Jump to content

EirikL

Members
  • Posts

    158
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    1

EirikL last won the day on August 23 2020

EirikL had the most liked content!

About EirikL

  • Birthday 05/03/1993

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

EirikL's Achievements

2

Reputation

  1. Det er veivhusventilasjonen som sitter på toppdekselet. Inni der er en membran som er fjærbelastet å slipper ut overtrykk fra veivhuset, og fører det tilbake på innsugssiden. Denne membranen kan bli slapp etterhvert. Jeg har sett tilfeller på biler der luftfilteret er delvis tett, og at motoren får motstand og åpner denne membranen ufrivillig så motoren suger olje fra veivhusventilasjonen. Så ja. Den bør kanskje skiftes. Spesielt om bilen har noen kilometer på seg. Angående den kontakten du sikter til på slangen, så er det et varmeelement som sørger for at det ikke kondens fryser slangen tett på vinteren og derav stenger veivhusventilasjonen. -Eirik Sent from my iPhone using Tapatalk
  2. Takk takk Kjøreopplevelsen er selvsagt en helt annen verden! Godt å være Mercedes eier igjen. Når det er sagt trengte ikke Hiacen en eneste reparasjon på de 4årene/80 000km jeg eide den, noe jeg satte veldig pris på [emoji6] Sent from my iPhone using Tapatalk
  3. Tjuvlånte hjulene til brodern i dag. Spørs om jeg bli nødt å kjøpe de og [emoji41] Sent from my iPhone using Tapatalk
  4. Hei! Etter en 4-års pause fra både Mercedes og forumet, har jeg endelig handlet stjernebil igjen. Deilig å være ferdig etter 4 år bak rattet på en sliten Hiace [emoji2957] Denne bilen er solgt ny hos BOS i August 2006. Jeg fikk overta bilen etter en i familien som nå er for gammel til å kjøre bil - Dette er da en 1 eiers bil med stusselige 108 000km på telleren. Entusiast eid med komplett serviceheftet. Slenger med noen bilder jeg tok i farten - Sent from my iPhone using Tapatalk
  5. Kam/veivføler er en vanlig synder. Du kan bytte alt mulig helt til bilen er iorden. Eller du kan lese ut feilkoder.
  6. Hei. Ser etter nye bakfjærer til min s210. Dette er en 320cdi som er for myk bak til tyngre hengere/campingvogn. Byttet alle fjærene for noen år siden, som jeg bestilte i Tyskland. Mulig jeg fikk feil for den var ikke så myk bak før. Hva er forskjellen på disse?
  7. Det er ikke så strengt faktisk. Bare å søke opp pkk instruks for bedømmelse av rustskader. 25cm x 25cm eller 25% av den totale omkrentsen skal normalt bedømmes som 2'er feil.
  8. Norsk Turboservice i Porsgrunn selger deg turbo til langt snillere pris enn hos bos. Jobben er veldig grei på din bil. Første du ser når du tar av plast dekslet over motor.
  9. Men du har fortsatt ikke skiftet solenioden?
  10. http://mbentusiastklubb.no/smf/index.php?topic=67464.0
  11. C4 kjører tråløst, C3 gjør ikke.
  12. Jeg skiftet en hjulbue på min s210 i fjord. Kostet 700kr eller deromkring hos Klokkerholm. Regn med 15-20k for arbeid inkl lakkering. Det er jobben som koster her.
  13. Ja! Motor å drivverk er toppers Jeg bestilte alternative motorfester hos Stjeneservice. De kom i Mbspecialist pakke. Kan det være drittvarer tro?
  14. Er som topic sier, vibrerer ganske bra! Alle 3 motorfestene var heeelt defekte, så disse ble byttet med tro på at vibreringa skulle gi seg. Men neida, er akkurat lik! Noen ideer?
  15. Skift printplate, kontakt å olje og filter så skal du se girkassen blir helt fin. Synes du 1500kr er alt for mye for en bildel klarer jeg ikke forstå hvorfor du har Mercedes.
×
×
  • Create New...