Jump to content

RogerL

Members
  • Posts

    45
  • Joined

  • Last visited

RogerL's Achievements

0

Reputation

  1. Takker for tipset. Til opplysning for andre som måtte ha interesse: Etter å ha undersøkt en rekke alternativer har jeg gjort avtale om å få lagt PPF beskyttelsesfilm på, type Expel. Dette koster noen kroner, men du kan også ta bare de mest utsatte stedene på bilen. Kost/nytte kan diskuteres, men min forrige bil fikk seg en stygg nøkkelripe fra en misunnelig idiot, samt mengder med steinsprut i front, så bare å vite at lakken er ny og fin og beskyttet mot det meste er utslagsgivende for meg. Hadde jeg hatt en golf, så hadde jeg ikke tatt meg bryet.
  2. Har kjøpt ny bil som ankommer Bergen om kort tid. Etter det jeg har lest på nettet er det beste som kan legges på Xpel. Er det noen som vet om noen som er flinke til å legge dette på i Bergen, evt Oslo? Kjører mye, og min forrige E-klasse gikk 450 000 før jeg solgte den. Svart bil med 1000 hvite prikker i fronten. Det var ikke så pent.
  3. RogerL

    ABC på W222 ?

    Bilder skal bli, når den kommer. Var innom forhandler i dag, og det viste seg at den var ferdig produsert i går! Den står nå og venter på jernbane til Bremerhaven for rustbehandling. Deretter går turen til Oslo, men der er det store problemer, og forsikelser pga været som har vært. BOS håper den bare sendes videre, for om de setter den fra seg, kan det fort bli større forsinkelser. Det som begynte med ABC (Active Body Control) for å holde bilen stabil i svinger, ble i 2014 utvidet til Magic Body Control på S-klassen. På Faceliften i 2017 ble dette utvidet til å også ha Curve Control. Dette gleder jeg meg svært til å teste. Det finnes en del youtube videoer om dette. For å få Magic Body Control må du ha V8. I dag er det kun S560 og S65 du kan få dette på. S65 har det som standard. S63 har 4matic+, så du kan ikke få det på den.
  4. RogerL

    ABC på W222 ?

    Litt sent svar, men S-klassen har ikke vært typegodkjent for annet enn med 4matic i Norge, i alle fall facelift. Det er ikke mulig å kombinere Magic Body Control med 4matic. For meg var prioriteringen enkel, selv om jeg kjører mye over fjellet mellom Bergen-Oslo, ofte på dårlig føre. Har aldri hatt problemer med noen av E-klassene mine på glatten. Etter min mening har dekk mye å si for fremkommelighet. Har en E-klasse All Terrain akkurat nå, og må inrømme det er en rå bil på glatten. Jeg vurderte sterkt å kjøpe brukt fra tyskland i stedet for å få Magic Body Control, men BOS var svært behjelpelig med å ordne dette. Det tok noe tid, men de typegodkjente dette for meg. Jeg er litt imponert over at de tok seg bryet med dette. Så vidt jeg vet, får jeg norges første S560 med Magic Body Control. Det var utrolig nok litt billigere å få uten 4matic. Det er dermed mulig for andre å bestille dette også, i alle fall i lang versjon. Gleder meg litt nå, bare noen få uker igjen til jeg får den.
  5. Er ikke helt enig her. Kjenner mange som har mye penger, og mange av dem blåser i substans, men er opptatt av hvordan bilene ser ut utvendig. Det er viktigere at det står 500 bakpå, enn om det er handsfree på bilen, og annet utstyr. Andre er svært oppatt av det. Mange kjøper bare biler som er til salgs og står i utstillingen, uten å bestille fra fabrikk. Gode poenger. Jeg er mye å ser på http://www.mobile24.no/ og der finner vi siste modell av S-klasser. Allerede nå finnes det alle tenkelige utstyrsvarianter. Håpet er jo at de med akseptabel utstyrsgrad en vakker dag, om ikke for lenge, kommer ned i en spiselig prisklasse. Jeg sikler også på W221, den er jo i veldig greie priser, men har problemet med å ta spranget, da jeg synes den ser så gammel ut inni på bilder. Og nå når W222 kom, så ser den ikke akkurat mer moderne ut. Men har kjørt en slik noen ganger, og den ser ikke så gammel ut som den gjør på bilder, og er jo en drøm å kjøre. Kanskje en 2006 modell med 2010 baklykter, så ser den i alle fall moderne ut utvendig, og prisen blir da svært hyggelig, også i lang utgave. Kanskje bare kjøpe en W212 E350? Eller den W211 E400 som er til salgs på Finn frister også mens jeg venter på W222. Men det jeg egentlig har lyst på er jo W222, men til dagens priser er det utelukket. Og da er jeg tilbake til å bare beholde min kjære W211, som egentlig er helt grei. Dette er vanskelig..... En ting er helt sikkert, og det er at jeg skal ha en W222, og jeg kommer til å lage meg en liste med minimum av utstyr jeg skal ha, og det er usikkert om ekslusiv pakken til 100k kommer med på den, når det er så utrolig mye som er gøy å ha. Vi får se. Uansett har jeg det gøy med å se etter alternativer, og vurdere neste oppgradering. Er det andre som har det på samme måte?
  6. Veldig positivt. Det er fint at vi blir hørt. Alle forsøk på forbedring blir vel tatt imot. Fortsett slik.
  7. Her er noen videoer.
  8. Hvem krangler? Jeg kan vel diskutere det jeg er fokusert på, så kan du fokusere på det du vil. Alle trenger ikke diskutere det samme. Tilbake til sakens kjerne: hvem synes ekslusiv pakken er verdt 100 000?
  9. Hehe, ikke ta det ille opp, jeg er like forvirret. Synes bare du oppsummerte forvirringen på en morsom måte.
  10. Bygge biler for å kjøpe= Salg her og nå Bygge biler for å drømme=Beste merkevarebygging du kan få. Her er det egentlig vinn/vinn for BOS, så det er helt uforståelig hvorfor de ikke gjør dette. Andre selskaper i andre bransjer hadde betalt veldig mye penger for å være med inn i hodet til folk på denne måten. Ikke BOS, de vet bedre måter å bruke pengene på. Jeg antar at de satser på all markedsføringen de får gratis av Mercedes selv, Youtube, bilmagasiner og annet, er nok merkevarebygging. De kan jo ha delvis rett i dette. Jeg har selv erfaring i hvordan markedsføring blir prioritert fra BOS gjennom jobben, og jeg er ikke imponert. Jeg selv liker mercedes som merke og biler, på tross av, og ikke på grunn av BOS. Kanskje på tide at Mercedes selv tar en "audit" på at forhandlerne følger opp slagordet deres? Men det kommer nok ikke til å skje, når du ser på salget de har andre steder i verden, da blir nok Norge siste landet noe følger opp.
  11. Jeg har egentlig planer om å kjøpe nyeste S Klasse, med alt tenkelig utstyr. Venter i spenning på lotto trekningen i kveld, men om ikke det går veien, må jeg legge planer for min 2003 W211. Jeg lurer på hvilke alternativer det er for lydoppgraderinger i min W211? Har Audio 20, men er ikke lysten på å bruke 10K på å skifte til beste NGT, det virker som bortkastede penger i forhold til valuta for pengene. Kan bruke 10K, men det bør være verdt pengene. Men jeg har en sprengt høyttaler nå, så noe må gjøres. Planen er også å legge til iphone dings, Fiscon, slik at jeg kan bruke spotify fra mobil.
  12. Det er nå for ille at en bruktbil forhandler i Bergen har egen konfiguator for FIRE bilmerker, men BOS kan ikke se seg råd til å ha en for Mercedes. Hadde bare Mercedes vært med her: http://nybil.ferdinand-motor.no/nybil/konfig.asp Det ser jo ut som om det er store summer å spare på utsyr, for dem som vil ha BMW eller annet. Husker jeg leste et sted at gjennomsnittsalderen på en som kjøper ny Mercedes var 58 år!?! Det vil jo si at rimelig mange er vel forbi pensjonsalder. Dersom de ønsker å få ned denne alderen, bør de kanskje ta i bruk dette "internettet" med det aller første? Salget i Norge er vel heller ikke noe å rope hurra for, prosentvis i forhold til resten av Europa, noe som er litt rart i verdens rikeste land. Kan det ha med holdninger hos BOS å gjøre mon tro. Er kunden til for BOS eller er BOS til for kunden?
×
×
  • Create New...