Jump to content

skinner

Members
  • Posts

    14
  • Joined

  • Last visited

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

skinner's Achievements

0

Reputation

  1. Hei Har en 1981 380SL US modell. Dvs stappa med avgassrensing osv. Vurderer oppgradering av motor, enten ved å plukke av unødvendige komponenter. Noen her som veit hvor mye av dette som kan plukkes av? Ser at det det blir pumpet luft inn på toppene. Vil det si at det er egne topper på biler med denne funksjonen? Evnt lett å blende av? Spm2 Kanskje lettere å bytte ut hele US 380’en med en Euro 380/450? Er dette Plug and play? Alternativt hvor mye styr er det å sette inn en 300 motor fra en 124 bil?
  2. Vurderer salg av denne. US import på 80 tallet. Mye påkostet. Bremser overhalt, masse nytt i for og bakstilling. 100% rustfritt karrosseri, klar for sliping og lakk. Flott grønn metallic originalfargen. Fine seter, fint dashbord, resten av interiøret er dårlig. Dårlig cab. Pris? Jeg veit ikke, ring og diskuter, evnt gi bud. tlf 97433343
  3. Hei. Ja, trur det står en SBC enhet foran på høyresiden i motorrommet??
  4. Hei. Så det går med 1/4"? Ga egentlig opp, mener å huske at det er den øverst til venstre bolten som var a pain in the ass?
  5. Årsmodell: Regga seint i 2005 i Tyskland, regner med at det er en 2006 modell.
  6. Heisann. Skifta en caliper bak, uten å tenke meg om og uten å sette meg inn i hvordan lufte etterpå. Som på alle andre biler? Tenning på? Motor i gang? Takker og bukker for alle tips
  7. Hei. Er dette like komplisert som det er/var på W124 bilene eller er det tut og kjør med presse og nye lager? Takker og bukker.
  8. Heisann igjen.. Sto over natta, når jeg starta opp på morgenen så fikk jeg "gladmeldinga" om at comfortfunksjonene var koblet inn igjen, Og ingen ABS/ESP eller Orange trekanter Hadde nok drukna både dynamo og sensorer. Følsomme saker gett----
  9. Mi der. Ny mercedes eier, har kjørt Chevrolet i 20 år, måtte prøve noe nytt. Ble da en 2006 modell som nevnt i tittelen, med "alt" utstyr. Gått 270 000, veldig strøken og veldig godt vedlikehohldt. MEN, i dag kom første meddelandet (svensk tekst i displayet må vite). Kjørte gjennom en dyp søledam i lav hastighet, kjente at det lugget og og fikk opp varsel på ESP og ABS samt at det lugget noe fryktelig i servoen når jeg skulle svinge. Slo av tenninga, ESP/ABS varslinga forsvant og i dashbordet var meldingen "Batteriskydd-komfortfunksjonene før nuværende frakoblet" (eller noe i den dur) Spørsmålet er da 1) Hva er komfortfunksjonene? og 2) Hvordan bli kvitt meldingen og evnt koble til komfortfunksjonene igjen??? Takker alle som gidder, har kun instruksjonsbok på tysk og det skjønner jeg ikke bæret av. TAKK
  10. OK. Så kanskje ikke så mye å bekymre seg over da?
  11. "EGR eksperten" (hvem nå det måtte være men annonserer på Finn ) Selger Block off kit. Nå tenkte ikke jeg å gjøre dette pga av effekt,320'en med 224 hk går mer enn bra nok. Men for å unngå å få eksosen inn i innsug og ødelegge gasspjeld? som jeg har hørt er et (nok et ) problem på disse motorene?
  12. Hei. Noen av dere som kjører med blokka EGR? Og kunne ha delt noen erfaringer? Takk
  13. Hei. Som overskriften sier så virker ikke bakrutepusseren. Har sjekka sikringer i sikringsboksen bak og v.side dashbord, ingen feil. Sjekka rele i sikringsboksen bak, er ikke gåent, Inn på motoren er det tre ledninger. Den ene får "pulsstrøm" når bryteren trykkes inn. Ellers ingen strøm inn på motoren. Skal det være en med konstantstrøm inn på motoren? Er det sikring evnt rele i sikringsboksen i motorrom som har med bakre vinduspussermotor å gjøre? Takk så langt
×
×
  • Create New...