Jump to content

Svenn Arve 212

Betalende medlem
  • Posts

    65
  • Joined

  • Last visited

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

Svenn Arve 212's Achievements

0

Reputation

  1. He he ja har fått litt og tenke på her. Jeg jobber på sjøen med 4-4 turnus. Så det blir nok litt studering før jeg starter. Håper at det tar kortere en 4 år, men hadde tenkt og skynde meg sagte, he he. takker for mange gode innspill. Det blir tråd med bilder, og sikkert masse spørsmål under veis . Med det at jeg ha fri i 4 uker i slengen, så håper jeg at arbeidslysten er større når jeg kommer hjem på fri, sånn at jeg får gjort mye når jeg først er hjemme og kan skru. Så håper jeg også, at når det er lakkering, så må jeg prøve og få slike ting gjort når jeg er på jobb, samme med andre ting som må overhales osv.
  2. Blir å bruke litt tid ser jeg, for å lese meg opp på reperasjonsbøker osv.
  3. Takker alle sammen for gode innspill. Så ei Hayns bok, eller hva det heter, kan være grei skjønner jeg. Det er viktig med forberedelser her skjønner jeg. Og heller ikke gå for fort frem. Nå er jeg så heldig at jeg har egen garasje, slik at jeg slipper og tenke på at jeg skal være fort ferdig. Så tenker jeg at dette skal være en hobby, og en kos. Så når jeg en gang er ferdig, kan jeg vær stolt av det jeg har gjort. Det er bare og komme med flere innspill. Al hjelp tas i mot med stor takk.
  4. Jeg har lenge hatt en drøm om og starte full restaurering av min 95 mod 124 300td 24v. Skal sies jeg er kun hobby mekaniker, har aldri gjort noe slikt før. Tanken er og ribbe bilen helt ned. Frakte den til BS teknikk, for syrevasking. Så sveise rust osv. Det jeg lurer på, er om det finns nettsider der noen går i detaljer, og dokumenterer hvordan man går frem med noe slikt. Det er jo ikke noen helgejobb dette. Dette er vel en jobb som kan ta et år, og eventuelt flere år. Det jeg trenger, er litt ideer om hvordan man dokumenterer, katalogiserer slik at skruer, kabler osv kommer dit det skal. Jeg veit mann finner mye på youtube. Men vis man kunne funnet ei nettside eller noen som har lagt ut noe slikt som omhandler alt, fra a til å. Håper noe forstår her hva jeg mener. Jeg er fullt klar over at dette er en stor jobb. Men tanken, vis jeg klarer det. Må være utrolig god, når man er ferdig, og kan si man har gjort det meste selv. Lakkering tenkte jeg og sette bort. Overhaling og litt oppjustering av motor, må jeg også mest sannsynlig ha hjelp til. Men tar ting litt stepp for stepp. Håper det er noen som kan komme med noen god hjelp og svar på midt spørsmål her
  5. Hei! feilen er nok at selve låsesylinderen er utslitt. Problemet er at jeg ikke får vridd nøkkelen til første hakket, så da får jeg ikke bytta bare låsesylinderen. Det hadde vært den enkleste jobben av alle alternativene. Så er det også slik at rattlåsen er på. Dermed får jeg ikke trykt inn knappen på selve tenningslåsmodulen som er festet til rattet. Så der er det største problemet nå. Hadde jeg bare gjort dette når jeg kjente at låse begynte og bli treg, så hedde dette bare vært en 2 min jobb. Men nå så er jeg usikker på hvordan jeg får trykt inn denne låsen som gjør at jeg får løs hele tenningslåset.
  6. Hei! Takker for ideen. Det største problemet nå er og få av tenningslåset som fortsatt står i bilen.
  7. Jeg har en 95 mod 124 300td. Tenningslåset er kaputt. Jeg får ikke vridd nøkkelen, slik at jeg kunne ha byttet bare låsesylinderen. Samtidig er rattlåsen på, så jeg får ikke trykt inn knappen får og ta av hele tenningslås modulen. Er det noen som har en veldig god ide hvordan jeg skal få av hele låset. Og hvor kjøper mann slikt? Regner med å kjøpe fra mercedes er vel veldig dyrt.
  8. Hei! Jeg har en 124 stasjonsvogn, 300TD 95mod. Planerer å ta ned traversene bak for å bytte alt av foringer. Sandblåse hele ramma og bytte det som må byttes. Eventuelt sandblåse og lakke disse fremme festene som bakstillingen er festet i. Men trenger en liten arbeidsforeskrivelse, på hvordan jeg enklest tar denne ned. Har søkt på YouTube, men ikke funnet noe. Jeg har også ASD kardang som jeg kunne tenkt meg og fått overhalt. Er det noen som gjør slik jobb, og hva må jeg belage meg på hva det kan koste?
  9. Det er litt kjedelig og bruke penger på større bremser, og nesten ikke noe bedre bremsekraft.
  10. Lurer på hvilke nettsider du brukte når du kjøpte bremser, og foringer og diverse?
  11. Takker for hjelpen! Da er det bare og se hva man finner.
  12. Så det vil si bremser fra en SL 500 eller 600 passer da altså, skiver og kalipre. Det burde være gode nok bremser det da
  13. Etter som jeg planerer litt mere power under panseret, så lurer jeg på hvilke større bremser forran og bak. Hva er det som passer over til min bil, bolt on. Jeg har en 124 300Td 95 mod.
  14. Jeg har akkurat bygget meg en garasje på 100m2, så det er bare kosejobbing. Tar det 100 timer eller 1000timer så tenker jeg ikke så mye på det
  15. Dette tenkte jeg bare å skaffe meg en hobby. El bil, nei det har jeg tenkt og konkurere med. Er jo en mye koseligere lyd i en rekke6 med turbo, en EL bil . Regner med en del timer ja. Jeg jobber på sjøen, så jeg har 4uker på jobb og 4 uker fri, så det burde være mulig og få det til. Timene er jeg ikke redd for, men er vel mer hva det eventuelt koster som er mest avskrekkende.
×
×
  • Create New...