Jump to content

MercedesW124

Betalende medlem
  • Content Count

    2,096
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    3

MercedesW124 last won the day on January 9

MercedesW124 had the most liked content!

Community Reputation

13 Good

1 Follower

About MercedesW124

  • Birthday 07/25/1997

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

  1. SIste bilde av 1997 E300 Diesel før levert til ny eier. Hatt den siden mai 2020, kjørt den rett over 20000km, og bytta hjullager, endeledd, fjørfeste og fjører, alt foran og på begge sider. Fungert fint ellers. Ny 210 diesel anskaffet, litt mindre antall sylindere, sylindervolum og hk, men har turbo så burde være noe kvikkere uansett. 1998 E290 Turbodiesel
  2. En normal høyde, en lav, begge uten stjerne på panseret Bytta kompressor på den grå, nå er begge lik høyde og har stjerne på panseret Har aldri kjørt den med luft i belgene før nå, merkes at støtdemperene bak har null effekt, må nok påregne å bytte de.
  3. Er jo stadig forbi, kunne du ha sendt meg nummeret ditt så kan jeg gi beskjed når jeg er forbi. Hadde du muligens kunne møtt meg på egna plass langs e18 da jeg ofte kjøre lastebil den veien?..
  4. Liten oppdatering fra siste ukene her 210 fått slagside Knekt fjørfeste, var brukte bilen som normalt et par uker før detta skjedde på langtur ca 1500km og div lokalt da jeg merka den begynte å klunke mer høyre foran. La full sving og idet jeg gjorde det knakk det av og alt datt under bilen ferdig demontert. Bytta venstre fjørfeste tidligere i høst, nå måtte høyre også byttes. Pluss begge framfjørene da begge var knekt både oppe og nede. Bytta fjørfeste og begge framfjørene, korrekt høyde igjen Var også med en bekjen
  5. Garantert en stor prosentandel av gjenværende 124 varebiler holde til på sørlandet 🤔
  6. Det er helt korrekt, også har man noen biler i reserve hvis noe skulle gå galt med opptil flere av de andre som ofte er tilfellet for meg, hehe
  7. Har en plan om å sveise den opp og gjøre den fin når eu går ut i 2022, har kanskje litt mer tid da og mindre prosjekter stående. Men blir nok å bruke den en gang iblant fram til da. Akkurat nå har jeg 17 biler og kun 2 med skilt som er brukbare for øyeblikket, pluss 2 med skilt på vinterlagring. Passere snart bil 160 så har blitt endel her siste åra ja.
  8. Var knekt et dyserør på 124 varebilen Knekt på grunn av manglene innfesting på dyserør Bytta dyserør med et jeg hadde liggende men må få taki innfestingen til innsuget så jeg ikke knekke flere Luftfilter som skal byttes ut med originalt Bytta fra sota klarglassbaklys Til originale Og vaska litt Bilen bærer preg av å ha blitt godt brukt, div farger og endel rust, men kan vel bli bra sånn etterhvert.
  9. 123 forsvant tidligere i uka, men fikk noe ennå mer sjeldent i bytte, nemlig en 124 turbodiesel varebil. Litt div som må gjøres men blir vel en grei bruksbil når den røde 210 dieselen blir levert til ny eier i løpet av neste måned
  10. Mer arbeid som må gjøres på 124 200 Har lenge vært umulig å få start på uten å helle bensin i forgasser, tidvis riktig tomgang men mest for høy eller lav... Og i tillegg blir det vacuum i tanken. Forgasser ute Ganske svær sak med mye elektronikk. Skal gå over den og se etter åpenbare feil eller mangler. Bilen har ikke bensinfilter installert før bensinpumpa, men den har et på en vacuumslange som åpenbart ikke holde tett Litt svetting fra bensinslange Dissa "gummislangene" er antakelig fra 1987 da bile
  11. Det ble sveist selv om jeg har hørt at det ikke er korrekt måte å feste det på
  12. Fikk nytt på bertel o steen, kosta 611kr og var lagervare i oslo. Er 210 classic detta ja
  13. For etpar uker siden begynte det å komme noe klunkelyder venstre foran på E300 diesel, detta ble observert Knekt fjørfeste noen har prøvd å "reparere" tidligere Visste at det fantes 1-4er puter over fjørene men aldri sett eller hørt om 5er puter før Nytt fjørfeste montert i helga og bilen er satt i drift igjen
×
×
  • Create New...