Jump to content

tommern57

Betalende medlem
  • Posts

    7,307
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    23

tommern57 last won the day on September 29

tommern57 had the most liked content!

1 Follower

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

tommern57's Achievements

56

Reputation

  1. Regner med du har en elektronisk sensor i steden for stifter. Men du har nok fremdeles vacuumklokke på den og muligens vekter for regulering av fortenning ved økende turtall. Stroboskoplampa skal ha tre ledninger, en pluss og minus som koples på batteriet, og en induktiv klips som du klipser på tenningskabel til cylinder 1. Og da er det bare å lyse med på veivhjulet og se om tenningen vandrer fram og tilbake Legg gjerne ut et bilde av fordeleren
  2. Erfaringsmessig kan mye rart skje på nyere MB dersom det står feil pærer et eller annet sted på bilen. Sjekk alle lys foran og bak for riktige pærer. Med dette mener jeg f.eks at det ikke sitter en 21 watts pære der det skal være 10 watt o.l. Er dette i orden, blir nok neste trinn å få sjekket SAM-modul som styrer lyset. Det er mitt beste tips....
  3. Det er vel fordeler på denne? Jeg ville ha satt på en stroboskoplampe og sjekka tenningspunktet først. Se om det samsvarer med pulsering. En 43 år gammel fordeler kan fort trenge litt smøring og stell, men sjekk først med ei lampe, så tar vi det derfra
  4. Ikke peiling, men dersom det er en nødmetode, vil jeg tro det er beskrevet i instruksjonsboka?
  5. Hva slags kon det er i replika er ikke sikkert. Kan være begge deler. Om du skrur ut en bolt på bilen, dekker konen med et syltynt lag med f.eks kopperpasta (eller noe annet med farge) og skrur den inn/ut igjen, kan du kanskje se om den seter over hele konen?
  6. tommern57

    Dekk1

    Javel, da burde du kontakte medlemsansvarlige så han gir deg status som betalende her inne.
  7. tommern57

    Dekk1

    Nå er det vel bare betalende medlemmer som har rett til rabattordningen?
  8. Både sommer- og vinterfelger er originale MB? I så fall, kjører du med feil bolter på sommer. Alle originalfelger skal ha bolt med radiuskon. De du har på sommer er rett kon og passer på ettermarkedsfelger
  9. Det er klart at man godt kan klare seg med bakhjulsdrift, men det er mer enn det å komme opp den bratte bakken om vinteren med 4m. Har hatt 4m i 14 år, og jeg vil si det er en annen ting som overrasket meg. Prøv å trå planken i bånn og ta en 0-100 på en snødekt, glatt vei. tipper draget vil overraske ift bakhjulsdrift. Og hva har dette for praktisk betydning? Du pleier jo sjelden å drive med 0-100 på vinterføre? Skal love deg at du merker forskjell når du skal kjøre forbi en trailer på vinterføre. Min 4m brukes nå bare i finvær om sommeren, men jeg ville lyve om jeg ikke sa jeg savner den om vinteren. Selv om jeg alltid har regnet meg som die hard bakhjulsdrift.
  10. Egentlig vanskelig å svare på sånn ut av løse lufta. Kan virke som om automaten går i nødmodus fordi målte verdier ikke er innafor det den aksepterer. (f.eks pga av at hastighet er forandret dersom utveksling er endret) Beste svar her er å bruke star diagnose for å se hva den sier og ta det derfra
  11. Et søk på nett viste at jeg ikke var så langt unna https://www.youtube.com/watch?v=JsvoqGoCqZI
  12. Så vidt jeg kan se, skal Sikring 1 (25A) som sitter foran batteriet i baggasjerommet være til bensinpumpen
  13. Og kjører du motor på starter uten den, regner jeg med at motorlampa kommer på. Men tror den går av igjen etter 18 eller 20 starter senere dersom du ikke har tilgang til daignose for å resette feilen
  14. veivakselsensor sitter på svinghjul, rett ned, bak toppen på førersiden. Trur den kan være vanskelig å nå på en 208, fordi på den går eksosmanifolden litt "rundt hjørnet" Du får se
×
×
  • Create New...