare synes er irriterende, idag gadd jeg ikke skru den av, kom til et kryss, motor stoppes, og når jeg slipper bremsen, er det akkurat som automaten har koblet ut, og hogger inn igjen, etter at motor har startet. Skrudde av motor, låste bilen, og kom tilbake 15 min senere, tester igjen, og det samme skjer. Hva har skjedd?
  5. Hverken lurt eller amatører, dette er et verksted jeg har brukt i 10 år jeg kjenner godt, verksmester jobber tidligere på Mercedes og har 45 års erfaring med de. Vet hvordan man søker lekasjer med såpe, det er allerede gjort, men det er ingen spor av lekkasjer. Er ute etter teorier på hva annet som kan være årsaken til dette merkelige problemet. Lite sannsynlig at den andre fjæra har røket samtidig. Er det noen som har en sprengskisse/arbeidstegning på airmatic systemet, hvilke deler som går hvor, ventilblokk, slanger, kompressor osv?
  6. Byttet luftfjær høyre bak for en uke siden, da den seg ned på høyre side i løpet av en halvtime. Etter bytter seg den fortsatt ned. Verkstedet fant lekkasje i ene plastslangen som går fremmover ved siden av tanken (en fra hver side som er stripset sammen og går fremover) det var nesten umulig å høre lekkasjen, fant den med mikrofon og hodetelefoner. Slangen er så skjøtet med skjøteslange, sånn man bla bruker på høytrykk til lastebiler osv. Dagen etter har bilen nå seget ned på venstre side i steden Noen som kan resonere seg frem til noen logiske forklaringer på hvor feilen ligger her? Begynner å bli dyrt nå, 4 timer med feilsøking på verksted er ikke billig
  7. Har siden før jul latt dette være, da bilen noen ganger ikke har senket seg i det hele tatt, men i sommer har det blitt permanent, og raskere, i løpet av en halvtime legger den seg helt ned. Så jeg dro på verkstedet i dag og byttet høyre bak, der den raskest har seget ned, men etter bytte, siger den fortsatt like fort ned. Hvor ligger feilen her, eller hvordan kan jeg feilsøke dette?
  8. Det høres jo lovende ut, ikke noen andre typiske problemer med disse? 350 motoren er vel ganske driftssikker? Så lenge det ikke koster mer en w212 å vedlikeholde, så går det fint
  9. Hva er typiske kostbare reparasjoner på disse? Eller er det ingen spesielle? Motor skal vel være solid? Hva med drivverk?
  10. Hmm, det som er rart, er at det skjer etter en stund kjøring, og aldri når jeg starter opp, kan også virke som at det også kun skjer når jeg setter termostaten til 17-18c og lavere. Setter jeg tempen til 21, blåser det normalt, selv da kjenner jeg at det er AC luft som kommer inn (skarpere( og ikke friskluft rett fra utsiden... Finnes det noen tegning/illustrasjon noe sted, som viser hvordan systemet er bygget opp, hvor viften sitter ift kompressor, hvordan den sjalter kald luft og varm luft, hvordan retningen styres osv? Kan muligens være litt enklere å forstå hva problemet er, hvis jeg vist hvordan designet er innvendig...
  11. Problemet vedvarer, og oppstår etter et par timers kjøring. Viften går for fullt, men nesten ikke noe luft kommer inn i kupeen. Har eksperimentert litt, slått av AC, da kommer luften gradvis tilbake, slår på AC igjen etter 10-15 min, så dabber den av igjen etter 5 min. Luften som kommer enten det er mye eller lite er iskald AC luft, så det kan ikke være lite gass? Spørsmålet er, hvorfor stenges spjelet nå AC er på?
  12. Har ikke noe star her, men fant ut at ved å sette anlegget til av 10-15 mens man kjører, for så å slå den på igjen løste problemet en liten stund, før luften gradvis avtok igjen, selv om vifta gikk for fullt. Hvor sitter kompressoren ift vifta? Kan virke som at hovedspjelet sakte går igjen? Noe is som tetter systemet ved høy kondensering/ute temp? Snakket med Mb verkstedet mitt, han hadde aldri vært borte i det før. Får se hvordan den er i morgen når den har stått over natta...
  13. Virker som spjelet fra vifta gradvis har lukket seg. Den lille lufta som kommer er iaf kald. Filter ble byttet i våres. Luften dirigeres heller hverken opp eller ned med knappene. Noen som har vært borte i dette? 31 grader ute ?
×
×
  • Create New...