Jump to content

Mrviper

Members
  • Content Count

    97
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

0 Neutral

About Mrviper

  • Birthday 02/18/1978
  1. en aldri så liten oppdatering på denne.. etter mye om og men så ble feilen funnet.. viste seg at det var en ventil som hadde mistet en del og den biten hadde gått rett ut i eksosen.. sylinder 2 var død pga dette. så ventil på den sylinder var død samt ventil nr1 var ned sotet sammen med nr2. alt dette er byttet ut sammen med mye andre ting og nå er motor 100% i orden.. synes det var flaks at verken stempel eller toppen ble berørt av dette. var luftmassemåleren som var helt død som foresaket dette i utgangspunktet.. så tenkte jeg skulle oppdatere denne tråden om mitt problem i tilfelle dette skulle skje andre der ute. så mitt problem er løst etter masse nye deler osv samt en god slump med penger men i mitt tilfelle var det verdt hver krone..
  2. Ok greit og vite. Er det vanskelig og bytte de pakningene rundt pluggene? Er vel kanskje nødvendig og få bytta de antar jeg ettersom det er litt olje i hvertfall en av de rørene mot pluggene.
  3. prøvde og flytte pluggene men det virket nesten som den ene coilen ikke ville. så er og prøver og få tfak i en ny coil og teste. ok så det er på en måte normalt at det kommer litt olje nedi der? er ny toppdeksel pakning også.
  4. det viste seg faktisk at det var plugg eller plugg og coil,plugg var rimelig sotet noe jeg finner litt rart da det ikke er kjørt mange mil med nye plugger,men skal få tak i ny coil og da prøve,annen ting jeg la merke til var at det var bittelitt olje nedi der,noen som vet hva de kan komme av?
  5. nå stiller jeg sikkert et fryktelig dumt spm men hvordan ser man bilen har gått i nødmodus? jeg har som sagt 2 liter bensin og ingen varsler i dashbordet.
  6. hei jeg har akkurat vært ute på en kjøretur med min s210 97 Modell motorkode er M111942 vanlig 2liter bensin. plutselig begynte den og lugge og ville nesten ikke gi noe dra kraft, samtidig når den var på tomgang så kjentes det nesten ut som en kenguru. skulle da dra igang igjen og det var nesten ikke mulig og komme frem. plugger,olje olje filter osv er nylig byttet samt olje på girkassa,men dette kunne virke som den ikke gikk på alle sylindrene plutselig men er som sagt usikker. noen andre som har vært borti noe lignende kanksje som har litt erfaring med dette? motor er kun gått 242000 så det er ikke mye.
  7. takker da har jeg litt og gå etter..
  8. takker for svar. det er verdt og sjekke ut,hvor får man eventuelt tak i den delen? satser på at det ikke er noen stor deal og var greit og finne ut at feilen ikke var så stor som jeg fryktet. er riktignok trangt nedi der men må vel la seg gjøre og komme til uten og demontere hele greia..
  9. noen som har noe lure fix ideer på dette,gjelder en s210 97 mod. letet etter vannlekkasje fra termostat og vannpumpe men fant feilen som nevnt over. hva kan gjøres og hva anbefales og gjøre?
  10. skjønner.. hadde vært bra om det var mere jevnlige treff og oppdateringer ,var litt av grunnen til at jeg datt av lasset. litt synd også fordi det er jo sosialt men var borti at vi var 3 stk på treff og det er jo vel lite. men skal prøve og holde meg oppdatert igjen på hva som skal skje utover.
  11. hvis noen andre har noen erfaring eller forslag til hva det kan være så setter jeg pris på det. greit og vite hva annet en kan se etter.
  12. ok jeg var på noen treff i fjor på gilberg hvertfall men det datt egentlg bare ut grunnet dårlig aktivitet og oppfølging på treff her.. vare bare litt spent på tallet i år.
  13. hvor mange er det som er aktive på sånne treff idag?
  14. det virker hvertfall sånn at det kommer i forkant. kjentes ut som en kombinasjon av vann/olje,den svetter pga toppdeksel pakningen vet jeg men lekkasje kommer etter bilen har vært i bruk. var under bilen men ikke sett tydelig lekkasje enda. bare synes det har vært så rart at den bruker en del olje når den bli brukt langt og her om dagen når jeg skulle starte bilen så lyste vann lampa i bilen og måtte fylle vann. men motor starter og går pent til tross for dette.
  15. Hei jeg har den siste tiden opplevd at min s210 97 mod bruker bpde vann og olje,etter hva jeg har sett så er toppdeksel pakningen sliten og er bestillt og skal byttes. har sett etter tydelige lekkasjer men finner ingen der og da. men når bilen er parkert er det våt flekk i front under bilen men jeg vet liksom ikke hva eller hvor det kommer ifra. om noen har vært borti noe lignende så hadde det vært flott med noen tilbakemeldinger på dette. etter hva jeg har sjekket så finner jeg ikke verken olje i vann eller omvendt,men etter og ha kjørt langt må jeg etterfylle olje. på forhånd takk for råd og tips om dette.
×
×
  • Create New...