Jump to content

Stian

Betalende medlem
  • Posts

    1,331
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    53

Stian last won the day on September 22

Stian had the most liked content!

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

Stian's Achievements

150

Reputation

  1. Det er for mye jobb Det er et lager der inni. Det kan ryke. Men det er bare å teste motor uten vifte montert.
  2. En annen mulighet er jo viskosekoblingen i viften.
  3. Er så sykt mye vedlikehold på sånne gamle biler!
  4. Vel, det er såpass drit å skru på bruksbilen at vi trenger lystfremmende tiltak.
  5. Jeg hadde en lykt som ikke ville justere opp og ned. Motoren som justerer dette selges ikke separat og en uoriginal lykt koster ca 10000.-. Heldigvis fikk jeg en brukt fra en som bygget om noen japanske lykter. Ganske vanskelig å få kneppet denne ut,men det gikk. Måtte inn med en 19mm fastnøkkel for å holde imot når den skulle inn igjen
  6. Enkelt. Klarer du komme opp i 170-190 er du i fjerde. Stopper det på 140-150 er du i tredje.🤠
  7. Kan du ikke bare slå inn et nytt?🙃 Eller er du bekmret for at det er noe humbug?
  8. Har det gamle rakleverket ankommet Nederlandet? Den skulle vel ha et lite opphold der. "Stor smiley som sikler"
  9. Sykt praktisk med digert bagasjerom når man handler hagemøbler
  10. Vi brukte en boks med kontaktlim på min..... men det er jo 20år siden. Det har sikkert kommet bedre greier på markedet nå.
  11. Kjørte bilen ut av garasjen, tok en bitteliten runde i nabolaget siden det kun var syv liter bensin på tanken. Stoppet ikke for å fylle da bensinprisen var 25kroner den dagen, men kjørte opp i gårdsrommet og parkerte.. Så hvis du har i underkant av 7 liter på tanken, får ikke pumpen tak i det hvis bakken er så bratt som dette. Dermed måtte jeg ut med en kanne å få fylt på 10 liter til.....
  12. Skulle skifte slangeklemme på en slange i forbindelse med EU-kontroll. Selvfølgelig på slangen ut fra tanken. Den var RUSTEN. Det var egentlig bare skruen som hang igjen. Satte på en ny klemme men så at slangen var litt morken og tenkte at denne må fornyes før Gol. Det er jo tross alt 7-8 timer kjøring. Strammet til klemmen så begynte slangen å dryppe. Dermed hadde jeg en ukjent mengde bensin på vei ut. Usikke på hvor mye det var på tanken men jeg visste det var mer enn halv tank. Hadde to 20l kanner med litt ting i. Disse fikk jeg tømt på jobb og gjort rene i en fart mens det dryppet friskt i garasjen. Deretter fikk jeg tømt av nesten 40liter. men det var mer igjen. Dermed måtte jeg bli kvitt det jeg hadde tappet av. Så jeg durte opp til 300 og fikk 20liter på den og 20liter på CLS-en. Alt i litt høyt tempo pga dryppingen og dagens bensinpriser. Deretter kunne jeg tappe av resten. Ca 7liter. Så måtte slangen av. Jeg saget av hylsen for å få slangen av den krympede koblingen. Selvfølgelig var dette en 15mm slange og jeg hadde bare 13mm hjemme, men med tanke på at det bare er en liten 2.8 og at 300 klarer seg med 13 tror jeg at det skal gå greit. Fikk og byttet de andre slangene der bak. Skiftet og filter siden jeg hadde det fra før. Koblingen på slangen ut fra filtere lakk jo selvfølgelig når jeg trakk den til. Dermed måtte jeg på Hydroscand neste dag.
  13. Nå har jeg nettopp skiftet så det er nok 15-20 år til neste gang det trengs, men skal sjekke 300 snart. Det skal være samme der.
×
×
  • Create New...