Jump to content

Jan S

Betalende medlem
  • Content Count

    205
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    3

Jan S last won the day on November 9

Jan S had the most liked content!

Community Reputation

23 Excellent

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

  1. Snappet opp på W116-forum at plastslangen inni rør skal fange opp og dempe noe av trykksvingningene/trykkstøtene i systemet. Antagelig er WUR litt "følsom". Må nok finne meg en originaldel - ny eller brukt.
  2. Takk for tips med å sette på et rør og koblinger fra Tess, bedre enn slange. Må nok gå for rør, men skal prøve å finne en brukt original. Blir nok ikke lett. Plastslangen inni er kun i røret, ikke i gummislangen. Må ha vært der originalt. Rar sak. Må prøve å finne ut om jeg evt. kan dra ut plastslangen. Den var flisete i den ene enden. Bildet viser bedre hvor slangen var montert (rett før WUR).
  3. Hva tror du om denne hard-plastikk slangen inni røret?
  4. Jøss, her var den jo, takk Olaf! jeg måtte inn på motor 110.985 (ettermontert 6.9), men her fant jeg det jeg lette etter. http://www.catcar.info/mercedes/?lang=en&l=Y2xhc3M9PTF8fGNvdW50cnk9PUZ8fHN0PT03MHx8c3RzPT17IjEwIjoiQXNzb3J0bWVudCBjbGFzcyIsIjIwIjoiQ2FyLU5vcnRoIEFtZXJpY2EiLCI1MCI6IjExNi4wMzYgICAgIiwiNTIiOiJNYWouIEFzc3kgTSAtIEVuZ2luZSIsIjU1IjoiMTAwLjk4NSAgICAiLCI2MCI6IjA3IElOSkVDVElPTiBQVU1QIiwiNzAiOiIwMDEgSU5KRUNUSU9OIFBVTVAifXx8Y2F0YWxvZz09NjdKICAgfHxjYXRhbG9nMT09NjhOICAgfHx0eXBlPT0xMDB8fHR5cGUxPT0xMTZ8fHN1Ym0xPT05ODV8fHN1Ym0xMT09MDM2fHxhZ2d0eXBlPT1NfHxhZ2d0eXB
  5. Kunne du sende en PM om hvem som er produsent/leverandør? Må ha ny dør som holder naturelementene ute.
  6. Sliter selv med K-jetronic'en på min W116 6.9. Har akkurat nå litt andre problemer enn det du beskriver. Jeg begynte med å teste systemet, planen var å gjøre det fra A-til-Å. Kom ikke langt før jeg fant feilen, eller rettere sagt tror jeg fant den. Jobber med å utbedre nå. Er forberedt på at nye ting kan dukke opp. Noe av det første jeg gjorde var å måle systemtrykk og kontrolltrykk (se Olafs tekst). Du trenger ikke starte bilen for å måle dette ved kald motor. Systemtrykk skal nok være rundt 5 bar (pluss/minus) og kontrolltrykk kanskje i området 0,5-1 bar. Litt avhengi
  7. Kul bil, blir en litt annerledes youngtimer 😎 Er du fornøyd med garasjedøren din? Holder den kulde og regn ute? Fungerer bra?
  8. Ting går sakte fremover her med bensinsystem ...... venter på deler. Fjernet alle bensingummislanger i motorrom i dag. Kommer til å kjøpe nye hos Tess (SAE J30 R9) inkl. nye klemmer. Blir bra. Jeg har en ettermontert ikke-original motor, det betyr at tidligere eier har "kuttet og lappet litt" her og der. Bensinrør fra bensinfordeler (FD) til varmstartregulator (WUR) er kuttet og lappet sammen med 8mm bensinslang (se bilder). Inni røret er en hard-plast slange. -- vet noen hvilken funksjon den har? -- hva skjer når den er kuttet og hele røret
  9. Takk for tips, Olaf Et slikt filter forbedrer nattesøvnen, spesielt når alt nedstrøms er nytt eller skal bli nytt. 😎
  10. Har vært i dialog med MercedesSource en stund nå. Fikk mail fra dem i dag - de har nettopp funnet dette filteret til 14mm slange! https://mercedessource.com/store/1978-1985-bosch-gasoline-fuel-pump-protection-pre-filter Tror jeg kommer til å gå for den.
  11. Vise ord, Olaf. Der lot jeg den (dårlige) ideen fly avgårde ......😆 Er også på utkikk etter et inline filter til å sette inn i 14mm slangen ut fra tank for å skåne pumpa. 14 mm er drøyt, som du vet alt om. Men skulle gjerne sett inn i tank, med EX-utstyr ..........
  12. Tenk sikkerhet, Stian, ser den står på fire bukker. Shit can happen .....
  13. Bensintank til en W116 1975. Har tømt og "åpnet" tank, ser litt spor etter rust på tank-filter ....... Planen var å bruke et endoskop for å sjekke tank innvendig, men pga. manglende EX-godkjenning lar jeg det være. En risiko jeg ikke vil ta. Er det noen som vet om noen verksteder/selskaper o.l. som gjør slike jobber i Oslo-området? Skulle gjerne renset tank, fjernet evt. rust og på en eller annen måte forseglet det hele. Takknemlig for tips.
  14. Ha ha, du har vært der du også, Olaf 😆 Ja, den 14 mm slangen har jeg brukt mye tid på. Jeg trenger kun 5-6 cm mellom damper cage og pumpe inngang. Løsningen ble å kjøpe 2 x slangen på bildet som er 14 mm og rundt 18 cm lang - en til å bruke mellom tank og damper cage slik den er på bildet og den andre skjærer jeg til slik at den passer. Da har jeg også 2 lengder i reserve. En slik slange kostet kr 250,- inkl. moms (kjøpt i Holland), som er greit for 3 lengder.
  15. Takk for det, Olaf, jeg tar det som et kompliment 😊 Forsøker å gjøre ting skikkelig når jeg først gjør noe. Endoskopi av bensintank satte jeg på vent - ser at utstyret jeg fikk låne ikke er EX-godkjent. Tør faktisk ikke begynne å rote med dette i en tom tank full av gass. Ergerlig, men sikkerhet først. Sannsynlighet for at noe skjer er liten, men konsekvens er stor. Det blir derfor NO-GO. Forsøker å finne noen profesjonelle til å sjekke, rense, fjerne rust og forsegle. Men finner ingen 🤔
×
×
  • Create New...