Jump to content

Toolman

Members
  • Content Count

    31
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

0 Neutral

About Toolman

  • Birthday 04/29/1962
  1. PS. Har C180 kompressor Sent from my iPhone using Tapatalk
  2. Hei, Håper noen kan komme med noen gode forslag her. På min C180 W203 2002 mod. har jeg vannlekkasje, og det renner relativt mye til tider. Det virker som om det er forskjell på om jeg har på varm eller kald luft. Kan dette tyde på feil i varmeapparatet? Har tenkt på topp-pakningen, men da går vel vannet i oljen? Det virker også som om vannet forsvinner fortere i høy fart enn ved sakte kjæring. Takker for alle svar
  3. Ifølge verksted var det visst starteren, så da får vi se i morgen når den er byttet Sent from my iPhone using Tapatalk
  4. Hei har prøvd det, men det hjalp ikke. Girspaken lar seg ikke flytte, så det er antakeligvis ikke særlig positivt.
  5. Hei, Min C180 Kompressor med automatgear ville idag plutselig ikke starte. Etter å ha vært parkert i et par timer skjedde ingenting når jeg prøvde å starte den. Merket ingenting galt når jeg parkerte. Starter går ikke, men alle lys på dashbordet virker normalt. Prøvde med startkabler uten at dette hjalp. Kan det være startsperren? Takk for svar
  6. Fant litt irr på kontakten til vifta. Når jeg fikk bort dette funker alt som normalt
  7. Ikke vet jeg hva som skjer, men satte inn gammel termostat, og nå har jeg over 80 grader ved normal kjøring. Har sjekket termostatene og de er klin like når det gjelder diameter, temperatur osv. Skjønn det den som kan ?? Får tute og kjøre og se hvor lenge det går... Eneste jeg legger merke til nå er kjølevifta som går som et uvær, selv ved kald motor
  8. Ja jeg leste også dette i instruksjonsboka for noen dager siden, utan at dette var merket som viktig der. Uansett fylte jeg opp som foreskrevet.
  9. Kjærkomment syn som vedlagte bilde viser. Koblet ut kjøleviften og tok en biltur uten at jeg så noen endringer. Lot så bilen stå på tomgang på 2000 omdreininger og fikk da resultatet som bildet viser. Slange inn på topp av radiator ble også tilsvarende varmere. Dette tyder vel fortsatt på termostat ikke sant? Væske i ekspansasjonstanken målte også 80 grader. Ved kjøretur sank temperaturen ned til 50 grader igjen. Skal nå ta ut termostaten igjen for n'te gang
  10. Jeg har også vært vant til at det har vært pakning på andre biler jeg har skiftet på, så ble litt overrasket over at det ikke var med andre pakninger enn de 2 jeg har beskrevet tidligere. På gammel termostat satt det ingen pakning, men det var rester av pakningscement i huset. Jeg har hatt bilen i bare 2 mnd. så jeg vet ikke hva forrige eier kan ha gjort, men det var jo en grunn til at jeg byttet termostat. Har testet den gamle termostaten flere ganger nå, og den fungerer optimalt hver gang. Ellers har jeg påvist at slange inn på radiator oppe blir varmere, og at vifte går hele tiden. Også når bil er kald.
  11. Wow tommern, dette husker ikke vi som satt på bakerste rekke og var opptatt med å skyte viskelær med linjal ....Men trykk er nok ikke noe problem som du sier. Og vi vet jo at biler koker lettere i høyden. Har vært og kjøpt IR-temperatur måler og skal sjekke litt etterpå. Uansett blir jeg overrasket om jeg finner over 50 grader noe sted. Jeg snakket med en på MB-verksted idag , og han hadde aldri opplevd dette. Men, han sverget til termostaten. Så da sitter jeg der med 2 termostater som begge åpner på 90 grader. Jeg tror også på termostaten men se veldig nøye på montering. sjekk at det ikke ligger gammel pakning fra tidligere, sjekk at flatene er helt rene osv. Det som er mest spennende å se etter er ikke hvor varmt det blir men hva som blir varmt. Særlig slange inn på radiator oppe ville jeg fulgt med på under oppvarming. Den skal i teorien forbli kald hele tiden. Slange inn på radiator oppe blir varmere underveis, det er det ingen tvil om nå. Det som jeg så nå som jeg vurde ha sett tidligere er at vifta går hele tiden. Synes vifta gikk litt for ofte tidligere idag, og lot derfor bilen stå og bli kald. Når jeg startet opp igjen etter et par timer startet vifta umiddelbart. Denne styres vel av en temperatursensor? Ellers har jeg hatt termostaten ute 3 ganger nå, og har forvisset meg om at alt er rent.
  12. Wow tommern, dette husker ikke vi som satt på bakerste rekke og var opptatt med å skyte viskelær med linjal ....Men trykk er nok ikke noe problem som du sier. Og vi vet jo at biler koker lettere i høyden. Har vært og kjøpt IR-temperatur måler og skal sjekke litt etterpå. Uansett blir jeg overrasket om jeg finner over 50 grader noe sted. Jeg snakket med en på MB-verksted idag , og han hadde aldri opplevd dette. Men, han sverget til termostaten. Så da sitter jeg der med 2 termostater som begge åpner på 90 grader.
  13. Takk for tips. Da blir det en handletur imorgen så man får sjekket litt bedre
  14. Har stukket fingeren ned i ekspansasjonstanken etter 1 times kjøring, og vannet er kun lunkent. Tenker det er mellom 40-50 grader som indikatoren viser.
  15. Så null trykk burde bety lav koketemperatur da regner jeg med? Men jeg kommer ikke høyere enn 50 grader iht temperaturindikator
×
×
  • Create New...