Jump to content

Torbjørn

Betalende medlem
  • Posts

    2,474
  • Joined

  • Last visited

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

Torbjørn's Achievements

4

Reputation

  1. Kunne ikke vært mer enig Tommer'n!
  2. Går billig jo fortere de blir solgt. Hiv inn et bud! http://m.finn.no/bap/forsale/ad.html?finnkode=71798961&fks=71798961
  3. Takk for det FrodeS. Ja, drivlinjen er blitt forsterket opp etter disse svakhetene viste seg. Selvbygd motor og elektronikk, som yter 3 ganger original effekt og går rimeligere enn org. ved normal kjøring er ingen hindring for rolig, praktisk bruk. Selv ikke når det blir litt kaldt Går fortsatt som en klokke på tomgang og starter forholdsvis greit i -23 grader.
  4. Lenge siden sist her nå. Men bilen går daglig og fungerer uten problemer. Det være seg at to differ, en mellomaksel og en stikkaksel har takket for seg i løpet av året. Men nye sterkere deler sitter nå på plass og det virker til å holde godt nå Motor og gir er upåvirket så langt, og etter snart 38 000km så er jeg fornøyd. Litt innkjørings-issues er bare kos, så lenge det er drivverk som gir seg. Det tar i når pinjongen legger igjen hele tannstellet i bunn av diffhuset, og spilines på mellomaksel vrir seg 1-2 tenner før den gir opp. Ellers er vinteren en fin tid for finjustering av kaldstart på motorstyringen og programmene jeg selger. Juletre ble hentet for 4je året på rad med denne bilen. Legger inn litt bilder:
  5. Muligheter for et godt kjøp her. Selger på vegne av en kunde deler fra en w202 AMG. Alt skal bort. Interiøret er bort allerede. - Skjermer (fine for rust) - Instrument kluster AMG - Bremser AMG - For/bakstilling Og mye mer, ta kontakt om det er noe du trenger til w202 Ved forespørsel send Mail til: tekniske@flenstad.com
  6. Vurderer å selge mitt prosjekt. En fin 450 SE. Alt av rust tatt og bilen har vært på veien om sommerene i 8 år siden rust rep. Lakken er fin, men noen småskader er det. Motor er overhalt i 1997 og gått ca 4000km etter overhaling. Fungerer topp. Bilen har fått nytt dashbord (originalt svart) og 'nytt' brunt skinn interiør medfølger. Bilen står uten interiør i dag. Mekanisk god stand. Bilen har vært eu godkjent 2 ganger i mitt eie, alle uten noen anmerkninger. Åpen for bud over 30 000kr.
  7. Med vår custom-eksos som her er laget opp mot kamprofilene, og det kamsettet som vi har brukt her - er jeg ikke redd for å si 50hk pluss i økning fra originalt. Denne holder en C/E36 helt greit nå.
  8. Selger en original AMG blokk, M104. Tar opp plass, må bort. Selges 1500kr.
  9. Jeg brukte opptil to slike solenoider i forskjellige kombo men siden selve setet på disse bare er rundt 4mm i diameter er det ikke rare greiene som passerer av luft. De har også bare to tilstander, åpen eller stengt. Jeg vil at bilen skal gå på en tomgang på rundt 1000 rpm ved minus grader i kjølevannet, deretter rundt 900 ved ca 20-30 grader pluss, også 750rpm når den er varm. Ved innslag av AC, kjølevifter, varmetråer, cupevifte, innlegg av gir automat osv ble dette ikke optimalt før etter montering av tomgangsmotor. Det er min erfaring. Når bilen er kald og friksjonen i motoren er stor så trengs litt ekstra luft har jeg lagt merke til. Ser tomgangsreguleringen min ligger på 70-80 prosent åpning ved -18 og den har en åpning på ca 1 cm2, altså ganske stort/mye luft. Men straks bilen har gått i noen sekunder, kanskje rundt 40-60 sek så ligger den åpen med bare 12 prosent. Turtallet er helt likt hele tiden. Den største luftmengden trengs når bilen/motoren er veldig varm. Etter stillstand en kort tid etter hard kjøring eller midt på sommeren. Er luften i innsuget over 60-65 grader ser jeg tomgangsmotoren har nesten full åpning for å holde turtallet rett den første stunden før tempen synker igjen, og tomgangsmotoren må stenge igjen. Spesielt arti med automat når tomgangen ligger på litt over 700 rpm, og man legger inn drive, da ville den vanligvis kveles momentant, men nå går den ned på 600 rpm i et sekund også er det rett tilbake på 700 igjen. Man kan sette på alt av strøm, eller vri servo frem og tilbake osv, og gjøre akkurat det samme uten noen forandring. Skikkelig moro
  10. Den brukte jeg for et par år tilbake, funker - men langt i fra noen oem/original feeling av den lille solenoiden der.
  11. He, sånn ja. ja vist man legger litt opp til det så får man alltids kjenne på friksjonsgrensen. Men til daglig er ikke ukontrollert hjulspinn i stor hastighet det som plager meg mest nei Vinteren har latt meg fordype ned i tomgangsmotor og da spesielt justeringer rundt kaldstart i lave temperaturer, der har fokuset ligget noen måneder nå.
×
×
  • Create New...