Jump to content

blynkar

Members
  • Content Count

    59
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

0 Neutral

About blynkar

  • Birthday 08/18/1995
  1. Hva tenker man seg i pris? Mye feil/mangler?
  2. Moro å se fremgang Rødt og svart har jo alle! Gå mot strømmen, og kjør på med sjokkrosa! Blir vi så heldig at vi ser deg ute på ACR i år?
  3. Skal nå selge min Suzuki Jimny. Bilen har en gjerrig 1.3 liters 16V. Den har og 4X4 m/ høy og lavgir. Nye vintersko fikk den i desember 2013 Den fikk også ny olje på motor, gir, fordelingskasse og for- og bakakselen. Jula 2013 fikk den nytt register, og ekstralys. Januar 2014 ble den oppgradert med fjernstyrt sentrallås og nye bakhøyttalere. Km.standen er snart på 95000. Og det er lite kontra andre på markedet. Bilen ble EU-godkjent i desember 2013. Prisen er satt til 40.000,- men er diskuterbar ved rask avgjørelse.
  4. Partikkelfiltret kan manipuleres på enkel og billig måte, men krever dog et diagnoseapparat som kan lese live-data. Kjøp eksosrør med samme dim. som resten av eksosanlegget. Kapp vekk orginalt partikkelfilter. Sveis i mutre for montering av differansetrykksgiverne. Og monter dem. Monter dette røret hvor partikkelfiltret opprinnelig sto. Nå, inn med diagnoseapparat for å lese av differansetrykket. (Differansetrykket er måten motorstyringen finner ut hvor tett partikkelfiltret er) Vil nok få tilnærmet 0% siden det er rør uten noe motstand. Ta en stor tang, klem på røret til man får 5-6%. Motorstyringen tror enda filtret er på plass, og det er motstand i det. Billig, men kanskje ikke helt etter boka.
  5. Motoren er uten VANOS, så regner med at den skal være sterk i øvre del av turtallsregistret Har noen få bilder fra der den står mellom-lagret, før jeg skal ta den hjem til Norge Er gjort noen oppgraderinger i karosseri med tanke på avstivning, og de meste synes ikke
  6. Bilen står lagret i vår private garasje i Sverige. Har vært og sett på bilen, og den ser TØFF ut. Fulgte med fenderflares, mye orginal deler, og diverse deler til BMW 6'ern. Bredding er påbegynt bak, og dette må gjøres i og med at bilen har fått ny bakstilling fra Granada som er noe bredere enn en Capri. Må nok strekke litt i skjermene foran og. Dette grunnet at en Granada forstilling har funnet seg til ro i Capri'n. Motoren er bygd om med annen plassering av oljepickup, bunnpannen er byttet ut med som passer bedre rundt traversen i bilen. Må fabrikkere motorfester, girkasseoppheng, girkassetunell. Kanskje det må bygges nytt innsug?
  7. blynkar

    Kaldt

    Fra Nord-Norge melder vi om at det har fallt en snau halvmeter snø idag, og temperaturen har sneket seg ned til -6 grader. Den 3-sylindrige hjelperen fra Storbrittania (David Brown 780 Selectamatic) måtte tas i bruk, og snøen ligger nå fint til sides for denne gang.
  8. Kompis som bruker dette nå under restaurering av diverse Amcars han eier. Har sett dette i bruk av han, og det er helt rått!! Anbefales!
  9. Fikk lappen for en stund siden, og ønsker meg litt mer krevende kjøring enn den dagligdagse. Så har derfor gått til innkjøp av bil som skal gå til dette formålet. Bilen er en 1969 Ford Capri med Granada for-og bakstilling. Mercedes ML-bremser (353mm) med 4-stempla MB-kalipere. 9" trommelbremser bak. Bilen er et påbegynt prosjekt, som jeg har kjøpt billig siden eier mistet gløden. Det er påbegynt bredding av skjermer, og påbegynt (nesten ferdig) tilpassing av motor. Motoren kommer fra en BMW E34, og er en M50B20. (150hp @ 5900rpm / 190Nm @ 4700rpm) Denne er nesten ferdig tilpasset, så det er vel motorfester som hovedsakelig må lages for å få den på plass. Pedalsettet kommer fra BMW E34, og ferdig med hydraulisk clutch. 2krets-bremsesystem. Må gå til innkjøp av programmerbar motorstyring ("Datasprut") Har jo allerede litt felger med dekk som passer på denne siden det er 5x112 på Granada. Skal følge opp med bilder etterkvart.
  10. Rød, ja. Brukes normalt sett til biler med aluminiumsblokk eller topp.
  11. Ja. Kanskje hvis du tvangskjører reléet så vil den starte
  12. Sjekket OVP-releet? Sitter ved siden av hjernen til motorstyringen. Må dele/bryte releet opp, sjekke om det reagerer på strøm, eller om det er ødelagt. Er to releer i det, så må lese på siden av releet hvor strømmen går inni det. Var borti lignende problem på samme bil med samme motor, der var dette problemet som du beskriver. Byttet OVP-relé, og bilen var i orden.
  13. Jobber selv som mekaniker, og vedkommende her høres ut som at han har gjort en slurvete jobb.... Ville forsøkt å dratt på et annet verksted, og få dem kontrollere etter slakk i hjulstillingen. Dette er noe som skal gjøres før hver hjulstillingskontroll, men mange driter i det for det tar tid. For et verksted er tid = penger.... Kjipt når det skal blir slik. Det er alt for mange som tar snarveier for å bruke mindre tid, og slik skal det ikke drives et verksted. Selvfølgelig kan man effektivisere, men ikke ta snarveier. Man skal jobbe for fornøyde kunder mener jeg. Tid fins det nok av.
  14. Har brukt LED-pærer fra Biltema, og dem klarer jeg å dimme uten noe ombygging
×
×
  • Create New...