Jump to content

Rudi

Betalende medlem
  • Posts

    2,626
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    3

Rudi last won the day on March 17 2020

Rudi had the most liked content!

About Rudi

  • Birthday 08/30/1981

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

Rudi's Achievements

6

Reputation

  1. Rudi

    EPC

    EPC er utgått, og erstattet med Parts Information, som er der du linker til . Så det er korrekt
  2. Hei, er selv leverandør av Tuningservice software, og de legger inn momentbegrensning tilpasset kassene.
  3. jeg og kan ta feil. men jeg har aldri hverken sett eller hørt om 7g på 211 annet enn på 280 og 320CDI
  4. 7trinns på 220?? Er vel bare de "store" motorene som hadde mulig tilvalg med 7trinns på 211 ???
  5. kan være alt mellom himmel og jord innen luftfjæring. Avles feilkoder og jobb videre derfra
  6. Vet ikke om det er S eller W 211? Er det S må du demontere innertrekk i bagasjerom(en del jobb, men fullt overkommelig) Husker ikke om det er nødvendig, men har iallefall sluppet ut luft i belg når det er gjort her i huset. Ellers temmelig rett frem jobb. Passe på å få kontaktene til demper skikkelig i lås, noen av de kan være leie og løsne igjen.
  7. kjenner du noen med delphi/autocom? lettere å få igang forced regeneration der... vært borti flere mb jeg ikke har klart få igang dette på med star. 😮
  8. har du sjekket dieselrørene fra dieselpumpa(webastoen altså) og videre? disse har en tendens til å ruste friskt. Et skudd i blinde egentlig, men om det er rustet hull kan den jo slippe tilbake diesel, og slite med å få fylt opp igjen, evnt fort nok. ikke verdens mest kraftige disse pumpene, og mengde diesel pr puls er minimal
  9. Lettere å komme til pumpa for å finne ut om det er liv i den enn å ta av fangeren🤷‍♂️
  10. Om du ikke hører pumpe tikke ville jeg absolutt ha begynt å feilsøke der og ikke foran som fanger må av. Pumpa er lettere tilgjengelig, og uten livstegn fra den må det være mer hensiktsmessig å begynne der...
  11. null problem å slipe og polere lykteglass og få bra holdbarhet. Men viktig å legge en god beskyttelse til slutt. Huske å rengjøre godt før den legges. Gjerne ceramic coating. Tatt flere, og hatt flere års holdbarhet. En annen ting man kan gjøre er å slipe ned, bruke fra feks 280 og stegvis opp til 800 grit og lakke med 2k klarlakk. Ellers er bytting av "glass" absolutt greit å gjøre om man gidder skru og drive litt for å få det til.
×
×
  • Create New...