Jump to content

TorErik

Members
  • Content Count

    23
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

0 Neutral
  1. Hei Har hatt problemer med at førerdør har kranglet og låsen har hoppet opp og ned noen ganger ved låsing av dører. Fått byttet låsekassen, og har ikkje dette problemet lenger. Men når eg låser bilen på sentrallås ved knapp på nøkkel eller inne i bilen med knapp i midtkonsoll, så låser ikke førerdøra seg. Kun de andre dørene som går på sentrallåsen. Om lås i førerdør blir trykket ned og låst manuelt, så låses den og alle andre dørene seg opp når eg låser opp bilen. Noen som har tips til kva dette kan skyldest? Må sentrallåsen resettes på noen måte? Og isåfall hvordan gjør eg dette? Mvh Tor Erik
  2. Hm, nei. Har egentlig ikkje tenkt på det. Har ikkje sett noe forskjell der, men det må sjekkes ut!
  3. Hm, det var merkelig. Trodde det ikkje skulle være noe fysisk forskjell på to helt identiske belger. Er det noe mekanisk føler som kan justeres da?
  4. Hei Byttet her for ei lita stund siden begge luftbelgene bak på en Mercedes S211 220cdi med nivåregulering. Belgene ble handler hos Arnott, har samme delenr og er kjøpt på samme plass. Allikevel er det 2-3cm forskjell på høyre og venstre side bak. Regner med dette er en justeringsak som kan innstilles via pc? Hvordan justerer man egentlig høyden bak på disse bilene? Skal få tatt meg ein tur innom Mercedes når eg kommer heim fra jobb, men det er kanskje noen kloke hoder her som kan forklare meg litt om korleis dette fungerer på biler med luftbelger bak? Mvh Tor Erik
  5. Takk for svar. Fant ut at de nye belgene var maskinert etter bærebroa, så var umulig å få justert noe på det. Etter ein del måling så stemte det bra med målene på de gamle belgene og, så bilen fungerer nå utmerket igjen
  6. Takk for svar. Etter litt tenking så kom eg fram til dette sjølv. Men finner ikkje vinkelen noen plasser. Får se på det i morgen. Men kan det være riktig at eg slipper inn luft, slipper den nedpå bakken, også strammer til bolten etterpå då? At den vil justere seg inn då? Har ingen vinkel å gå utifrå, men har et mål som eg meiner skal bli riktig om eg følger.
  7. Belg byttet på ene sida bak. Bytter den andre i morgen. Begge de gamle er kommet ut. Små sprekker i begge to, så rekner med det er her lufta har siget ut. Kall meg gjerne treg, men eg skjønner fortsatt ikkje heilt dette her med den vinkelen eg. Er det noen som har ein god forklaring på hvordan jeg stiller inn denne vinkelen? Den står jo i sporet sitt oppe, og nede er det kun den ene bolten. Tenker at det kanskje er lurt å slippe ned til riktig høyde bak, også stramme opp nedre bolt til belgen. Dette er egentlig det eineste eg kan tenke på skal være et problem med montering av belgen? Ellers skjønner ikkje eg heilt det der med innstilling av vinkelen. Meget takknemlig for svar ang dette temaet. Ny Belg Gammel belg
  8. Fortsatt samme problem ja. Fått nye belger i posten idag, så håper å få begynt på det innen kort tid. Skal oppdatere da
  9. Planen er fortsatt å bytte selv. Belgene kom i posten idag, men har ikkje fått hentet de enda. Spent på å se om det følger med noen anvisninger på å bytte de. Får stadig tips om at det ikkje er noe problem å bytte sålenge belgen står i riktig vinkel. Er det noen som har en god forklaring på akuratt denne delen? Hvordan vet jeg at vinkelen er riktig etter at belgen er montert? Rekner med at vinkelen som det er snakk om er etter at belgen er oppblåst? Har ingen verksted i nærheten med star, så må prøve å få det til uten. Håper det er mulig selv uten star.
  10. Holder til i Hardanger. Nærheten av Odda om det sier deg noe.
  11. Nye belger bestilt Håper det er en kurant sak å skifte de selv uten STAR
  12. Jeg glemte å skrive at denne kun har nivåregulering bak, og ikke airmatic. Så er vel denne guiden her eg tenkte på http://arnottinfo.com/manuals/A-2726_REV%201.pdf Er det lettere å installere når det kun er nivåregulering enn airmatic med den tanken? Blir litt skeptisk til å sette det sammen dersom belgen ryker igjen med en gang. Det blir isåfall mye bortkastede penger og tid. Hvordan finner jeg ut om denne bilen har ADS? Ser det er flere belger som står at er uten kode 489, hvordan finner jeg ut om dette er riktig eller ikke? Forresten noen som har erfaring med dette kittet her : https://www.arnotteurope.com/p-4097-arnott-rear-coil-conversion-kit-webm.aspx ombygging til vanlige fjører bak. Hvordan vil nivåregulering og kompressor oppføre seg dersom dette blir montert? Får vel et juletre av feilmeldinger i dashbord da?
  13. Hei, Tenkte at det var litt ryddigere å starte en ny trå her en å starte med den forrige som omhandler at bilen siger ned. Bilen de gjelder er en 2004 Mercedes E klasse 220cdi stasjonsvogn Har kommt fram til at det må være lekkasje i venstre belg bak. Spørsmlet mitt er da, må jeg bytte begge samtidig? Eller er det mulig å kun bytte den som er lekkasje på i første omgang? Neste spørsmål er om dette går greit å ta hjemme i garasjen uten STAR? Virker ganske ømtålig når den nye belgen skal fylles med luft. Har kikket på belg hos Arnott, går det greit å montere belgen ved å bare følge instruksjonen på sida der? Har skrudd mye bil så skifte belgen er en grei sak, men redd for å ødelegge den nye under oppstart. Er det noen her inne som har handlet nye belger i senere tid som har en plass å anbefale for hvor jeg bør handle? Handlet en kompressor på Arnott for noen mnd siden, men fikk ganske stor rekning på moms nå nylig. Er på Arnott jeg har funnet de rimligeste sålangt, så blir vel handel her om ingen har et bedre forslag til plass å handle. Takk for alle svar! Mvh Tor Erik
  14. Det kan nok stemme det ja. Bilen står like font på høyre sida nå. Men ligger helt nedpå på venstre side. Er vel Belgen på venstre side som er gåen da. Men er vel å bytte på begge sider samtidig som er anbefalt?
  15. Beklager sent svar. Nei, bilen siger ned på venstre side bak først. Så etter ei stund siger også den høyre ned.
×
×
  • Create New...