Jump to content

Terje B

Betalende medlem
  • Posts

    130
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    7

Terje B last won the day on August 5 2021

Terje B had the most liked content!

About Terje B

  • Birthday 01/11/1967

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

Terje B's Achievements

25

Reputation

  1. Hei, er det noen som vet hva avstand skal være mellom tuppen av rotor og fordelerlokket, avstand på min M120 er 0,85mm(org Bosch) finner ikke det spesifisert i wis/asra, er den noen som VET det, (mulig at V8 og I6 ligner i specen) eller som har prøvd og feilet litt? saken er at når motoren går så har jeg en drøss med feil på ELZ(ja de skal byttes) men ingen feil etterpå og lurer på om den avstand er litt stor. Hilsen frustrert V12 hobbymekaniker....
  2. Noen bilder av mottor på vei inn, må også bytte begge luftmassemålerne og har lagt nye ledninger helt inn til ecu'ene
  3. På tide med en oppdatering, motoren er i og starter, men den går i nødmodus med en gang, så jeg har sent alt til en fyr i USA som fikser slikt, her er en video som han har lagt ut på youtube; https://www.youtube.com/watch?v=w8hF4lsplcQ
  4. jepp, observant du, den H toppen er lik M104 har jeg blitt fortalt, bortsett fra dreieretningen på innsugskamen, men det er helt sikkert noen endringer, den V toppen er lengre i, kan se ut som de bare har skjøte på 4cm, det fremerste lagert på kamakselen er breit, men det var en jobb å få kamkjede riktig for å si det sånn
  5. det har vært en utfordring, gått med mye lofritt papir, og alt blir dekket inn etter en jobb, men det er støv lel som må bort
  6. Yes, 4 kamaksler på plass😃
  7. @Jan SBytter lageskåler og ringer ja, ingen bolter, der er alle innenfor kravene i toppen er det kun føringen som er nye+ at seter er frest/slipt opp årsaken var jo olje lekk fra toppene og vacum lekkasje i innsug
  8. Nye original skåler på vei inn i blokka🤑
  9. Dessverre så har jeg ikke timeantallet Jan, men det er mange(jeg tørr ikke regne ut😀) jeg gjør absolutt alt selv og det er vinter nr 3 jeg holder på nå, noen uker jobber jeg 0 timer andre 10-15 timer.
  10. Da er alle 12 huller polert opp med Sunnen AN 30, det må gjøres siden blokk og sylinder vegger er støpt i en alulegering som blir kalt alusil, det er ikke et belegg men hele blokka har den legeringen, sunnen AN 30 polerer bort litt av aluminiums toppene slik at silisium(hvis det var det det het, husker ikke sikkert) blir mere fremtredende i overflaten, min mottor har i allfall 225K km bak seg og jeg kan såvidt kjenne en slitekant med fingeren, overflaten ser litt matt ut, så den skinner ikke som polert aluminium, så da er det bare å håpe på mange mil🤪
  11. nei, men skal gjøre det så fort som mulig, antenna er vel FM antenna i bakvinduet så vit jeg har skjønt
  12. Har en 270cdi produsert tidlig i 2000, på den bilen har aldri fjernkontrollen til sentrallåsen fungerte i mitt eie, den låser opp alle dører med nøkkel, men låser ikke med nøkkel, knappen i mittkonsollen fungere både til å låse og å låse opp, så når vi skal ut av bilen så bruker vi knappen og låser førerdøra med nøkkel. jeg har også en delebil, 270cdi produsert tidlig i 2000, og på den så fungerte alt på sentrallåsen, knappen i mittkonsollen og fjernkontrollen på nøkkelen(fikk ikke testa nøkkel i døra fordi låsesylinderen var full av drit) har nå flytta over alt, ECU, AAM(med driver autorisasjon system) tenningsnøkkel, alle 5 låskassene(og en rengjort dørsylinder i førerdøren) FM forsterker, splitter og bryterpanelet i mittkonsollen, radioen har greit mottak på både FM og DAB (som bruker FM antenna) har også prøvd å programmere nøklene men uten hell, kan også nevene at sikring 42 er hel. det er bare ledningsnettet som ikke er bytte over, eller har jeg oversett noe? eller er det noen som har opplevd det samme og finni en løsning?
×
×
  • Create New...