Jump to content
Mercedes-Benz Entusiastklubbs forum

iNDiANER

Betalende medlem
  • Content Count

    564
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

0 Neutral

About iNDiANER

  • Birthday 08/29/1990
  1. Det skal han ha, ja! Bare ta kontakt på 99453838 for å avtale
  2. Hei! Min far hugger sin gamle w123 (kjøpt ny i Qatar) fra 1976 med AC. En del er solgt, men er en del igjen, deriblant AC. Trenger nok påfyll av gass. Ta kontakt med min har på 99453838.
  3. Jeg har en 1968-modell med 200-motor. Mener forrige eier snakket om at motoren var av nyere årgang da den manuelle choken var koblet fra. Dette kan vel sjekkes på motornummer. Står i Vest-Agder. Sveiv veldig fint, men bilen hadde for mye karosserirust til å berges.
  4. Gjerne send meg bilde på PM, ja!
  5. Her er bilder fra motorrommet på min bil. Ganske interessant å se at denne gummibiten er fullstendig smuldret bort, smulene ligger under.. I tillegg er noe av ei hylse knekt (holder den i hånda). Får be BOS bestille det jeg trenger av deler
  6. Ha ha, jeg la merke til det.. Bilen står vinterlagret, så da jeg kom med ny fjær viste seg at den gamle var intakt (og egentlig forårsaket problemet nå som denne gummibiten var borte)... Tok bort fjæra og monterte det igjen (med et lite strikk også) slik at jeg fikk bilen på EU. Den hopper i hvert fall ikke av slik. Bilen var inne i fjor også (pga avskiltning noen år) og har kjørt maks 50 mil siden da, så den bør gå fint gjennom Ser ut som jeg trenger nummer 158 og 159 på tegningen under i hvert fall. Kanskje også 155. Det var det jeg visste, det er bare rikinger som kjører SEC... :lol: Med vennlig hilsen, Olaf Ha ha, nå som jeg må ha flere smådeler kommer jo den totale kostnaden til å bli mangedoblet!!
  7. Ringte til BOS nettopp, det kan virke som det bare er den lille fjæra som sitter på dette staget (motsatt ende av hvor den går inn i torpedoveggen) som er problemet. En ny kostet visstnok 4 (!) kroner, så jeg slo til på det
  8. Jeg har en 1978-modell 207D som er gått ca 95 000 km dersom det er av interesse. Selges billig! Motoren er veldig bra
  9. Det er nok "ball-and-socket" andre steder på selv overføringen. Men akkurat der hvor den røde pilen peker til, er det som om dette staget bare er tredd innpå et hull gjennom torpedoveggen. Det ser ikke ut som det skal være noen bevegelse i dette staget i denne retning når man gir gass (altså samme retning som bilen kjører), men derimot på tvers av dette (ved hjelp av kuleleddene). Så jeg trenger først og fremst en måte å unngå at den hopper ut. Det holder en stund bare med strikk, da bevegelsen som sagt er begrenset, men jeg lurer på hvordan dette egentlig skulle vært Det skjedde plutselig under kjøring at jeg oppdaget det var hoppet av. Og da går ikke bilen lenger på vanlig tomgang, sviver bare så vidt, så turtallet er svært begrenset.
  10. Hei, På min 1985 500SEC "hopper" gassoverføringsmekanismen av der hvor den går gjennom torpedoveggen. Jeg har måttet sette på et strikk for å delvis holde den på plass, men det er jo bare en midlertidig løsning. Noen som har vært borti lignende? Jeg har lagt ved et illustrasjonsbilde jeg fant på nettet da jeg ikke har bilde for hånden, men den hopper av ved den røde pila. Spørsmålet mitt er hva som egentlig skal forhindre "throttle linkage" å hoppe ut av torpedoveggen? Antar det er borte nå... He he. Det er jo en fjær i andre enden av hvor den hopper av, er det rett og slett bare at den er knekt eller har blitt for slapp (den er der fortsatt)? På forhånd takk for alle svar!
  11. Ja, det mener jeg! Avtagbart eller vanlig?
  12. Det høres lovende ut! Har jo liggende flere hengerfester til 124, men skulle gjerne hatt til SEC-en
  13. Ønsker å kjøpe hengerfeste, aller helst avtagbart til C126. Vet ikke om det finnes, men sedanutgaven kom nå i hvert fall med hengerfeste. Noen som vet om hengerfeste fra andre modeller passer?
  14. Prøv 99 45 38 38. Min far skal ha en slik liggende.
  15. Min far har en liggende. Kontakt ham på 99 45 38 38. Lyngdal i Vest-Agder.
×
×
  • Create New...