Jump to content
Mercedes-Benz Entusiastklubbs forum

gr8pics

Betalende medlem
  • Content Count

    646
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

0 Neutral

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

  1. Hvis du er på jakt etter et pent eksemplar av w212, så er dette rette bilen å sjekke ut, motor kun gått 79 000 https://www.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=161895716
  2. Er det klipset? Hvor tar man evt tak hen? Trenger å bytte tåkelyset.
  3. Prøvd å finne en video som viser dette. På min gamle 210 og 211 var det plastnagler som holdt innerdekslet på luka fast, men det er ikke det på min 2014. Hvordan demonteres dette for å komme til lykta?
  4. Høres bra ut, altså en jobb man i utgangspunktet selv kan gjøre? Er det noen deksler under bilen som må fjernes for å komme til, eller er det ganske greit? Regner med den er festet med Torx. Plug&play, eller må man inn å programmere den nye i Ecu etter montering?
  5. Denne? Hvor mange timer er det estimert for bytte av denne iht verkstedhåndboka? https://www.benzshop.de/en/mercedes-spare-parts/c-class/w204/12672/mercedes-w204-w212-auxiliary-oil-pump-gear-2212700197-start-stop-eco
  6. Ja, du mener det kan stemme med beskrivelsen? Kan det være så enkelt som en sikring, eller ryker disse pumpene av og til? Dyre? Hva konkret gjør disse pumpene?
  7. Plutselig har dette begynt å skje, har nesten alltid skrudd av denne funksjonen som jeg egentlig bare synes er irriterende, idag gadd jeg ikke skru den av, kom til et kryss, motor stoppes, og når jeg slipper bremsen, er det akkurat som automaten har koblet ut, og hogger inn igjen, etter at motor har startet. Skrudde av motor, låste bilen, og kom tilbake 15 min senere, tester igjen, og det samme skjer. Hva har skjedd?
  8. Hverken lurt eller amatører, dette er et verksted jeg har brukt i 10 år jeg kjenner godt, verksmester jobber tidligere på Mercedes og har 45 års erfaring med de. Vet hvordan man søker lekasjer med såpe, det er allerede gjort, men det er ingen spor av lekkasjer. Er ute etter teorier på hva annet som kan være årsaken til dette merkelige problemet. Lite sannsynlig at den andre fjæra har røket samtidig. Er det noen som har en sprengskisse/arbeidstegning på airmatic systemet, hvilke deler som går hvor, ventilblokk, slanger, kompressor osv?
  9. Byttet luftfjær høyre bak for en uke siden, da den seg ned på høyre side i løpet av en halvtime. Etter bytter seg den fortsatt ned. Verkstedet fant lekkasje i ene plastslangen som går fremmover ved siden av tanken (en fra hver side som er stripset sammen og går fremover) det var nesten umulig å høre lekkasjen, fant den med mikrofon og hodetelefoner. Slangen er så skjøtet med skjøteslange, sånn man bla bruker på høytrykk til lastebiler osv. Dagen etter har bilen nå seget ned på venstre side i steden Noen som kan resonere seg frem til noen logiske forklaringer på hvor feilen ligger her? Begynner å bli dyrt nå, 4 timer med feilsøking på verksted er ikke billig
  10. Har siden før jul latt dette være, da bilen noen ganger ikke har senket seg i det hele tatt, men i sommer har det blitt permanent, og raskere, i løpet av en halvtime legger den seg helt ned. Så jeg dro på verkstedet i dag og byttet høyre bak, der den raskest har seget ned, men etter bytte, siger den fortsatt like fort ned. Hvor ligger feilen her, eller hvordan kan jeg feilsøke dette?
  11. Det høres jo lovende ut, ikke noen andre typiske problemer med disse? 350 motoren er vel ganske driftssikker? Så lenge det ikke koster mer en w212 å vedlikeholde, så går det fint
  12. Hva er typiske kostbare reparasjoner på disse? Eller er det ingen spesielle? Motor skal vel være solid? Hva med drivverk?
  13. Hmm, det som er rart, er at det skjer etter en stund kjøring, og aldri når jeg starter opp, kan også virke som at det også kun skjer når jeg setter termostaten til 17-18c og lavere. Setter jeg tempen til 21, blåser det normalt, selv da kjenner jeg at det er AC luft som kommer inn (skarpere( og ikke friskluft rett fra utsiden... Finnes det noen tegning/illustrasjon noe sted, som viser hvordan systemet er bygget opp, hvor viften sitter ift kompressor, hvordan den sjalter kald luft og varm luft, hvordan retningen styres osv? Kan muligens være litt enklere å forstå hva problemet er, hvis jeg vist hvordan designet er innvendig...
×
×
  • Create New...