Jump to content

Frode

Betalende medlem
  • Content Count

    6,222
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    1

Frode last won the day on November 12 2019

Frode had the most liked content!

Community Reputation

1 Neutral

About Frode

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

  1. Har ikke sjekket i det siste, men jeg har veid bil på Forus.:) Du får ta det i forbindelse med en hjemtur..😄
  2. Du bør jo dra inn og få lest av feilkoder, disse bilene logger feilen og når det "putra" så fikk du mest sannsynlig en feilkode.
  3. har du sjekket oljenivå på automaten, evt hvor lenge siden er det siden oljeskift.?
  4. Hvis noen av varmeelementene er røket så skal det vises på loggen, ellers kan det være så enkelt som termostaten som sliter...:) 40-50 grader er for lavt selv på en diesel....:)
  5. Hvis det ryker en del så er jeg redd at det ikke er noe vei utenom bytte av toppakning…… men det kan sjekkes med komp test, det har alle verkstedene og er en grei og billig bekreftelse på om det er toppakningen. Stikk innom du, men kommer du fredag så er jeg ikke sikker på at det er folk der....:) Adressen er: Noredalen 188, 4308 Sandnes, det er et tidligere lakkverksted ...
  6. Ta en komptest, kommer det hvit røyk ut av eksosen.?, hvordan ser automatoljen ut.? Hvis du mistenker radiator feil, så sett på trykkluft på de stussene der automaten er koblet til radiatoren og se om det lekker. Vi samles hver mandag kl 1900 i Noredalen, så bare stikk innom, så skal vi nok gi deg noen tips.😄👍
  7. Har sett den som står på Østlandet, og den er sikkert bedre enn utgangspunktet for den vi holder på med.....😄 håper noen tar vare på den.... Blir nok e-bay, å kjøpe hengsler fra norske hoggere er dyrere, har sett også nye hengsler på e-bay til en grei pris...:)
  8. Plukk ut tomgangsregulatoren, rens den med sprit, sitrus rens, bensin, tynner eller noe lignende. Sett fingeren på det ene hullet, fyll på litt rensestoff, rist og hell ut, gjenta til det er helt rent....:) Hvis det ikke virker så sjekk for falsk luft, eller om det er noen kabler som er sprukket/dårlig kontakt.
  9. Når alle prøver å legge inn samtidig så blir det bare rot, så ro dere ned, og la oss ta dette en om gangen.....😄😋
  10. Meget pent.!.👍😄
  11. Det er det releet, sist jeg kjøpte et slik kostet det 800,- koster sikkert litt mer i dag, men i 95% av tilfellene er det dette overspenningsvernet som roter det til.😂 Har ikke hørt om at disse har hatt noen problemer med veivakselsensoren, men for all del, sjekk ledningen til sensoren, denne står vel i bakkant av motor på venstre side helt i skjøten mellom motor og automat, festet med en uhmbraco skrue.....😄 Det andre du kan sjekke litt nærmere er coilen, har sett tilfeller der denne har vært litt av og på før den har tatt kvelden, sjekk også koblingene og lednignene fra coil til fordeler osv at det ikke er noen løse koblinger eller isolasjon som er sprukket.
  12. Har du sjekket jordingen.? hvilken motor er det.? 200, 230, 260, 300, 300-24---osv....😉 Det er et overspenningsrele som ofte lager krøll, ligger på siden av batteriet, med en eller 2 sikringer på toppen, hvis det ikke er byttet så bytt det først, og sjekk/bytt jordingskablene, det er en under motoren på venstre side som får mye tyn i form av salt og drit, ta den av og puss rent koblingene, bruk litt godstoff som gjør at koblingen blir 100% elektrisk og sett på ny kabel med kabelsko.....
  13. Godt observert Stian, det blir selvsagt venstre.:) Eller begge to.:)👍
  14. Etter en herlig gjennomgang og justering av dører og panser på vår 420SE så fant vi ut at høyre panserhengsle ikke er helt på nett lengre. Derfor trenger vi noen tips om det står noen delebiler rundt om der vi kan stikke innom og få med oss dette. Skal østover den 7 desember så ikke nøl med tips selv om vi befinner oss på andre siden av fjellet...:)
  15. Denne har vel K-jet innspøytning, så napp av ledningen til kaldstartdysa og se om det endrer seg, deretter må du gå over ledninger og måle ut potensiometer på luftmengdespjeldet ditt og se at det gir rett spenning. sikkert en fordel å gå igjennom ledningsnett også og se at tempsensorer etc gir rett verdi. Begynn der så gir du oss en tilbakemelding på hva du finner..:)
×
×
  • Create New...