Jump to content

Tosh5

Members
  • Posts

    7
  • Joined

  • Last visited

Tosh5's Achievements

0

Reputation

  1. Fikk åpnet panseret i dag. Prøvde først å komme til gjennom hjulbrønnen og greide å få tak i vaieren men ingen hjelp i det. Endte opp med å kappe bøylen som går fra panseret og ned i låsen med ett baufil blad. Akkurat nok plass til å komme til forfra under panseret. Det viste seg at låsen var fullstendig rustet fast i låst stilling. Har lagt den i bad med rustløsningsmiddel, så får vi se hvordan det går. Kommer til å passe på å smøre låsene godt fremover.
  2. Håper det lar seg gjøre, men har ikke prøvd enda da det er så sinnsykt kaldt ute i garasjen nå. Hadde ett lite håp om at noen hadde opplevd det samme med lik modell som det jeg har (2012 ML 250 bluetech) og hadde en løsning på problemet.
  3. Hei. Noen som har en løsning på hvordan panseret kan åpnes når det kun er låsen på førersiden som åpner seg på w166?
  4. Hei igjen. Så på engelsk Mercedes forum at dette ikke er en helt ukjent feil. Der var det en som hadde satt inn helt nytt batteri og vipps så fungerte alt. Jeg tenkte det var verdt forsøket og kjøpte nytt batteri. Byttet ut det gamle ( Det målte jeg til 12.6 v by the way), med det nye. Skjedde ikke så mye der og da,og jeg tenkte f... heller. I dag morges gikk jeg ut for å sjekke absolutt alt av sikringer, låste opp bilen og panelet lyste opp og har fungert utmerket siden. Håper det fortsetter med det. El feil er merkelige. Må ha vært en eller annen feil på det gamle batteriet selv om det viste nok av volt.
  5. Hei. Var ute en liten tur med min CLK 200 kompressor cabriolet (209)2005 modell og plutselig døde hele instrumentpanelet. Alt gikk svart, turteller, og speedometer gikk til 0 og klokka stoppet. Bilen gikk fint og alt annet i bilen fungerer som det skal. Har sjekket sikring, koblet fra batteriet og latt den stå en time før jeg koblet tilbake, men no joy. Batteriet er gammelt men fulladet. På meg virker det som panelet ikke får strøm i og med at alt døde. Noen som har hatt samme eller lignende feil ? Er det noen som vet om hvor jeg evt kan få panelet reparert? Takker for svar
  6. Takker for hjelpen. Jeg har gjort en vedlikeholdslading og det ser ut som det funker enn så lenge. Batteriet er fra bilen var ny så det begynner vel å bli slitent. Noen som vet hvor de har god pris på nytt? Autotrio?
  7. Hei. Fikk rødt batterivarsel etter start i dag. Det forsvant etter en kort stund. Bilen er en E220 T CDI 2008 mod. Er det flere batterier i tillegg til hovedbatteriet på denne modellen ? Sjekket unner luftfilteret og der var det ikke noe lite batteri. Sjekket så hovedbatteriet og det viste 11.79 V med motor av. Startet bilen og da viste det 14.2 V. Det tyder vel på at lading er Ok. Tyder vel på at batteriet begynner å bli modent for å skiftes. Kan jeg skifte batteriet uten å miste bilens elektroniske memory eller må jeg passe på å ha 12V på bilen hele tiden? Kan jeg i så fall koble 12V via jumper kontaktene under panseret fra ett annet bilbatteri og sikre at det er strøm tilgjengelig for å unngå memoryloss? Takker for svar.
×
×
  • Create New...