Jump to content

Tor Olav

Betalende medlem
  • Content Count

    1,073
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

0 Neutral

About Tor Olav

  • Birthday 01/04/1991
  1. har forsøkt å stoppe bilen når den jager, starte den på nytt og symptomene er er. Men, hvis eg stopper den, tråkker gasspedalen i bunnen og slipper opp - før eg starter den igjen, så går den normalt. Så her mistenker jeg noe som går treig, altså mekanisk problem og ikke elektrisk. Har det tidligere vært kjent noe problem med gasswire? Spjeldhuaet på innsuget er som sagt byttet i 2016 av samme symptomer, så vil anta at dette ikke er problemet.
  2. Har en W124 1994mod E220 som jager sporadisk mellom 500-1200 rpm. Har kort noenfeilsøkning knyttet til LMM, pluggledninger, og ledningsnett. Dette ser ut til å fungere og være i orden. Det jeg har merket meg er at den roer seg straks eg tråkker kickdown fort, før den rekker å ruse seg opp. Da går den som normalt på tomgang. Speldhuset på innsugssiden ble byttet av forrige eiger i oktober i 2016, av samme problematikk som nå. Mistenker at det er noe som "henger" her. Kan noen hjelpe meg litt videre på veg med feilsøkingen?
  3. Svar finnes i videoen i lenka, se fra 2:50 - 3.20 utfallet blir som vist fra 1:25 - 1.35 :lol: https://www.vgtv.no/#!/video/52510/norges-beste-fest-episode-1-norges-raanerhovedstad
  4. Største vasepraten på lenge. en vedlikeholdt 210 er på lik linje med en 124 eller hvilken som helst annen Mercedes en driftsikker og trygg bil å reise på langtur med. kjørte min tidligere S210 E220CDI 124k km (159k - 283k km) på litt over 3 år uten at den stod stille så mye som en dag. Ja, det røk slitedeler, det var noe påkost - men så fikk den gjennomgå på disse årene. Rustet også svært lite etter at den fikk påkostet oljesprøyting og jevnlig vask. Min erfaring med 210 er utelukket positivt - bil koster penger, og du legger egget ved kjøp hvis du ikke sjekker bilen grundig nok.
  5. Takk for utfyllende svar, dette høres og virker til å være samme symptomene jeg opplever i min CLS320CDI. Får brette opp armene og ta en sjekk av EGR en av de nærmeste dagene
  6. Glemt å oppdatere her. Svaret er at det måtte byttes nivåstag. Nå er den i vater. I tillegg er det blitt byttet 2 hjullager som begynte å lage lyd, og sist uke blei EGR-ventilen bytta. Det siste kan være årsaken til nappingen i i drivverk/kassa i 3 år. I alle fall er problemet borte etter byttet av EGR, så er spent om dette er tilfeldig eller om det virkelig er sånn. Er nappinga turtallsavhengig?
  7. Ser for mitt vedkommende så vil elbil være høyst aktuelt i tiden som kommer, ettersom jeg kjører 35-40.000 km i året, samtidig som jeg også ønsker nyere bil. Men det forutsetter jo selvsagt at Mercedes klarer å levere biler som ser bra ut og tilstrekkelig rekkvidde...
  8. Drar opp denne tråden igjen. http://www.dinside.no/motor/satser-90-milliarder-pa-elbil/65387455 Hvor tidlig vil vi kunne se konkurransedyktige modeller som kan måle seg med effekt og rekkvidde på Tesla?
  9. Mulig dette er et "god-dag-mann-økseskaft" spørsmål, men hvordan er klasseinndelingene blitt? (noen år siden sist LT på meg)
  10. Legger ved eit bilde til. Tenker å legge ut nye bilder når vårklargjøringa er gjort og ikke minst sommerhjula er montert
  11. Sikkert ein del her inne som kjenner igjen denne bilen fra tidligere
×
×
  • Create New...