Jump to content
Mercedes-Benz Entusiastklubbs forum

Sarlacc

Members
  • Content Count

    168
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

0 Neutral

About Sarlacc

  • Birthday 09/12/1969
  1. Noen hevder at du bør være forsiktig med mengden lakk også, slik at man ikke skal spraye på mer enn det som trengs for å få jevn farge.
  2. Måtte endre posten, fant ingen mulighet å sende vedlegg i PM?
  3. Du bytter vel begge når du først er i gang? Du må ut med hele drivakslingen ser det ut som i WIS. En del skruing for å få den ut. Har gjort dette på en 210 4M, og det var nokså rett frem, bare j...ig mye skruing for å komme frem. Når du først har akslingen ute, er det grei skuring. Kan hjelpe deg med beskrivelse hvis jeg får mailadressen din -L
  4. Hei! Har du sjekket mansjettene at disse ikke har revnet (og smørefettet lekket ut)? Er lyden fra begge sider eller bare en side? Hvis det er tomt for eller lite smørefett igjen kan kansje det gi "knatrelyd" ? Eller det har samlet seg drit i knuten. Kjenner ikke 211 4M, men har skiftet disse selv på en 210 4M foran. En god del skruing, men når man har fått ut aksling/knute - er det enkelt å ta den fra hverandre for vask/inspeksjon. Hvis du har et verksted som er litt oppegående - ville jeg fått en vurdering der først før jeg kaster penger etter svindyre akslinger.
  5. Det er noen år siden nå, men jeg måtte slutte å bruke Jensen fordi de en gang rota bort motorplata (bunnplata) og nekta plent for det. De mente jeg hadde mista den i fart!??! Outrageous. Til slutt fant de den på verkstedet. Hadde glemt å montere den. En annen gang hadde de overfylt bilen med olje. Tredje gang hadde de glemt å dra til oljefilteret, så spruten stod i motorrommet. Veldig gøy opp lierbakkene. Not. Kan godt hende de har skjerpa seg nå, men jeg anbefaler ingen å bruke de. Det skal også sies at jeg er godt over gjennomsnittet med bilene mine, så det er mulig at jeg er kravstor, men maken til elendig behandling har jeg aldri fått hverken før eller siden.
  6. Børstenirvana: http://carbonbrush.com/ Her får du ALT av børster.
  7. Det er spesielt de ytre drivakselmansjettene foran som er utsatt. Gummien sprekker til slutt, og drivknuten får støv og drit i seg. I tillegg til fjærene foran, er det støtdemperne også som må sjekkes. Dyre greier - både i delepriser og arbeid, men har du tid og er litt over snittet interessert i å skru - klarer du det selv. Rustsjekken må du ta nøye. Sjekk også hva slags service automatkassa har hatt/ikke hatt. Motoren er relativt skuddsikker, men mange har et oljeforbruk opp mot 1L/1000-2000km (som er normalt). Sjekk at serviceintervaller er overholdt. Ligger noen på Finn som tilsynelatende ser OK ut.
  8. De to "bakerste" finner du under bilen - jekk opp foran og legg deg under - så ser du de. De er lett tilgjengelige. De to fremste er litt mer bortgjemt - du må ta av det bakerste (plast)dekslet under motor. Anbefaler deg å sjekke litt priser rundt om kring på nye sonder - og finne deg et verksted som vil bruke deler du selv har kjøpt. -L
  9. Sjekk http://www.benzworld.org/forums/w210-e-class/1380880-fuel-sender-fix.html og http://www.benzworld.org/forums/w210-e-class/1323825-homemade-tool-remove-fuel-sending-unit.html Lars.
  10. Hvis forbruket ikke er noe stort tema, og du ikke vil ha racerbil, er 240 4-matic en våt drøm. Men finn deg et eksemplar hvor motor har blitt passet på mtp olje/filter. Jeg tror at enten blir man forelsket i 211 generelt, eller så er det en turn-off. Dette er en liten E-klasse som nesten føles trang i forhold til 124/210. Du kan jo kose deg med litt prøvekjøring på glatta ?
  11. Hva tenker du på med frynsete rykte?
  12. Steinar, _hvis_ du har Webasto - kan et verksted som har erfaring med nyere 210 og Webasto lese ut feilkoder fra styringsenheten som sitter i Webastoen din - så kan du ta det derfra. På min bil (2000 S210 Bensin) sitter webastoen innunder høyre fremskjerm og du kommer bare til den ved å skru av innerskjermen (plast). Ofte er skruer og slikt irret fast, og tur/retur kjølevannslanger sitter godt fast - så den er ikke rett frem og få ut, men fullt mulig med litt tolmodighet (regn med å dra av noen skruer slik at du må borre opp og gjenge på nytt) Jeg har akkurat samme problemet med min som du beskriver - og har hatt den ute av bilen for sjekk. Er kommet til at det er brenneren som har tatt kvelden og må byttes. Ikke sikkert at du har samme problem. HVIS det er brenneren din som har tatt kvelden - koster den ca 1600-2000.- Du trenger også pakningssett som også MÅ byttes (som ofte men ikke alltid følger med brenneren). Se http://techwebasto.com/heater_car_light_truck.htm for litt teknisk info og brukermanual - hvis du har Webasto - så er det en Thermo Top C. Lykke til.
  13. Hei! Har hatt akkurat samme problem med min '94 250. Bytta forfilter og alt var bra igjen. Diesel forfilteret er ganske lite - og sitter i nærheten av hovedfilteret (rett "før" hovedfilteret) hvis du følger ledningen. Det er av hvit plast. Mitt var nesten potte tett. Kan ta bilde og poste her hvis du ikke finner det.
  14. Bytt vannpumpa så fort du har anledning. Når den tar kvelden, kan du ikke kjøre mange metrene før du må stoppe for å unngå å skjære motoren. Dessuten har pumpene en tendens til å ta kvelden når det minst passer...
  15. Jeg mener å huske at du justerer dette utvendig på kort-enden av døra. Jeg justerte min der en gang, men er usikker på om det kun var for "trykkerten" på utvendig håndtak.. -Lars.
×
×
  • Create New...