Jump to content

fanatic124

Members
  • Posts

    534
  • Joined

  • Last visited

About fanatic124

  • Birthday 02/19/1987

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

fanatic124's Achievements

0

Reputation

  1. 2002 W211 E500 (facelift) vurderes solgt. Mer info: http://www.mbentusiastklubb.no/smf/index.php?topic=69281.120
  2. Da min livssituasjon og behov har endret seg har jeg ikke lenger har tid til å holde på med bil, vurderer jeg derfor å selge. Dersom noen kunne tenke seg en E500 med litt gjenstående å gjøre til en lavere pris en ellers i markedet, ta kontakt på PM, så kanskje vi kan komme frem til noe Bytte i nyere bil (stor/liten suv eller stasjonsvogn) kan også være av interresse!
  3. Kan du vise hvordan du stiller klokka I bilen... Kanskje ikke helt svaret du er ute etter, men om du blar litt igjennom menyen i speedometeret ditt med knappene på rattet, så finner du raskt menyen for å stille dato og tid. Dato og tid kan ikke settes fra android enheter slik som den original hovedenheten til bilen kan. På modeller med command må det kodes med Star først, slik at du får tilgang fra speedo'n til å stille klokka. Gjorde det her om dagen på en bil. Grei skuring, men måtte inn med star. Vi opplevde for øvrig det samme som nevn under her. Kan kun fade h/v, ikke foran og bak. (Kun dempe foran, stille bak om man har koblet inn front l/r på fiberconverteren) Stemmer, det var sånn det var ja....Hvordan opplever folk som har montert fiberconverter lydkvaliteten kontra den originale spilleren? Og hvilken fiberconverter har dere montert? Jeg kan ikke si jeg er helt overbevist om at det er like bra som originalt i mitt tilfelle hvertfall..Har fiberconverter fra NAV-TV, og den var dyyyyr....
  4. Kan du vise hvordan du stiller klokka I bilen... Kanskje ikke helt svaret du er ute etter, men om du blar litt igjennom menyen i speedometeret ditt med knappene på rattet, så finner du raskt menyen for å stille dato og tid. Dato og tid kan ikke settes fra android enheter slik som den original hovedenheten til bilen kan.
  5. Blåser gjerne litt liv i denne tråden igjen. Speder påstår at man kan fade alle veier med fiber converter hvis jeg forstår det rett? Alle fiberconvertere jeg har sett har kun venstre og høyre inn, dvs. man kan justere balansen mellom venstre og høyre kanal, men man kan ikke fade mellom front og bakhøyttalere. Eller er det noe jeg går glipp av her?
  6. Converter https://www.finn.no/bap/forsale/ad.html?finnkode=87621387 Sideruter https://www.finn.no/bap/forsale/ad.html?finnkode=111204124
  7. https://www.finn.no/bap/forsale/ad.html?finnkode=111201397
  8. Spent på hvordan dette blir? Håper det blir bra, dvs. ingen forbedring av lyden, H/K burde holdt seg til forsterkere og ikke prøve å lage et høyttalersystem da de mangler helt grunnleggende kunnskap om akustikk, men mer om det i fremtidige oppdateringer.. Derimot håper jeg integreringen og forventer at brukeropplevelsen blir flere hakk bedre enn NTG1 som står i bilen nå. Det eneste jeg gjerne skulle hatt i tillegg var carplay - selvfølgelig
  9. Skulle ønske de kom med en carplay spiller snart som så ut som den originale. Foreløpig bare android 5.1 som ser slik ut. Jeg har kjøpt denne: http://www.aliexpress.com/item/Android-5-1-Quad-Core-1024-600-Touch-Screen-Car-DVD-Player-Mercedes-Benz-E-Class/32689891486.html?spm=2114.13010608.0.93.IaWdrn Kan heldigvis speile iphone skjerm, men blir ikke helt det samme.. Hvordan er det med visning i speedo displayet med denne? Viser den radiostasjoner, låt titler osv.?
  10. Det er ikke delefilter i forsterkeren, bortsett fra muligens til sub, litt usikker. Om du skal bruke most boks så flater den ut equalizer til alle høyttalerne i bilen. Mtp hovedhøyttalerne i dører så er ikke dette noe problem, for de har kondensator på diskanten. Centerhøyttaler og eventuelle høyttalere i hattehylla (om du har H/K) får problem, ettersom de ikke klarer håndtere, og egentlig ikke skal formidle så mye bass. Anbefaler at du enten kobler ut disse, eller setter på "bass blockers". Personlig skal jeg drive dørhøyttalerne fra hovedenhet, og kun bruke H/K forsterker til subwoofer. Regner med jeg kobler ut center- og hattehyllehøyttalerne også. Forøvrig vil jeg absolutt anbefale en tilpasset spiller som f.eks en av disse: http://www.aliexpress.com/item/Android-5-1-Quad-Core-1024-600-Touch-Screen-Car-DVD-Player-Mercedes-Benz-E-Class/32689891486.html?spm=2114.13010608.0.92.EOPyJp http://www.aliexpress.com/item/Android-4-4-4-Quad-Core-1024-600-Touch-Screen-Car-DVD-Player-Mercedes-Benz-E/32592971360.html?spm=2114.13010308.0.52.19oS2R Da får du originalt design, integrert med tekst i speedometer displayet (H/L canbus), navi, DAB+ og sist men ikke minst, ferdig ledningsnett som går helt bak til H/K forsterkeren
  11. Nedfellbare seter var ekstrautstyr på w211 Takk for info! Forøvrig noen som vet om det er samme delene til bil med nedfellbart baksete?
  12. Nøklene til bilen er litt slitne, så tenkte at et etui kunne være greit å bruke. Bestilte ett i sydd lær, og ett i formstøpt silikon. Dette i silikon kom i posten idag, og selv om "propp kjedet" ikke er så pent, så kan det tas av eller byttes ut Etuiet forøvrig hadde veldig fin passform og eksklusiv satinfølelse i hånden, anbefales!
  13. Kom prosjektorlamper til dørene i posten idag. Kanskje litt på kanten, men litt tøft samtidig Ble litt skuffet over kvaliteten på logoen, men ser ut til at det kan bli bra allikevel..Formen på glassene lignet veldig på den i W211. Står at disse er til W203 riktignok. De som selges på ebay o.l. til W211 passer merkelig nok ikke i det hele tatt, bare så folk er oppmerksomme på det
  14. Fikk ikke hentet bilen før jeg dro på jobb i et par uker, men har i det minste fått gjort mye research og fått kjøpt inn ny hovedenhet til bilen + div. tilleggsutstyr Hadde som mål å beholde command NTG1´en, men konkluderte med at ettermarkedsenhetene har blitt såpass integrerte og sømløse (spesielt i år, med 4-kjerners prosessor og android 5.1.1 lollipop), at jeg droppet planene om Dension DAB-modul til fordel for en slik. Synes skjermbildet og funksjonaliteten til NTG1 trekker opplevelsen av et ellers smakfullt interiør mye ned. H/K forsterkeren i bagasjerommet derimot, vil jeg ikke røre. Det skal ingen tykke strømkabler og gullsikringer inn i mitt bagasjerom....Løsningen blir derfor å drive frem- og bakhøyttalerne fra den nye hovedenheten, og kun la H/K forsterkeren i bagasjerommet drive den originale subwooferen via RCA- til fiber optisk adapter. Senterhøyttaler foran og surroundhøyttalerne i hattehyllen vil da bli stående ubrukt. Etter mye frem og tilbake havnet jeg på denne hovedenheten med Android 5.1.1 og et hav av inn-/utganger og funksjoner: Disse spillerne kan ofte virke like ettersom alle de nyeste kjører 5.1.1, men det finnes etter hva jeg vet minimum 3 forskjellige design (produsenter) som ser nesten identiske ut. Grunnen til at jeg valgte denne (selges bl.a. under navnet "Erisin") enheten fremfor andre er følgende: * Penest design på fysiske knapper, med gjennomtenkte logoer istedenfor kun tekst * Mest logisk plassering av knapper, og mest nødvendige funksjoner i knappeformat * Justerbar farge på bakgrunnsbelysningen - det har ikke andre leverandører, og fargen deres er for "rød" kontra original farge * 3 USB innganger kontra 2 hos andre leverandører * Ingen vifte bak på kjøle-ribben som trekker støv inn i enheten Ellers er det meste likt som på andre enheter. Har dog ikke funnet noe som helst på nettet om denne enheten i W211, så er spent på resultatet. Den har dobbel H/L CAN-bus tilkobling, så skal fungere med både reversering (ryggekamera), rattknapper og display i speedometer osv... FM-antennen skal kobles til original vindusantenne m/antenneforsterker, mens DAB+ og GPS håper jeg det skal gå greit å koble til den nye tak-antennen jeg har fått montert. Tilbehør som ryggekamera, DAB+ modul, Dension iPhone dock, fiber optisk modul, AUX-panel er handlet inn også..
  15. Takk for det Fargematch på den var meget bra mot airbag, jeg nevnte fargenavnet da jeg bestilte rattet husker jeg. Interiøret mitt er tofarget. Mener rattfargen enten var kieselbeige eller sierragrau. Kjøpte det på tysk ebay, og mener det er bare en selger som har akkurat den rattformen. Det ser veldig bra ut, men var ikke fullt så godt å holde i som originalrattet pga. utsparingene. Mulig dette er en smakssak Da har jeg fått å monter rattet, siden jeg valgte å beholde gammel rattet (skal farge det opp igjen) så kostet det meg 279 euro, med porto. må si meg enig i at fargen er svært bra match, og jeg likte faktisk å holde i det. var litt mere slik jeg er vant med, iforhold til de andre bilene jeg har hatt kjøpte det som du hadde linket, men var jo svært skeptisk mot farge valget. de kalte fargen for beige, men fargekoden på rattet mitt er stone. men etter x antall mailer fram og tilbake, og noen bilder så lot jeg meg overtale. angrer ikke et sekund. det gråe rattet hadde nok blitt for mørk for min bil, og forsto det slik at det er 2 forskjelige gråfarger på min årsmodel. stone (som er nok det du også har) og en som er mørkere. thx for hjelpen Bare hyggelig! Var stone jeg kjøpte ja, det har du helt rett i Fargekombinasjonen i min bil er steingrau og kieselbeige.
×
×
  • Create New...