Jump to content

Alexander

Betalende medlem
  • Posts

    9,704
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    3

Alexander last won the day on August 4 2021

Alexander had the most liked content!

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

Alexander's Achievements

8

Reputation

  1. Sikker på at det er 105?
  2. Hvis du ikke har byttet alle slangene enda, er det like greit å bare gjøre det. Mine var ganske så morkne. Den største jobben er å jekke opp bilen
  3. Har du hatt av tanken? De små rørene som går ut på høyre side på toppen har en tendens til å bli litt morkne pga all driten som samler seg der ...
  4. La oss kalle det «annen type leverandører» [emoji1787] Sent from my iPhone using Tapatalk
  5. Poenget var bare å vise deg hva du må ha. Jeg har elektroniske utgaver av mye som utgitt av MB USA, og på samtlige er det en god del mangler. Den fysiske boka er er must. Jeg har en for w108 og den er helt fantastisk. Sent from my iPhone using Tapatalk
  6. https://www.ebay.com/itm/274478793255 Sent from my iPhone using Tapatalk
  7. Jeg ville glemt ideen om syrevasking. Det er sånt du ser på TV, i virkeligheten vil du ødelegge bilen din. Jeg ville også droppet Haynes. Et google-søk gir deg mer og riktig info enn Haynes. Slik ville jeg gjort det: - Få lånt en god steamer eller noe kraftig som gjør at du kan få vasket godt under foran på bilen først. - Sett bilen på bukker. Ta bilder av absolutt alt. 10 ganger så mange bilder som du tror du trenger. Fra alle vinkler, alle avstander. Ta også bilder mens du skrur av. Over hvor skruene sitter, hvordan det så ut under, hvordan deler du før ikke så nå sitter etc. Begynn foran. Ta av absolutt alt i hele forstillingen. Vask det 100% rent når alt er fjernet. Få hjelp av noen, eller gjør det selv, til å sveise og fikse all rust du finner. Gå over med lakk når alt er strøkent slik at det ser ut som nytt. Send bort bærearmer, stabilisatorstag og eventuelt annet du vil fikse til pulverlakkering (alle foringer og slikt må tas av først). Send bort bolter til kromatisering i riktig farge (blå/svart/gull) Kjøp inn absolutt alt av foringer nytt, nye bremser, bremserør, lagere etc. Monter alt sammen igjen med orginale kromatiserte bolter og nye foringer. Er du ekstra nerd tar du og tegner på markeringer som på fabrikken (sikkert med gul tusj, dette har du jo bilder av) før du dekker over med klar voks. Kjør bilen neste sesong og kos deg. Så setter du bilen på bukker igjen, og gjør det samme med bakstillingen. Og så kjører du bilen i sesongen, før du tar motoren. Etc. Poenget er: Ikke gap over for mye. Gir du opp så står du med en fullt ihjelskrudd 124. På denne måten så holder du prosjektet avgrenset, og det er mulig å fullføre det i løpet av vinteren.
  8. Synes det er supert at du pusser opp skinnet fremfor å putte inn noe nyprodusert som ikke ser bra ut. Altfor mye R107-biler med nyprodusert skinn som i mine øyne ikke ser bra ut i det hele tatt.
  9. Gratulerer med at motoren er på plass! Og superergelig med girkassen. Opplevde nesten det samme selv akkurat. Men der var bunnpannen såpass full av spon, at det så ut som om girkassa hadde spist seg selv opp. Får håpe det er litt mindre jobb å få din i gang igjen
  10. Jeg elsker hvordan de har klart å bruke HELE BILENS lengde til parkbremsmekanismen på disse bilene 🤣
  11. Har du vakumdiagrammer og alt du trenger for å feilsøke dette?
  12. Nydelig! Absolutt det rette å gjøre med en S123.
  13. Ahhhh. Det var søren meg lekkert Frode!!
×
×
  • Create New...