Jump to content

MadMaster

Members
  • Posts

    19
  • Joined

  • Last visited

MadMaster's Achievements

0

Reputation

  1. Hei trenger en elektrisk vindusheis venstre side bak til en w124. Noen som har?
  2. Hei. Trenger en lysjusteringsknapp til hovedlykter foran på en w124. Noen som har en liggende? Er vel samme knapp på w202. Dele nummer 1248000673.
  3. Hei. Har du denne bilen fortsatt?
  4. Hvis bilen har stått 24 timer og du sjekker batteriet så mener jeg at fult batteri skal ligge opp mot 12,59 volt. Se scala jeg har funnet fram på nettet: 12,6V = 100% 12,4V = 75% 12,2V = 50% 12,0V = 25% 11,7V> ~ 0% Ditt er ganske utladet eller ødelagt. Ville byttet dette om det stemmer, eller prøvd en vedlikeholds lading om batteriet er nytt. lading på 14,2 er bra. Noen mener at det holder med minst 13,8 volt lading for at batteriet skal lades av erfaring så mener jeg denne bør ligge på minst 14,1-14,4 for optimal lading.
  5. Hei. Jeg har dobbelsjekket regulator. Så nå har bilen fått en Bosch dynamo. Når det kommer til chassisnummeret så ser det ut som om noe rep er utført. For ellers på bilen så er det det andre nummeret. Både inngravert og festet ved frontvindu og førerdør. Tommern 57. Ja det stemmer. Alt er jordet til gods. Er det å anbefale åbytte ut de originale glødepluggene med hurtig plugger?
  6. Mente vel at de originale gløde pluggene får strøm ved at strømmen går gjennom hele glødepluggen inn i kammer og så ut til neste. Så du har nok rett i at dette er serie forbundet men med nye gløde plugger så trekker pluggene uavhengig om den ene skulle ryke. Originale Jord*.....*.....*.....*....til batteriet. Det nye blir slik at hver enkel glødeplugg er jordet i seg selv til motor og karosseri:*jord.....*jord.....*jord.....*jord.... til batteriet. Se link:
  7. Jeg tror jeg fant ut av fargekoden. Står 623H light ivory. Stusser over chassis nummer som står her ikke samsvarer med resten av bilen 1231231235156. resten av bilen har 123132060798. Står noe utstyrskoder her også tror jeg. Noen som kan tyde? Denne har vært i Norge siden 1979 og vært sommerkjørt og vært lagret en god stund. Jeg kjøpte denne for noen uker siden og fikset følgende på bilen: -Ny dynamo. Tok kvelden på vei hjem far kunde. -Renset dieseltanken og byttet sil. Var noe grums der men fri for rust. -Overhalt vakuumpumpe. Var eldre versjon. -Byttet begge støtdempere bak. -Venstre øvre bærearm. Ellers noen pærer og og dårlig kontakt på tåkelysene som er utbedret. Automatolje var byttet av forrige eier så har toppet denne. Byttet olje og kjølevæske på motoren. Det enste som jeg skal gjøre men ikke før til våren er følgende: - Se om jeg trenger en ventiljustering av motoren. - Bytte de originale glødepluggene til nye typen plugger. Dette har jeg fått bestilt i fra Monark i tyskland. Må gløde 25-30 sekunder med de originale glødepluggene disse er montert i serie istedenfor parallell. Ryker en så ryker alle. De originale drar jo nesten ikke strøm i forhold til de nye. Bilen ble eu godkjent tirsdag 21 oktober. Dette var målet før lagring. Bilen er nokså fri for rust under men litt på karosseriet i form av rust roser under lakken. Men alt i alt så ser den ganske bra ut til å være snart 37 år. Den får en ordentlig gjennomgang med utvendig vask denne uken. Så er det bare å glede seg til våren igjen. Noen som har tips for å lagre bilen for vinteren? Ha en fin dag.
  8. Jeg har en 240 Diesel w123 1979 modell. Når vet man at man må justere ventiler på motoren?
  9. Hei. Øvre bærearm var ganske rett fram og bytte. Takk for hjelp. Er noe spesielt med chassisnummeret på bilen. Mercedes forhandler får ikke opp datakortet på bilen. Skal få tatt bildet av platen ved motorrommet og eventuell ark på siste side i service hefte. Legger ved noen bilder av stjernen.
  10. Hei Takk for info. Linkene til verksted håndbøkene funket dessverre ikke.
  11. Hei. Lurer på om øvre bærearm på w123 sitter på bilen med trykk fra fjærene? Har tenkt å bytte den ene siden på bilen. W123 240 diesel 1979 modell. På W202 så kunne jeg demontere hele armen uten å demontere eller sikre fjæren. Er det samme prinsipp her? Jeg løsnet alle bolter i går på bilen i tilfelle dette satt godt. I tillegg så lurte jeg på om noen kunne hjelpe meg med å finne lakkkode på bilen. Chassisnummer er 12312312060798. Den er importert fra USA i 1979. På forhånd takk.
  12. Takk for svar. Men hva er grunnen til at en kingbolt sliter seg ut? Denne er vel omgitt av fett?
×
×
  • Create New...