Jump to content

Olaf

Betalende medlem
  • Content Count

    2,926
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    3

Olaf last won the day on May 28

Olaf had the most liked content!

Community Reputation

34 Excellent

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

  1. Haha, min er fra 2001! Bare oppdatert med litt mere minne og en større harddisk. Det er jo det som er fordelen med Linux, du slipper å hive gamle PC'er! Med vennlig hilsen, Olaf
  2. Du har jo allerede et par stykker du kan sitte og titte på, men jeg synes denne bilen er hverken fugl eller fisk, og altfor dyr. Denne bilen har jo stått innendørs, og ikke tilgjengelig for folk flest, og det kommer den sikkert til å fortsette med. Om 70 år er det kanskje ikke lov å kjøre bensinbiler i det hele tatt, så da blir den bilen bare en tredimensjonal utgave av brosjyra. Det kommer sikkert til å stå en væpna vakt som hindrer folk i å sette seg inn på de morkne setene... Med vennlig hilsen, Olaf
  3. Bytt PC... Manualslib er jo verdens største samling av manualer, og ww116.org har jo eksistert i en mannsalder. Jeg får ingen feilmeldinger, men så bruker jo jeg Linux, da... Se pærene i delelista her: http://catcar.info/mercedes/?lang=en Med vennlig hilsen, Olaf
  4. Her er det en gullklump, ihvertfall tror selgeren det. https://www.finn.no/car/used/ad.htmlh?finnkode=162769131 Jeg hadde hvertfall ikke betalt en sånn sum for en bil med treverk som slipper, uoriginal montering av en bryter i øvre bryterpanelet, og ikke engang er detaljert rengjort. Jeg er usikker på hva som er meningen med en slik bil. Skal den bare bytte garasjeplass, og stå å råtne et annet sted, i håp om at den blir enda mere verd? Det er vel dessverre det som skommer til å skje, men hva er vitsen med det? Skal den luftes bare en gang i året? Eller, skal den faktisk kunne brukes, og gi en ny eier gleden av en klassiker som kan rulle mange hundre tusen kilometer, med moderne antirustbehandling og regelmessig service og vedlikehold? Da er den ihvertfall altfor dyr! Med vennlig og litt forvirret hilsen, Olaf
  5. Gratulerer med stilig tråbil! En viktig ting som må sjekkes ved en ombygging til diesel, er hva som er oppført som maks vektbelastning på framakselen på den bilen som skal få en veldig mye tyngre motor. Biltilsynet er generelt veldig avvisende til slike endringer, selv om du kan dokumentere at bensin- og dieselmodellene er bygget med samme deler i hjulopphenget, bortsett fra fjærer/fjærputer. Jeg tror det lønner seg å ha god kontakt på forhånd med en sakkyndig. Med vennlig hilsen, Olaf
  6. Haha, det bringer fram minner fra en tid før det ble laget tuneller overalt. Naboen hadde Mercury med V8'er, og av og til stappet han alle ungene i gata inn i bilen, kjørte ut til Sjursøya i utkanten av Oslo, og dro på for fullt med åpne vinduer i den korte tunellen opp til Mosseveien igjen, selvfølgelig til vill jubel fra passasjerene! Shit, plutselig følte jeg meg gammal et lite øyblikk! Med vennlig hilsen, Olaf
  7. Olaf

    Medlemskort

    Her er adressen jeg fikk på bekreftelse av mitt eget medlemskort: Med vennlig hilsen, Olaf
  8. Det vrimler jo ikke akkurat av 6.9-eiere her i forumet, men du kan jo se om du finner noe her: https://www.w116.org/tech/ https://www.manualslib.com/products/Mercedes-Benz-450-Sel-6-9-3704222.html Med vennlig hilsen, Olaf
  9. Hmm, der kjenner jeg ingen som sveiser billig... Med vennlig hilsen, Olaf
  10. Ekko: det har vi alle, det har vi alle, det har vi alle, det har vi alle, det har vi alle Jeg tror nok farfar forstår hvilken tilstand bilen er i om han får se det, ev. bildene. Kanskje bilen gjør seg best som en donorbil. Det er utrolig hva som kan sveises ihop, men da må du ha plass og kunnskaper til å gjøre det sjøl, ellers blir kostnadene astronomiske. Med mindre du finner et bra verksted i et tidligere østblokkland, der kan du få gjort veldig mye veldig billig. Hvis du bestemmer deg for å slakte bilen, så ikke send den fra deg uten at du forsiktig har plukket av alle smådeler, det er de som er vanskelig å skaffe. Forøvrig, i hvilken del av landet bor du? Med vennlig hilsen, Olaf
  11. Ta hele bakakselen hvis du kan, det blir mindre jobb enn å begynne å slå ut gamle foringer. Dvs., med mindre du har tenkt å skifte alle foringer i alle fall. Tanken er jo at ikke rustskadene skal rive opp og skade de du kjører over! Det er ingen regler som sier at det som sveises inn skal være pent, så du kan gjerne lage en midlertidig reparasjon, bare det ikke er skarpe kanter. God tanke, det dukker opp deler etterhvert så man kan samle litt, og så ta en større renovering ved en senere anledning. Det ligger masse W123-linker og verkstedhåndbok i min ikke helt oppdaterte tråd i hovedforumet: https://www.mbentusiastklubb.no/forum/topic/41163-samling-av-w123-linker-mange-av-dem-dekker-også-andre-modeller/ Med vennlig hilsen, Olaf
  12. Oj, der var det endel ombygging, den går sikkert rimelig bra. Det ser jo rimelig ryddig ut med tanke på utføringen av jobben også! Sikkert et godt kjøp for den spesielt interesserte. På den annen side, jeg skjønner jo nå at jeg ikke verdsetter mine egne S123'er høyt nok, skal man dømme etter denne annonsen: https://www.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=179795023 Med vennlig hilsen, Olaf
  13. Det er nok lite folk med penger til overs nå for dagen, jeg ser mange bilannonser som har stått lenge. Hvis du ikke har stor pengemangel akkurat nå, så vil den kanskje ha godt av en hvilepause under en støvbeskyttende presenning i garasjen... Med vennlig hilsen, Olaf
  14. Neida, det er bare å gjøre som Geir Tore! https://www.mbentusiastklubb.no/forum/topic/39457-diy-overhaling-av-7226-girkasse/?tab=comments#comment-347284 Med vennlig hilsen, Olaf, som er sååå imponert over den jobben, kanskje mest over at det går an å holde det så rent!
×
×
  • Create New...