Jump to content

snickers

Members
  • Content Count

    50
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

0 Neutral
  1. Bare til å åpne en da vel har åpnet flere slike og alle jeg har sett er shimset. Er litt uenig med deg her, da jeg syns at å shimse den på nytt gir et bedre resultat. Og det holder ikke evig med trykk på heller. På en av mine 190E med asd så sperrer den så vidt da den får trykk. Eneste gangen den spinner på begge er ved stillstand. Dette er jo pga slitasje, men den funker fremdeles ok til leking. Fort gjort å shimse disse diffene opp igjen også, eneste du trenger er en presse nye shims og simmerringer, så fikses resten med litt arbeid. For en som aldri har åpnet og shimset opp en slik d
  2. Erfaringsmessig vet jeg at ASD diffene med null bar sperrer ca 35%.(Slange ikke tilkoblet) Lett å sjekke ved å bare spinne litt, asd diffene spinner på begge med mindre de er utrolig slitt. Man kan se på en ASD diff som en vanlig LSD diff med en hydraulisk mulighet for mer sperr og opp til 100% Så må man selfølgelig trekke av tidens tann. Den trenger overhodet ikke noe minstetrykk for å sperre. Artig påfunn forresten
  3. Det står ikke noe om hands-free utstyr i bilens utstyrsliste, men jeg har dette originalt i min 300 TE 4-Matic. Antennen tipper jeg er ettermontert siden bilen er levert med automatisk antenne. Bilen ble kjøpt av en kar i Sogn som nylig solgte sin w123 300 TDT
  4. Min og min, jeg var og så på denne da jeg letet etter en bruksbil. Jeg så det var en del arbeid for å få den bra igjen, så jeg spurte Mads om han kunne tenke seg den siden den var så bra. Så kjøpte jeg den til han. Merket at gasskulene var gåen på turen hjem med den ja. Det sto jo becker på den koblingsboksen, de produserte jo radioen til bilen, kan ikke dette sjekkes gjennom EPC? sjekke delenr på ting?
  5. Er nok pakningen ja, har vært ute for det flere ganger Var meg som solgte 230´en din til Mads og, fin bil!
  6. Vet om 2 plasser til leie ved Monopolbygget på Askøy, ca 30kvm hver. 2000kr leie pr måned! Er ved gamle Mb Høgg!
  7. Det går ikke ann å fikse diffen mens den er montert da du må av med lokket for å ta ut drivleddene. Bare til å ta av diffen, skru ut baklokket ta ut låseskivene og trekke ut hele drivleddet og bytte simmerringer. De er veldig enkle å arbeide på så det er bare til å gå igang. Trenger ikke løftebukk til noe egentlig, det tar bare litt ekstra tid uten løftebukk. Tar max 2-3 timer.
  8. Gl4 olje funker bedre en originalt Castrol sin olje er veldig bra! Ikke kjør med Atf olje på den, er ikke optimalt
  9. Det eneste som feiler bilen er at sperren aldri kobler seg ut, som om den tolker signaler feil slik at bilen tror den spinner.
  10. Hmm, det har jeg ikke hørt noe om før. Hvor ligger denne da? På selve rattstammen?
  11. Har nå byttet drivaksel høyre framme da abs ringene ikke kunne demonteres/byttes. Har akkurat de smme problemene, ¤matic står i konstan på posisjon, og abs tar med en gng jeg bremser. Men jeg får bare 1 feilkode, 1 blink= ingen feil. Begynner å gå tom for ideer. Har byttet ovp relë, prøvd å bytte abs terminal, 4matic terminal, bremselysbryter osv. Har noen vært borti det samme??
  12. Ok, du får gi en lyd hvis du finner igjen kantene da, så kan vi ta det derfra. Er ikke så mye på dette forumet, så du kan sende en melding på 47705881
×
×
  • Create New...