Jump to content

Olaf

Betalende medlem
  • Content Count

    3,021
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    5

Olaf last won the day on September 14

Olaf had the most liked content!

Community Reputation

46 Excellent

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

  1. Jeg fant noen, de hadde jo saueoppdrett for forskjellige interiørfarger. Og for forskjellig publikum men de fleste var ganske vanlige sauer bortsett fra de som bor i Bergen. Med vennlig hilsen, Olaf
  2. Du kan jo bruke en wise-grip tang, og klemme igjen slangen mellom tank og pumpe. (eller to, for sikkerhets skyld) Med vennlig hilsen, Olaf
  3. Bare vær forsiktig, strømførende komponenter og bensin er ikke den beste kombinasjonen! Med vennlig formaning, Olaf
  4. Nyttige adresser: https://w123.no/mercedes_docs/WURServicing.pdf http://www.k-jet.biz http://unwiredtools.com/accii.asp Endel Porsche WUR'er hadde også en nippel for vakum-tilkobling, det kunne være en interessant løsning for mere eksakt trykkregulering ved behov (når du trår på litt...), på mange motorer. Med vennlig hilsen, Olaf
  5. Har du nummeret på WUR? Bytt akkumulatoren først, hvis den lekker, vil vel ikke pumpa klare å levere riktig trykk i systemet, så det kan jo hende at pumpa jobber som bare det! Med vennlig hilsen, Olaf
  6. Var det blå velour Recaro forseter i den? Jeg har en 230TE som jeg vurderer å bygge inn en 420 motor i. Blokka er litt lavere p.g.a. mindre slaglengde, og 25-30 kg lettere enn en 500 eller 560 motor. Hvis jeg kan få det godkjent, så finnes det et veldig enkelt sett med en sentrifugalkompressor, som ikke tar stor plass, og som gir 50-60 hester uten kambytte. Beildet er tatt fra en annonse for en norsk 500SEC. Med vennlig hilsen, Olaf
  7. Jeg holder på å rydde, og finner mye jeg hadde glemt at jeg hadde... Jeg tar opp denne tråden igjen... Midtre eksospotte med rør, skal passe dise modellene: 200 D 2.0 01.1968 - 01.1977, 55 hester 220 D W115.110 01.1968 - 01.1977, 60 hester 230.4 W115.017 08.1973 - 12.1976, 110 hester 240 D W115.117 08.1973 - 01.1977, 65 hester 240 D 3.0 W115.114 08.1974 - 11.1976, 80 hester De fleste lister den som utsolgt, men her er priser fra nettet pr. 09.10.2020 reservedeler-online.co.no/ kr. 1585,- pluss
  8. Enklere nå, de har en egen ombyggingsgruppe i Biltilsynet på Risløkka i Oslo. Syversen i et par poster lenger opp, har nettopp solgt en 300TDT, som Henning Bruun tidligere eide og fikk godkjent for ombygging til 5.0, men ble bygget tilbake til 300TDT. Kravene var vel å møte maxvekt krav for akslingene, og bremser og hjuloppheng fra w126. I praksis er jo det meste likt, så det betyr ventilerte skivebremser foran og differensial fra donorbil, det er bolt-on fra W126 til W123. Eksosmanifold på ventre side er kanskje et lite problem. Jeg har oversikt over endel biler med V8, hvilken var din?
  9. Har du forsøkt hos Tess? Med vennlig hilsen, Olaf
  10. Det er fordi du kan altfor mye! Du må bremse litt på de avanserte tankeprosessene når du kommer ned på moped-nivået. Du må tenke som en kvisete 16-åring, så starter den sikkert når du åpner bensinkrana og løper den igang! I min ungdom sprang jeg sikkert en hel maraton i løpet av et år for å få start på den jævla DKW'en min... Med vennlig hilsen, Olaf
  11. Dere finner alle originale felgdimensjoner her: https://www.mercedes-benz.de/passengercars/services-accessories/parts-accessories/wheels-tires/leichtmetallfelgen.module.html Scroll nedover til dere finner Zulässige Rad- & Reifenkombinationen. Like under det kan man klikke på Modell auswählen for å finne din egen modell. For W176: https://www.mercedes-benz.de/passengercars/services-accessories/parts-accessories/wheels-tires/rad-und-reifenkombinationen/zulaessige-rad-reifenkombinationen/_jcr_content/par/productinfofoldingta/par/foldingtablesections/par/downlo
  12. Ta med en ødelagt gummiring til Biltema, og spør i kundedisken, de har mange varianter liggende bak 'i hylla'. Jeg fant nylig ringer som var nesten helt lik de originale opphengsringene på S124, til en veldig hyggelig pris. Med vennlig hilsen, Olaf
  13. Jeg har samme problem på min 2003, nøklene funker ikke, må bruke knappen. Hvor sitter mottakeren for signalet fra nøkkelen? Har du skiftet batteri i nøklene? Kanskje du må kjøre en full diagnose/test? Med vennlig hilsen, Olaf
  14. Du er flink med detaljene, syversen. Med vennlig hilsen,Olaf
  15. Den er grei, jeg trodde du hadde brukt feriepenga på maskin... Jaja, ei ku fra eller til... Med vennlig hilsen, Olaf
×
×
  • Create New...