Jump to content

post@anglagard.no

Members
  • Content Count

    20
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

0 Neutral

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

  1. MB 124 - 1988 Kupelyset fremme slå seg ikke av, så nå har jeg satt bryteren på «av». Men liker at ting er i orden. Har sjekket alle dørkontakter som er ok. Sitter jeg i bilen med alle dører stengt, skrur på lyset i taket som skal være av med dører stengt, lyser lampen. Starter jeg motoren slår lampen seg av, men når jeg slår av motoren går lampen på (med stengte dører). Noen forslag?
  2. Hei, har samme problem på min W204 - 2009 mod. Prøvde teknikken som vist på tegningen fra en vennlig kar på spørsmålet ditt, men det fungerer tydeligvis ikke på min bil. Fant du ut av det? mvh Sven Erik
  3. Har sett to forskjellige You Tube filmer. Den ene demonterer hele innsiden av bagasjedøra (phu), den andre skrur ut to skruer i underkant ved siden av lysene og fjerner dekselet. Det er i tillegg fire klips som må bendes ned. Alt så vel, men så sitter dekselet fast rundt håndtaket bagasjeromsdøren. I video kommer det ikke frem hvordan denne delen av listen løsner. Må man virkelig til MB verksted for å bytte et skiltlys? Hjelp meg om du har noe å hjelpe med. Please MVH Sven Erik
  4. MB 124. Hei, har skiftet venstre bærearm og dette gikk fint. Måtte vri og vende på hjulet manuelt under bilen med hendene for å komme til. Men i etterkant ser jeg at rattet ikke står helt vannrett, litt vridd ned mot høyre (se bilde). Derimot går bilen rett frem og sådan alt vel, bare litt irriterende. Vil ikke justere på rattet pg air bag (tar ikke sjansen). Noen forslag?
  5. Hei. Er på jakt etter kontakten, strømgiveren som aktiviserer vakuumet når nøkkelen vris om. Er det noen her på forumet som har en delebil hvor denne kan plukkes? Bilde vedlagt.
  6. Hei Olaf, prøvde den varianten, skar meg inn till benet og koblet sammen, men da ble kontakten varm og fungerte bare en gang. Må nok prøve å få en ny plugg eller avså og leve med begrensningen.
  7. MB 124/230 - 1988. Hei. Kontakten til sentrallåsen i førerdøren, strømmen som utløser sentrallåsen, er defekt, brudd, se bilder. Uten strøm ingen sentrallås ved bruk av denne døren. Fra passasjerdøren fungerer alt greit, også på førersiden. Men hvor i granskauen kan jeg finne en slik kontakt? Tips tas imot med hjertelig takk Sven Erik
  8. Bilen blir gjerne litt nervøs på tomgang når den er varm. Noen som har forslag på løsning?
  9. Takk til deg Frode, sjekker dette. Det er en 230 TE. Men har du også en mening mht veivakselsessoren? Er det forøvrig dette relet du mener?
  10. Bilen har det siste året stoppet (daua) brått under kjøring 4 ganger. Etter 3 til 4 minutter starter den igjen. 6-10 ganger opplever jeg at den ikke vil starte når jeg har stoppet motoren, men prøver å starte den like etter. Må vente noen minutter, så starter den. Bensinpumpa virker, pumpereleet sjekkert, og et rele under rattstammen. Coil, fordele, plugger og ledninger ok. Skiftet tenningsmodulen til nytt. Kan det da være veivakselsensor/føler?
  11. For dere som leser denne tråden har jeg funnet oppskriften på å bytte sensorene: https://www.pelicanparts.com/techarticles/Mercedes-W124/10-WATER-Coolant_Temperature_Sensors_Replacement/10-WATER-Coolant_Temperature_Sensors_Replacement.htm
  12. Har to gamle 124 bilder. På den ene ligger tempen mellom 80 og 90 grader når motoren er varm. På den andre ligger den litt over 60 grader. På tomgang fusker den litt. Er det termostaten i motoren som ikke vil lukke seg? Noen gode hoder her på forumet som kan bidra?
  13. Kan det rett og slett være at etter at mtoren ble renovert så ble det en følgefeil? At motoren ikke gir riktig dose vakum og at verkstedet ikke vil vedkjenne seg feilen? De sier at vakumet er målt og alt ok, men jeg som lekman kan bare undre... Noen som vet hva vakumtrykket fra motoren til bremseforsterkeren skal være?
  14. Har kommet i et bremsedilemma og vet ikke hva jeg gjør. Trenger hjelp fra en bremsespesialist - kan noen hjelpe? Bilen min er en gammel Mercedes 124 - 230 fra 1988. Km 161000 Den har ikke ABS. Historien er at en gammel «kall» jeg kjenner drivet et lite bakgårdsverksted. Han jobbet mye på 124 bilene på 90 tallet da dette var den ultimate taxi’n. Mao, kjenner bilen godt (sier han). Har vært mekaniker i 40 år. Bilen brukte mye olje (lang historie), så jeg besluttet å helrenovere motoren. Toppen er slipt, det samme er ventilene, stemplene polert og nytt kjede og kamaksling. Nye vippere,
×
×
  • Create New...