Jump to content

Glenn170sv

Members
  • Posts

    13
  • Joined

  • Last visited

Glenn170sv's Achievements

0

Reputation

  1. Hei Når jeg trykker inn bremsen når den står i D, får jeg opp følgende melding: SBC Hold unavailable! See owners manual. Er dette noe som er tileggutsyr og kanskje ikke på min bil, eller har jeg en feil? Bilen er en S211, 2004 mod, 220cdi, import fra tyskland. Hilsen Glenn
  2. Problemet løst. Tidligere i år byttet jeg termostat. Jeg etterfylte da noen desiliter med blå kjøleveske fra biltema. Alt fungerte som det skulle da. Hva som stod på av kjøleveske er for meg uvisst, da forrige eier byttet dette. Under montering av motorvarmer ble ikke all kjøleveske tappet ut, kun ned til nivået som varmeelementet ble satt inn. Det ble da etterfyllt med Kementyl Grønn frostvæske til standard nivå. Etter kort kjøring (par kilometer), sviktet varmeapparatet. Ny varmeventil ble bestilt og montert. Fortsatt ingen varme. Da registrerte jeg den rare konsistensen på kjøleveska. Begynte å tappe ut all kjøleveske, og det visste seg at her har det skjedd en kjemisk reaksjon. Kjøleveska var seig fin grønn milkshake. Tok lang tid å tappe ut. Fyllte på vann og rensemiddel. Tømte dette ut og spylte til slutt med slange gjennom systemet. Etterfyllte helt ny Kemetyl grønn kjøleveske. Ble vell ca 7,5liter sånn omtrent. Har nå kjørt 300km, og kjøleveska er like grønn som den skal være. Varmeapparatet fungerer som det skal. Konklusjon: blanding av kjøleveske uansett farge og merker blr ikke skje. Man bør holde seg til samme type veske ved slike operasjoner. Denne seigheten sv kjøleveska gjorde det vanskelig å sirkulere for pumpa, og dermed fikk jeg heller ikke varme i bilen. Ble en rimeligere løsning enn om toppakningen hadde tatt kveld. legger ved bilde av konsistensen av kjøleveska da denne ble tappet ut.
  3. Kjøpte bilen i sommer jeg, og har etterfyllt litt blå veske da jeg skiftet termostat i høst. Viften går som normalt. Kjente på slangene etter at bilen hadde blitt varm, at disse også var blitt varm. Skrudde av lokket på ekspansjonstanken og lot bilen gå. Da jeg stoppet bilen, begynte den å gurgle noe. Luft? Mulig man må bare kjøre bilen frisk, og lufte når man stanser?. Men syntes konsistensen på kjøleveska var rar. Kan det være olje som er kommet i den? Rart ikke hele kjølesystemet har samme konsistens. Sikring er ok. Problemet oppstod etter jeg hentet bilen når motorvarmer var montert.
  4. hei sliter med å få varme i kupeen. Har byttet termostat og den viser riktig arb.temp på motoren. Byttet også duoventil/varmeventil, men til ingen nytte. Kjenner på slangen inn til varmeventilen at denne er kald. I tilegg var kjøleveska noe blåhvit i varmeventilen. iI beholderen har den riktig farge. Har nettopp hatt bilen inne og fått montert motorvarmer. Kan problemet oppstå dersom man ved en feil, kun fyller konsentrat kjøleveske på? Kan det være vannpumpa som ikke gjør jobben sin? Er det andre ventiler eller lignende som kan være problemet? bilen er en 2004, 220cdi s211. hilsen Glenn
  5. lot bilen stå et par timer i varmgarasje for å tine seg litt opp, fikk fjernet en del tettpakket sne i fra hjulbuer og andre plasser etter kolonnekjøring over finnmaksvidda. hadde pakket seg godt. kjørte noen meter og lyset forsvant og alt ble som før. merkelig..
  6. Hei Kjørte tur i går, så kom d et lite rykk i bilen. Deretter kom det gule abs lyset på i dashbordet. I tilegg står det at ABS og ESP ikke fungerer og at jeg må ta kontakt med et verksted. Noen som kjenner til dette problemet? hilsen Glenn
  7. Hei Noen som har erfaring med rensing av EGR ventil på en w211. Har selv en 220cdi fra 2004 og en i fra 2003. På min 03 modell går bilen av og til i nødmodus. Er ikke mer power igjen i bilen, og jeg må stoppe og starte bilen på nytt for at den skal gå som normalt. Tenker at det er egr ventilen som tuller? Kan man skru denne løs å rengjøre? Eller er det bare tilsetning i dieseln som gjelder? Mtp tilsetning, hva anbefaler man? Hilsen Glenn
  8. Glemte selvfølgelig å beskrive hva slags bil. Er en 220cdi.
  9. Hei Noen som har erfaring med å montere varmer i blokka til mercedes w211. Fikk denne manualrn hos defa: http://www.defa.com/file/c5218e119750/411265.pdf Ifølge de kan dette være en vanskelig prosedyre. noen som selv har gjort dette og er noen erfaringer rikere? Hilsen Glenn
  10. ingen alarm. Setter jeg inn nøkkelen i tenningslåsen så skjer det ingenting. Trykker jeg på enten åpne eller lukke knappen kommer det en slags "skurrelyd" før jeg kan vri om nøkkelen.
  11. Hei Hvilket formål/oppgaver har mitt batteri som er under kupefilteret? Bilen er en 220cdi fra 2003, w211. Hilsen Glenn
  12. Hei Har en 2003modell, 220cdi w211. Hvirker som elektronikken lever sitt eget liv. Blant annet må jeg for å vri om nøkkel når jeg skal starte, trykke på en av åpne/lukke knappene på nøkkelen for at bilen skal registrere nøkkelen og jeg kan vri om å starte. Noen som kjenner til dette problemet? Evt løsning? Mvh Glenn
  13. Hei Noen som har, eller vet om noen som har ei girkasse til en 1954 Mercedes Benz 170sv, w136 serien. Er snakk om rattgir. Min lager desverre mange skranglelyder når jeg prøver å sette bilen i gir. Selve girhuset er inntakt. Mvh Glenn Solheim glennsol@gmail.com
×
×
  • Create New...