Jump to content

Fagerdaal

Betalende medlem
  • Posts

    215
  • Joined

  • Last visited

About Fagerdaal

  • Birthday 04/09/1994

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

Fagerdaal's Achievements

0

Reputation

  1. Hadde desverre bare Star til låns, og får ikke sjekka ut dette..
  2. Har en feilkode på min S211 facelift, med "in-car temperature sensor fan motor", med et varmeapparat som går "bananas" i auto. Ved maks varme funker det ok, men om temp blir satt til 23 grader f.eks og i auto, går vifta for fult og blåser kun kaldt når bilen startes. Om varmeapparat står på maks, og blir stilt ned til gitt temperatur, går vifta ned, men temperatur kommer ikke noe særlig etter. Noen som vet hvordan temperatur sensor dette er? Den ved siden av tenning, eller den som sitter i taket? (hvis det er i taket på denne).
  3. Etter og bytta venstre fjærbein (airmatic), har jeg fått en "dirrelyd" når jeg bremser. Høres nesten ut som det er noe som kommer borti dekket. Noen som har vært borti noe lignende? Ikke alltid dette kommer, noen ganger forsvinner det, og noen ganger er det kun når jeg bremser hardt. Får opp feilmelding på slitte bremseklosser av og til, er det noe annet varsel med lyd på disse i tillegg? Snakk om en E280 2007 (facelift).
  4. Ser høyre side er bittelitt høyere enn venstre side, er dette normalt om det er lekkasje på belg venstre side? Tyder det ikke på belg siden det pysjer ganske bra når bilen jekkes opp på denne siden, eller er det bare at bilen tror den er høyrer enn den er, og slipper du luft?
  5. Fremme går det vell en luftslange fra ventilblokk til hver side, og bak går det vell en slange med T-stykke? Derfor kan det vell umulig være begge belgene på framaksel som lekker, men heller i ventilblokk evt. kompressor? Vet ikke om det ligger noe ventiler i kompressor, eller om det er mulig at lufta lekker ut gjennom denne?
  6. Kan legge til at om jeg hever bilen på knappen, går kompressor til bilen har fått høyden. Når høyden er nådd og kompressor stopper, starter bilen og sige ned foran med en gang, til kompressoren starter igjen og får den opp.
  7. Har en S211 facelift hvor airmaticen har begynt og tulle. Bilen siger ned på begge sider fremme når den har stått i ett par timer. Ikke alltid dette skjer, kanskje ca annen hver gang bilen har vært i bruk. Høyden bak er like fin. Tips? Skal vel godt gjøres at begge belgene begynner og lekke samtidig og like mye? Mulighet for at det er ventilblokk? Noen andre tips?
  8. Har en 2007 modell E280CDI hvor varmeapparatet plutselig gikk for fult på Auto når jeg starta bilen (kald motor), og blåser kun kaldluft selv om motor når 90 grader, uannsett innstilling på varmen. Kjører jeg luft opp i frontruta blåser det maks varme konstant. Merka og at setevarme kun ble slått på "nivå" nr 2 og ikke 3, og etter litt kjøring gikk den kun til "nivå" 1. Noen tips eller formeninger?
  9. Kommet til bunns i at denne gromlyden er partikkelfilteret som renser seg. Tilbake til ulyden bak, er denne her enda. Har byttet bremsesko til håndbrekk bak, og banket inn bremseskjold, men har fortsatt en ulelyd/høyfrekvent lyd på venstre side bak i høyresvinger. Er det mulig at hjullageret lager en slik lyd, eller har dere tro for at det er noe annet? Syns lyden har blitt litt verre den siste mnd i tillegg.
  10. Har en feilkode på en O2-sensor på min E280CDI (ikke feilkode i instrumentet). Noen som kan fortelle hvilken og hvor den sitter om det er mulig og lese fra feilkoden? Har søkt litt på nett men finner ikke ut av det. Legger ved bilde av feilkoden og. Hva kan symptomene av denne være på bilen i såfall?
  11. Tror jeg ble kvitt problemet (værtfall nesten heelt) etter og banka inn bremseskjoldet helt nederst nærmest navet Og da dukker selvsagt neste problem opp igjen, etter en liten kjøretur i går kjørte jeg ned vinduet og hørte at det hadde blitt vesentlig grommere lyd av eksosen.. Ser midt under bilen hvor rørene er skjøtet at klammeret her er sprukket på det ene røret, og delvis rustet sundt på det andre, men alikavell sitter det tight og godt. Klarer ikke og kjenne noen eksoslekasjer rundt her helle, og hører at det brummer en del mere i bakre del. Tror heller ikke det er noe originalt eksosanlegg som er på denne bilen heller, ettersom eksosen splitter seg ganske langt fremme under girkassa, og det er heller ikke noe lyddemper på bakre eksosrør..
  12. ... Og best av alt, er når jeg tror jeg har funnet ut av problemet, så er det ikke løst alikavell.. Får ta opp igjen i morgen og undersøke litt mer. Hører uling når bilen står stille nå og om jeg tar tak og vugger bilen sidelengs etter takrailsen, eller tar tak oppe i dekket og vugger på det..
  13. Da var jeg kommet til bunns i problemet. Bremsebelegget bak var løsnet helt fra bremseskoen og lå løs inni skiva. Hadde selv en liten mistanke om dette, men samtidig maange symptomer på hjullager!
  14. Sjekka denne kjapt i sted, mansjettene ser hele og fine ut. Slakk i drivaksel på ca. 1cm inn/ut, er dette normalt? Har forstått det slik at det skal være litt slakke her.
  15. Har sjekket bremseskjold, og det sitter fast. Ikke sjekket varmeskjold mellom eksos og karosseri, men er 95% sikker på at det ikke er dette, da denne lyden kommer fra venstre bak, og følger hastigheten. Lyden kom ganske kraftig nå (kraftiger enn tidligere) og virker som den kommer og går, ulinga er der ved ca 20km/t, men nå ble det en lyd som minner om at klossene ligger inntil skiva, med en skive det er kast i. Sjekka etter en god kjøretur, og det ikke antydning til varmgang i skivene, så tviler sterkt på at det er klossene mot skiva. Smalt litt (en del) bak når jeg begynte og rygge nå, og ulte som bare pokker! Hjullager? Kjenner nada slakke i hjulet.
×
×
  • Create New...