Jump to content
Mercedes-Benz Entusiastklubbs forum

Are

Betalende medlem
  • Content Count

    896
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

0 Neutral
  1. Det er jo suverent. Mine matter er også bestilt og "montert" i dag. Må frem med tapetkniven da midtkonsollen på rad2 i R-klassen nok ikke er veldig vanlig og matta over kardangen er for stor..
  2. Er denne avtalen utgått? MBEK fungerer ikke i som rabattkode..
  3. På min R har jeg to nøkler, men på den ene fungerer ikke lenger låseknappen. Låse opp og bagasjeluke fungerer fint, så antar at knappen er slitt, litt tidlig etter 150000km synes jeg men.. Er det noen måte å få fikset dette på eller må man bite i det sure eple og kjøpe ny nøkkel?
  4. den litt udefinerbare følelsen av glede og velvære kan man ikke finne i andre biler. Ikke 100% sikker på om dette kun kan attribueres til Mercedes, men det var i alle fall ingenting i nærheten av dette i E60.. Litt av det samme fikk jeg første gang jeg kjøpte en A8, men kanskje ikke helt sammenliknbart, føler mer ro i en Mercedes enn i en Audi. Så neste problem er å finne en DAB+/ipod/telefonløsning som ikke koster en arm og i tillegg passer med den originale command....
  5. Prøvekjørte en 1-eier R-klasse. Flott bil, deilig å kjøre. Prøvde et par BMW E60 og skjønte vel egentlig da at jeg hører hjemme i en Mercedes, så nå står det en R på utsiden:)
  6. Hva om jeg forsurer hele bildet med BMW E60 x-drive? Disse ser ut til å være innenfor rekkevidde..
  7. Nå som enda en bil må byttes ut har jeg lurt på om jeg ikke skal sikte litt høyere enn 50000kr for en bil. Ønsker fortrinnsvis flest mulig seter og drift på flest mulig hjul og (selvfølgelig) fortrinnsvis Mercedes Samtidig er forutsigbart bilhold selve årsaken til å bruke så mye på en bil så da bør det jo være en stabil modell.. Alternativene ser ut til å være pre-facelift R-klasse, facelift 211 med 4matic eller eventuelt en taxikjørt 212 facelift uten 4matic. Noen som har noen gode innspill til hva som gir greiest bilhold fremover? Heller litt mot 212 facelift, men da tror jeg det må bli uten 4x4.. Pris tenker jeg 150-200k et sted.
  8. Ok, sjekker etterpå. Nei, ettersom jeg fikk den tilbake fra verksted med beskjed om at "nå er lekkasjen rettet" var jeg naiv nok til å tro at det ikke var et problem lenger... Nå har jeg lært.. Denne hetta, kommer man til uten å løfte bilen? Har ikke jekk eller noe i garasjen her.. Dette er en pluss-pol antar jeg?
  9. Kom meg inn med hjelp fra bilberger.. Han brukte en slik pumpe og det var jo kjekt å se en demonstrasjon, så nå har jeg gått til innkjøp av en slik. Hva slags pinne brukes for å nappe opp døra, noen tips til hvor jeg kan skaffe dette? Og eventuelt kile. Fikk testet nøkkelen i hanskerommet, ingen problem der... Nå ble bilen fikset på verksted, men det hjelp visst ikke så den står igjen uten strøm.. Pumpa burde være i postkassa nå så da trenger jeg bare krok for å bli innbruddstyv
  10. Ok. Denne sitter på førersiden? Ingen som har et bilde underfra? Så jeg vet hvor og hva jeg skal se etter:)
  11. Nå ser det ut til at min s210 igjen er tom for strøm og døra får jeg ikke opp.. Er det noen måte å få ladet batteriet uten å åpne den? Eller finnes det en grei måte å få opp panseret på?
  12. Har vel brukt 3-4 timer i alle fall på førerdøra uten at den har rikket seg en millimeter. Har kranglet med dørlåser før, men aldri noen som har vært så ren og fin med så lite resultat før, derfor jeg lurer på om låsen og nøkkelen rett og slett ikke passer. Har som nevnt stått en plastplugg i låsen på bilen, så den har ikke vært eksponert for omverden på samme måte som normalt. Tenker også at om dørlåsen er byttet (strengt tatt er det vel tenning+nøkkel som eventuelt er byttet) vil det heller ikke hjelpe på bakluka. Får vel ringe NAF/Viking til uka om jeg ikke kommer noen vei..
  13. Ok. Er det noen som selger slikt i Norge? Vil helst ikke måtte vente 6 uker på pakke fra Hong Kong
  14. Tror jeg har brukt en liter med WD40... Derfor jeg lurer på om låsen er byttet. Dørlåsen ser hel strøken ut (den har en slik plugg i seg) og nøkkelen glir fint inn. Rører seg dog ikke en millimeter. Bakluka har jeg også forsøkt en del på men der får jeg ikke inn nøkkelen mer enn ca 1 cm og tror jeg trenger en hammer for å få den inn lenger. Har ikke lyst til å knekke nøkkelen heller.. Klarer man å få lirket en slik pumpesak inn igjennom vinduet? Det er en knapp på dæsjen for å åpne dører ja..
  15. Noen som har erfaring med å få åpnet en dør på en S210 uten nøkkel? Jeg har hatt problemer med å få åpnet bilen i en liten periode, hadde bilen hos Bergs og de fikset ledningsbrudd begge fordører. Bilen fungerte fint samme dag, men etter dette har jeg ikke fått opp dørene igjen. Antar at det enten ikke har løst problemet eller at det er noe annet som ligger bak. Uansett trenger jeg en måte å få åpnet en dør på. Ingen av nøklene mine fungerer og heller ikke den mekaniske. Lurer nesten på om det kan ha blitt byttet lås på et tidspunkt. Låsen i bakluka er inngrodd så den kan heller ikke brukes. Noen tips her? Hvor skal jeg feste kleshengern ? Og ja, det er selvfølgelig alarm på bilen...
×
×
  • Create New...