Jump to content

Stian

Betalende medlem
  • Content Count

    1,225
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    37

Stian last won the day on April 6

Stian had the most liked content!

Community Reputation

111 Excellent

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

  1. Spennende. Det er ikke mange med r129 her inne, men du kan prøve noen enkle ting å starte med hvis du ikke har gjort det allerede. Hvis batteriet har vært av må vinduene og roll bar resettes. Er det olje på hydraulikktanken? Er alle sensorene på plass? Virker alle sensorene? Det er omtrent her min kunnskap ender
  2. Kam står der den skal. Alle ventiler har korrekt klaring. Lyden kommer og går. Stort sett kommer. Oljetrykket er relativt greit. Alle plugger er nye og har gnist. Ny tenningsmodul. Pluggledninger er sjekket. Fordelerlokk og rotor er relativt nytt Målte temperatur på eksosmanifoilene. Da var 1-3 over 100grader 4 var 75grader 5 50grader og 6 27grader. Pluggene var glade og fornøyde. Da MÅ det være dyser tenkte jeg. Så jeg har hatt ute alle og sjekket de. De kommer ikke akkurat en dusj, mer en sprut. Men alle spruter. Det er ingen som
  3. WTF! https://youtube.com/shorts/rZ7ux4_0tIo?feature=share
  4. Ahhh. Hengerfeste...
  5. Da fikk vi løsnet klossene....men den henger nok på håndbrekket og. Den fikk litt temperatur på neste tur. Og den sviver ikke helt greit.😵
  6. Siden jeg mistenkte at 300 kun var tom for bensin reiste jeg opp å fylte på 10l. Og jammen startet den ikke med det samme. Da tenkte jeg å bare lunte meg ned å fylle på litt til. 10liter holder jo ikke lenge. Så bremsen henger jo seff på ett bakhjul. Skikkelig! Da ble det "limp home" med mange pauser. Sååå siden SL står i den strore garasjen
  7. Kanskje mens du sitter på do? Jeg syns bare det er noe herk å jobbe UNDER en bil som er 50cm over bakken.
  8. Oi! De er vel ikke så lette å få tak i. Det virker stort sett som om det er MOPF type som er til salgs.
  9. Skal vi seeee. Farge på kanalen, euro baklykter, AMG frontspoiler og penta eller lorinsefelger i 16". Ellers perfekt 😁 Veldig fint med litt senking og. Drivakselen er (såvidt jeg kan huske) veldig enkel å få ut. Dermed kan du ta med deg hele armen inn å få skiftet foringene 142. Det er vel mye enklere.
  10. Altså, kutte fjæren var litt tull. Ikke gjør det. Hvis du løsner demperen burde den nesten komme ut uten problem. Husk å ha en stødig jekk under. Men det er en stopper som gjør at den ikke bare ramler helt ned. Jeg.....kuttet bolten 176 for å få ut "trailing armen" på min 107. jeg orket ikke dra ned hele driten. Sjekk om dine går ut. 116 har jo litt mer plass enn 107. Det er vel ikke helt likt heller. Demperene funker nok fint med så lite senk.
  11. Tips til neste gang en bolt sitter veldig fast. Sett på en pipe som stikker utfor felgen og gi den fire fem kraftige karameller med en 4kg slegge. Ellers vil jeg tro 57 sin metode vil være best. Når du bare får av hodet er det nok bare å skru den ut med fingere
  12. Jeg har skiftet 142. Da sto bolten 176 montert slik at hele subframe måtte løsnes eller bolten kappes og stappes inn fra andre siden. Jeg laget en liten avtrekker for å få de enkelt ut og inn. Fjæren må nok ut. Det føles og tryggere. Bare kapp den i småbiter og sett i senkefjærer..... De er lettere å få inn igjen. Og de gamle er sikkert litt segne uansett. https://www.ebay.com/itm/H-R-Tieferlegungsfedern-29069-1-fur-Mercedes-Benz-W116-30-30mm-Sportfedern/284107957212?hash=item42262763dc:g:KPIAAOSwZ05fz1y0 Ha en rekke skarpe borrer kla
  13. Jeg har gjort det selv på min. Da hadde jeg med meg god hjelp. Det er absolutt mulig å få til, men det kreves mer enn en mann. Starte foran og jobbe seg bakover syns jeg å huske. Og bruke myyyye lim. Det er vel mye gode videoer på tuben for assistanse?
  14. https://www.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=195238362
  15. Litt langt men sikkert bedre for hjertet og stressnivået enn en tur på IKEA 😁
×
×
  • Create New...