Jump to content

tommern57

Betalende medlem
  • Content Count

    7,276
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    20

tommern57 last won the day on March 6

tommern57 had the most liked content!

Community Reputation

52 Excellent

1 Follower

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

  1. Om noen som har epc tilgjengelig slår inn det ti-sifrede nummeret, ser man hvor det er brukt
  2. Nei, fadern, jeg så akkurat at det var sprintshift kasse på denna? Da er det tenning på, tråkk på brems og shift til N
  3. Ved siden av D på girvelgeren er det en flik som viker unna når man stikker ned noe. Under der er det en knapp som man kan trykke ned og bevege gear spaken. Dette gjelder 208 Dersom det er en 209 (husker ikke hvilket år modellskiftet kom) , må man vel vippe opp lokket rundt spaken for å finne knappen man skal trykke på, om jeg ikke husker feil
  4. Det er mulig at det kan være slike årsaker og. Jeg klarer ikke helt å engasjere meg i slike dumme ting. Jeg kopler helt ut når jeg finner slikt. For meg blir bilene mer og mer utstyrt med ting jeg ikke skjønner vitsen til. Jeg var borti her en dag på en moderne bil at jeg skulle rygge litt tilbake. Og så var det noe ved venstre bakhjul jeg ville holde meg unna, så jeg hadde døra oppe for å se når jeg rygga. Og hver gang jeg slapp bremsen og skulle flytte meg, ble den stående. Oppdaga at den stod i Park. Der var det slik at hvis du prøvde å rygge med døra oppe, hoppa kassa i Park av
  5. Dæven. Jeg tenkte på bremselysbryteren her om dagen. Men tenkte det hadde vært for enkelt. På disse tror jeg det er dieselkutt på et par sylindere når du bremser. Det er vel et sånt forbruks/miljøtiltak trur jeg.
  6. Kompressoren har en elektrisk clutch som kopler ut og inn styrt av trykket. Har du ikke ac på, skal reimhjulet være utkoplet. Dvs at du da bare dreier selve reimhjulet, mens kompressoren står stille. Hvis du kikker nøye, tipper jeg det er en enkel ledning som går fram på pressa og inn rett bak reimhjulet
  7. Hvordan ser det ut mht flom i år?
  8. Dersom du ikke har mekanisk vært borti noe, er det kun to muligheter. At bilen står parkert i sola, eller for sterke kjemikaler ved vask Tipper for liberal holdning til sterk såpe/avfetning
  9. Regner med HW Og SW er hardware og software versjoner med ref til uke og år Er det ikke bare å ta seg en tur på skroten å finne en?
  10. En hengerkontakt full av vintersalt og sørpe kan lage det problemet du har
  11. Har du hengerfeste? Er det en sedan?
  12. Det er ingen opplest regel at en topp skal planes ved pakningsbytte. Man måler både topp og blokk med en rettolk. Man måler på langs, tvers og diagonalt og ser om det er noe avvik. Vi kan snakke om montasjefeil, feil pakning, sprekker, osv. Mulighetene er mange
  13. Det var nok lurt å begynne i en ende og jobbe seg igjennom, ja
  14. Så innsugs og eksoskam har forskjellig dreieretning her?
×
×
  • Create New...