Jump to content
Mercedes-Benz Entusiastklubbs forum

Jan S

Betalende medlem
  • Content Count

    36
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

1 Neutral

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

  1. Det ble rundt hele Sør-Norge med noen avstikkere. Flott land vi har👍
  2. Hei, nei det ble ikke trekk. Den fikk noe regn men det må den tåle. Den gikk ellers som ei klokke på hele turen, nesten 3000 km. En drøm å kjøre
  3. Hei Stig, fikk god hjelp av BilXtra på Skøyen (tidl. Svartnes), måtte bli ferdig før ferieturen starter. Som du sier var det egentlig en grei jobb, sett i ettertid. Måtte løsne litt her og der - også rør til innsprøytningsventil - for å få stanga ut. Litt tricky å få stanga inn i foringen pga. bra press fra fjæra, men en klemmetang gjorde susen. Fikk også rettet opp leddet til høyre i bildet, da det var delvis bøyd sikkert pga av manglende foring og dermed løst oppheng. Fikk også smøret opp hele gasspjeld-staget. Resultatet er som natt og dag - gasspedal er "myk" og motstand er jevn og fin. Tips til alle er å smøre godt alle beveglige deler på gassjeld-staget. Jan
  4. Hei, vet noen hvordan denne foringen - se bilde - (gummi-kule m/ hull inklusive en hardplast foring som passer i hullet) best monteres i holderen på torpedoveggen til venstre i bildet? På en eller annen måte må jeg løsne antagelig flere faste opphengpunkter på "trottle arm" slik at jeg får tatt ut stanga av holderen, satt foringen på plass for deretter å skyve stanga inn i foringen. Fjæra på stanga skal ligge mot en skive som ligger mot foringen. Jeg fikk komplett foring fra BOS i dag. Er redd at monteringen kan føre til at "trottle arm" forskyves i forhold til dagens innstilling. Er usikker på hvor sensitivt dette er. Har noen gjort den tilsvarende jobben? Jan
  5. Fantastisk, Olaf, her har du gjort en grundig oppsummering av tema!!! Nå er det opp til meg .... må se om jeg gjør noe midlertidig før ferien og den store jobben til høsten. Stor takk! Jan
  6. Strålende, Olaf, takk for det! Må se om jeg klarer dette før jeg starter på turen Jan
  7. Hei, Har for øyeblikket lite glede av soltaket -- pakningene er dårlige (vil antagelig lekke vann) og soltak går tregt (må hjelpes tilbake på plass med håndkraft). Tenkte derfor å demontere hele soltaket, rengjøre der oppe og smøre med riktig Mercedes-middel. Antagelig må wire også rengjøres og smøres. Og sjekke motor. Rengjøre drenering. -- Er dette en ok DIY-jobb? -- Er det noe spesielt jeg bør være oppmerksom på? -- Vanskelig å få deler? Pakninger evt. glideskinner? Takknemlig for tips. Jan S
  8. Gode poenger dere har. Er bare litt "bekymret" for tungt regn. Får se hva jeg gjør.
  9. Hei, skal ut på tur med 450 SE'en i sommer og tenkte jeg skulle investere i et vanntett biltrekk, for å beskytte mot regn når bilen står ute. Har noen gode erfaringer med biltrekk, evt. hvilken type? Jan
  10. Dette er en utrolig fin og unik bil! 250 CE 1970, original 58.000 km! Full historikk. Var i Haugesund forrige helg og stakk innom for å se på bilen (startet ikke opp motor). Fantastisk flott! https://www.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=148131058
  11. Riktig - det står 6,5Jx14 i vognkort. Men jeg setter på 7Jx15. Ser bedre ut.
  12. Olaf, godt poeng - kommer nok til å følge med på finn fremover, kanskje dukker opp et par ATS eller Centra. Akkurat nå er det godt nok. Syversen, er dette bilde manipulert? Stian, tenkte det samme - å sette ATS på en side og Centra på andre siden. Men er det bra å sette ulike felger på en aksling, selv om forskjellene er minimale? Tror jeg setter ATS bak - de ser litt "grummere" ut. Er fortsatt usikker på 205 eller 215 dekk. Tenker mest på sporing på 215 selv om det kanskje ser bedre ut. Litt avhengig av hvilke dekk jeg ender opp med.
  13. Har skaffet med Barock-felger i dag (brukt, 7Jx15). Når jeg kom hjem viste det seg at settet var 2 x ATS og 2 x Centra, begge med impress 23. Litt skuffende, da ATS og Centra er litt forskjellige. Ikke lett å se, men forskjellen er der. Tenker jeg setter ATS bak og Centra foran. Eller motsatt. Det får være bra nok nå. Nå mangler bare dekkene. DE skal være like Jan
  14. Har skaffet med Barock-felger i dag (brukt, 7Jx15). Når jeg kom hjem viste det seg at settet var 2 x ATS og 2 x Centra, begge med impress 23. Litt skuffende, da ATS og Centra er litt forskjellige. Ikke lett å se, men forskjellen er der. Tenker jeg setter ATS bak og Centra foran. Eller motsatt. Det får være bra nok nå. Nå mangler bare dekkene. DE skal være like Jan
  15. Strålende – takk til dere alle for tips! I vognkort står 6,5Jx14 med dekk 215/75x14. Kommer nok til å gå for felg 7Jx15 med dekk 205-215/65-70x15. Mener omkrets kan øke med 5% (ref. Biltilsynet), er godt innenfor det kravet. Ser poenget ditt, Syversen – brede dekk fører til sporing. Må tenke på den - 205 eller 215. Er det et absolutt krav å ha dekk med V-hastighetsindex på veteranbiler? Litt unødvendig, kommer aldri til å runde 240 km/h. Jan
×
×
  • Create New...