Jump to content

Tore Robert Klerud

Betalende medlem
  • Posts

    779
  • Joined

  • Last visited

About Tore Robert Klerud

  • Birthday 11/16/1968

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

Tore Robert Klerud's Achievements

0

Reputation

  1. Hallo folkens. Var i dag med min mor og hentet hennes første egen-eide bil siden hun solgte Angliaen sin da hun giftet seg i 1967. Hun ser for dårlig ut av 525en deres med sportsseter, og hoppet på forslaget mitt om å kjøpe en billig liten tass som hun sitter høyt i. Falt totalt for en 06 A 180 CDI w169 med automat, som ble med hjem med det samme. Dermed begynner det å flyte rundt mye MB-nøkler her, og jeg har sett noen genialt enkle og pene nøkkelringer (se bilde) som jeg har lyst på. Prisen på rundt 400 kroner er imidlertid HELT hinsides, så jeg håper noen av dere har sett noe tilsvarende billigere noe sted. Jeg trenger i så fall én E, én A, én SLC, én SL og to SE, så det blir jo uansett dyrt nok... Takknemlig for tips! MVH Tore Sent from my iPhone using Tapatalk
  2. Hallo folkens. Kjapt spørsmål: En kamerat har fått tilbud om å kjøpe en V-klasse med rådebank, og lurer på om motorene i de bilene er nøyaktig de samme som i eksempelvis C- og E-klasse, til tross for at de sitter montert på tvers. Vil jo i så fall gjøre det litt enklere å skaffe en ny. Han vet svært lite om V-klassen foreløpig, annet enn at det er en 220 CDI, at den har automatgir, og er en "Ambiente"-utgave. Noen som vet? MVH Tore
  3. Virkelig ingen som trenger? Kom med bud, da, hvis dette er altfor dyrt... MVH Tore
  4. Takk for tips. Håper å finne korrekte til 129, men har dine bak øret. Mvh Tore Sent from my iPhone using Tapatalk
  5. Godt tips mht startgass. Får få med meg en som vet litt om hvor det er lurt å spraye, så får vi se. Her er for øvrig bilde av motorrommet fra annonsen. Ser ut som at det er intakt opplegg på toppen av støtdempertårnene. Da blir vel neste punkt å finne ut om det virker. Kjenner jeg er litt nervøs for det der... Mvh Tore Sent from my iPhone using Tapatalk
  6. Lettere sagt enn gjort. Medlemsforespørselen min står kun som "pending", og dermed er det gruppens admin som har utspillet... MVH Tore
  7. Fullt utslag, altså på rødfeltet? I så tilfelle har ikke måleren vakuum, noe som kan forklare tomgangsproblemene. Ja, nåla i bånn, som det vises på dette bildet – og jeg håper forrige eier tilgir meg for at jeg stjeler et bilde fra annonsen: MVH Tore
  8. Har du en SL med fine hjul som bare brukes på sommeren, og et sett originale felger som bare ligger og tar opp plass i garasjen? De kan jeg ha bruk for. Og i så fall trenger jeg boltene også. Send PM hvis du har noe å tilby. Mvh Tore Sent from my iPhone using Tapatalk
  9. Fikk en annen lei overraskelse her om dagen også. Hadde oversett en bryter på dashboardet, som antyder at det er nivåregulering på bilen. Jeg trodde ikke det fantes på sekssylinderne, men var option på V8 og standard på V12. Uansett, her er det visst, og da er det vel bare å stålsette seg for kostbare reparasjoner - eller? Kuriøst nok er bilen så tidlig produsert (reg i Hamburg november 89) at nivåregulering ikke engang er nevnt som option i instruksjonsboken... Mvh Tore Sent from my iPhone using Tapatalk
  10. Jepp. Og det var en T5 de ble kjøpt for å brukes på. Har forresten sett noen T5 med felger fra BMW M-sport. Så faktisk veldig bra ut. Men det var en digresjon... MVH Tore
  11. Det var innslaget til den elektriske som mekanikeren min lurer på om kanskje kødder litt. Dessuten fikk jeg en liten sprukket slange av ham som ble skiftet av den gamle 124en jeg nevnte, og som gjorde at tomgangen på den jevnet seg ut betraktelig (se bilde). Mener han nevnte at det satt noen følere i det området (ved innsuget/luftmassemåleren) som også inndirekte kan påvirke nettopp kjøleviften(e). Slik sett KAN jo faktisk tomgangs- og varmgangsproblemene være relatert. Mvh Tore Sent from my iPhone using Tapatalk
  12. En bekjent har bomkjøpt disse hjulene etter å ha blitt bløffet med at VW Transporter og MB Vito har samme boltmønster. De kommer fra en Vito av ukjent årsmodell (delenummeret er synlig på et bilde). Continental Vanco Viking Contact 2 med det som bør være nok mønster til en sesong eller to. 3.000 kroner eller bud. Finnes ved Ørje i Indre Østfold. Mvh Tore Sent from my iPhone using Tapatalk
  13. Takk for tips, høres jo lovende ut. Sjekke vifteclutchen først da, kanskje. Snakket med mekanikeren som har service på bruksbilene her i huset i dag. Han kjente igjen mesteparten av symptomene fra en 260 E som har gått her i distriktet med én eier siden den var ny, og som en annen bekjent av meg visstnok har kjøpt for å restaurere nå, og der var det noen vacum-greier under luftfilteret, like ved luftmassemåleren, som hadde laget spetakkel. Han sjekket også pris på radiator, og til 4.300 ble vi enige om å sjekke nettopp vifteclutch og vacumslanger først. Men aller først må jeg få hjem bilen. Akkurat nå står den på en henger et sted i rushet gjennom Oslo... Mvh Tore Sent from my iPhone using Tapatalk
  14. Går ut fra at denne bilen også har den gammeldagse "diagnosekontakten" som mine gamle 300 E og CE-biler hadde (har ikke fått den hjem ennå), og som jeg ser det refereres til i noen tildels svært gamle poster om M103-problemer jeg har søkt opp i forumet. Finnes det noe leseverktøy for de kodene som måtte kunne komme ut av en slik kontakt, eller er det bare å måle spenning på de forskjellige pinnene som er fremgangsmåten her? MVH Tore
×
×
  • Create New...