Jump to content
Mercedes-Benz Entusiastklubbs forum

_s_y_v_e_r_s_e_n_

Betalende medlem
  • Content Count

    16,841
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    9

_s_y_v_e_r_s_e_n_ last won the day on October 14

_s_y_v_e_r_s_e_n_ had the most liked content!

Community Reputation

27 Excellent

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

  1. Jeg stiller bare spørsmålet om forumet for å få vite hvorfor. Det er selvfølgelig bra det har blitt som det har blitt. På Instagram trenger man bare brukernavn og passord. Da jeg fikk spørsmål om det, sa jeg at jeg gjerne kunne stille opp for en periode. Når perioden er over, så byttes bare passordet ut med noe annet, og en annen kan ta stafettpinnen videre. På slike steder er det alltid en fordel med nytt blod. På den måten er kontoen levende hele tiden. Når jeg startet på Instagram, hadde jeg ikke regnet med 25K følgere på så kort tid. Jeg legger jo bare ut det jeg selv liker, men er nøye med hva jeg legger ut, og ikke minst kvalitet på bildene. Jeg følger også mange klubber, å ser hva de legger ut av aktiviteter fra klubbene. Dette er svært populært og bør utnyttes til klubbens fordel
  2. Du skriver at flere var klare for å avvikle forumet, da må jeg spørre. Hvem var det, var det styremedlemmer, eller var det medlemmer. Og, da kan man jo gjette seg til, at det var de som bruker forumet aller minst. For de som bor helt i toppen av Norge, er avstanden så lang som om de som bor i Oslo kunne kommet ganske langt ned i Europa. Så man kan ikke kritisere de som ikke kommer på treff alltid. Synes heller ikke du bør kritisere deg selv for at du tror du lager et dårlig treff pga dårlig oppmøte. Noen ganger passer det for mange, andre ganger ikke. Da det gjelder klubben og den jobben det medfølger av ulike oppgaver, er ikke det noe mer unikt en all den veldedigheten som gjøres gratis hver eneste dag hele året av Norges befolkning. Brenner man for en ting, enten det er idrett eller noe annet, så er alt med på holde hjulene i gang for klubben man er i. Man jobber tross alt for felles interesser. Noen får mer å gjøre enn andre, alt avhengig av ulike interesser og kunnskap Klubbens deltagelse i ulike medier. Hvem drifter hva? Jeg ble forespurt på Instagram tidligere i sommer, men siden har det vært stille. Hvem har ansvaret for slike type ting? Blir slike ting samspilt mellom de ulike sidene? Ser på Instagram at oppslutningenner er stor på andre utenlandske klubber. De er PÅ hele tiden. Dette er jo også med på å sanke inn nye medlemmer. Ikke minst er det med på å så et nytt frø i en kommende entusiast
  3. Jeg har vært utfor dette, men på en w123. Da var det blant annet filtre som var tette i tanken
  4. Men hvorfor har det vært slik at du, som du sier (personlig) har ville avvikle forumet? Du er jo ikke en aktiv bruker, og har ikke vært det på svært mange år heller. Da skjønner jeg ikke at du kan utale deg om behov, ikke behov for et forum. (du må lese konstruktiv kritikk her nå, så vi er klare på det) Jeg har vært på forum i rundt 18 år, og ser jo selvfølgelig at forumtrafikken har blitt mindre i takt med nye kanaler folk møtes. Men mitt syn er at en klubb bør være der hvor folk er. Alle steder. Hva har du imot forumet? Siden du har vært for å avvikle det? Hva tjener du på det? At vi som bruker det vil starte et eget? Det har jo allerede blitt gjort av andre. Hvorfor resten liksom? Hva koster forumet klubben? Synes kanskje slike ting bør drøftes på et styremøte der alle er inkludert, som på foreksempel årsmøte på Gol, da de fleste kanskje er der. Samtidig som man prøver å lytte til de få som er på forumet å legger igjen en masse nyttig informasjon som kan glede mange, i mange år fremover i tid. Jeg ser du skriver at det er bra at du ikke fikk rett med å avvikle det, men vet ikke helt om jeg tror på deg enda. Oppdatert forum var veldig bra. Nå har ikke jeg prøvd å søke så mye, men regner med det er blitt enklere å søke på tekniske spørsmål nå enn før også. Sånn sett, så har klubben et unikt oppslagsverk for både teknisk og informative tråder, laget frivillig gjennom mange mange år. Dette er skapt av medlemmene av klubben, og bør derfor tas godt vare på, uavhengig av andre kanaler. For å sette det ytterligere opp, eller si det enda klarere, så er dette MBEs svar på MB Wikipedia Med dette sakt, så håper jeg forumet vil bli en del av klubben i overskuelig framtid. Forumet er klubben for mange, husk det. Ikke alle kan møte opp, eller ser behovet for å bruke uendelig mange timer bak rattet for å treffes på Gol hvert år. Det er mange som bor langt unna i hver retning, og du vet jo hvor utstrakt dette landet er. Da er veien inn på forumet en enkel måte å holde kontakten på, å gi, å få gode råd, også likeså å oppmuntre hverandre med den felles interesse vi har for merket Mercedes-Benz, gammel som ung. Her er alle som en hjertelig velkommen
  5. Så kul video! Moro å overraske folk med sånt engasjement 👍😀 alltid moro å se reaksjoner
  6. Ok? Hvor finner jeg eventuelt denne motstanden? Alle de nederste lysa fungerer. Men ikke viserne, å ikke alle i midtkonsollen. Hellys er også rart. Det fungerer, men man kan ikke vippe den på lys på bryteren. Dvs blinke med hellys. Da må hele spaken frem og tilbake
  7. Hei Så Asgeir demonstrere et lim på tube hos en forhandler. Et sort lim man kunne bruke på plast. Dette herdet innenfra og ut. Ble hardt som fy i løpet av sekunder, å kunne slipes med en gang. Noen som husker hva det limet het? Og hvor man kunne få tak på det.? Kostet ca 100,- for en tube
  8. Helt enig, det er en entusiastbil. Man kan jo få ganske mye annet til den prisen, men de som vil ha det, ser jo ikke etter en gammel benz. Dessuten er det en fordel den er EU ok til den prisen ja. Men her kan man få et fint prosjekt til enda lavere pris. Tviler de på finn er like fine under som denne uansett. Volvo 245 var bilen jeg skulle kjøpe rett før jeg endte opp med 123 for 18 år siden 😁👍
  9. Kan kontaktes på : Syver-benz@outlook.com
  10. Så... Ble du noe klokere? 😀 Jeg la den ut for 150K. Fikk et bud på 150K ferdig EU ok, men levert pokkerivoll. I tillegg skulle bilen brukes som helårsbil. Jeg selger den fordi den er for fin til å bruke om vinteren. Det er rett og slett galskap å bruke opp en så sjelden bil om vinteren. Kom med et fornuftig bud slik den står. Jeg forventer ikke 150k slik den står. Men den er verd 150k ferdig EU ok i Norge. I Tyskland får man mer for den etter hva jeg kan se. Export neste kanskje? 🤔
×
×
  • Create New...