Jump to content
Mercedes-Benz Entusiastklubbs forum

Thomas M Christensen

Members
  • Content Count

    45
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

0 Neutral
  1. Hei! Noen her som kan være interessert i en pen 190E 3.2 Turbo? Påbegynt banebilsprosjekt. Fullt kjørbar og i god stand. Prisklasse rundt 100 000,- kr. Ta kontakt på PM hvis du er interessert. KUN seriøse henvendelser, hvor du faktisk har 100 000,- og er klar for handel. Mvh Thomas
  2. Noen som skal opp (eller ned?) hit neste helg ?
  3. Tror da denne er såpass slitt at fett o.l er nødvendig. Har 570wnm men ikke snakk om å dra på begge hjula. Skal montere og teste fettløsningen ikveld.
  4. Tok ned diffen idag for å inspisere. Ser for meg ut som at her er hydraulikken koblet bort, og erstattet med en smørenippel for fett. Diffen så helt fin ut inni. Pumpa inn fett til det ble litt motstand å nå låser den fullstendig. Noen som har vært borti dette før? Virker jo som å funke fjell!.. På motsatt side av diffen er det en luftenippel for å slippe ut fettet.
  5. Jobber nå for fullt med banebilen. Nye stoler og belter skal monteres, ny ekspansjonstank, støtfanger forran skal tilpasses og lakkeres, batteri flyttes bak, dekk ++++. Siste innspurt før ACR i slutten av Juni. Mye som skal gjøres men håper på å få bilen klar. Oppdaget idag at ASD'n som står på bilen er sliten, vil ikke dra løs begge hjulene. Så vil gjerne ha tips til overhaling og forbedringsmuligheter i den forbindelse.
  6. Kan legge til at hydraulikken på ASD'n er blendet.
  7. Dette er sikkert skrevet opp og ned i mente om allerede her på forumet. Noen som har guide/tips til overhaling/oppstramming av lameller i disse diffene? Har en ASD som kun drar på ett hjul. Takker for svar.
  8. Dårlig med oppdateringer her, men det kommer. Jobber for fullt for å rekke ACR i slutten av Juni. Stemningsbilde:
  9. Hmm. Min drar seg inn men gir opp pga for mye motstand virker det som. Får ikke luka i lås i det heletatt.
  10. Jeg har hatt et liknende problem på min S211 i noen måneder nå, konkluderte for en stund siden med at motoren til baklukelåsen var gåen. Inne til kontroll hos BOS i for halvannen uke siden samtidig med noen andre ting, fikk tilbud på 2100 i arbeid og 4500 i deler for bytte av baklukelås. Ba så om pris hos Biltjänst i Arvika etter tips herfra, tilsammen SEK 4000 for samme jobb (900 + 2330 + moms). Begge priser er inkl 10% rabatt. Du kan sikkert ordne det selv, men det er visst en del jobb. Ser ut til at du må av med det innvendige dørtrekket på luka, de beregner en time bare på det. Hva mener du med lignende? Kan du beskrive hva som skjedde?
  11. Hei! Har en 09' S211 med motordreven bakluke. Helt ut av det blå så går ikke luka i lås. Dvs at når den kommer helt ned å "hekter" seg i kroken for så å dra seg inn går den på en måte skjevt. Det virker som at noe ligger imellom på den ene siden, men det gjør det ikke. Så luken drar seg ett stykke inn og slipper så taket å går opp igjen. Har time hos merkeforhandler på Onsdag, men flott om jeg kunne fikset dette selv. Noen som vet hvordan det hele fungerer? Ser det er 2 gassdempere oppe ved hengslene, samt to andre sylindrer som jeg antar drar luken opp. Thomas -
  12. Takk for svar Tor Anton. Jeg vet hva som skal til på bane, men hverken tid eller penger strekker til alt i år. Så planen er å gå på noe som er bedre enn de utsletne sportlinedemperne som står på nå til noe som jeg kan bruke videre på 2.6'n jeg restaurerer til neste år. Så lurte bare på hva som var best av Koni og Bilstein i den forbindelse. Jeg har helt nye H&R 40/40 fjærer. Ønsket er å ha en rask bil for rundetider etterhvert, men i år tror jeg det blir å slite bakdekk Thomas -
×
×
  • Create New...