Jump to content
Mercedes-Benz Entusiastklubbs forum

MercedesW124

Betalende medlem
  • Content Count

    2,031
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

2 Neutral

About MercedesW124

  • Birthday 07/25/1997
  1. Liten oppdatering her, har som vanlig alt for mye å gjøre... Har vært en tur til tyskland for å hjelpe med å importere en bil 140 er kjørt 214000km nå, noe mer enn jeg så for meg at denna bilen skulle brukes Har også fått en 210 i garasjen igjen
  2. Ny ac radiator til 140 da den andre ikke var veldig tett. Mista ac i Hamburg på vei hjem fra ferien. Slapp unna værste varmen. Frankrike, 38 grader, da var ac grei å ha.
  3. Det er ikke bestemt ennå, skal få orden på bilen med tanke på rust og teknisk først...
  4. Ja var en fin tur. Må jo det når jeg først har fått taki en Ja hete mercedess124 der
  5. Mva på kjøpesum tenker jeg... Er en privatperson detta. Sjekket på et annet forum, lettere å få prøveskilt som er gyldige i europa (utenom norge) tilsendt til selger av bil, kjøre på dissa til danmark og bytte over til prøveskilt fra det norske vegveset før ankomst i norge. Ikke noe behov for salgsmeldig, kun kontrakt og tysk vognkort i tolla.
  6. Jo takk for det, greit med ferie, men var greit å komme hjem å jobbe litt igjen også Ikke mye polering her, men må påregne hellakkering uansett så er ikke noe stort problem...
  7. Har aldri importert en bil før, skal nedover om noen uker og har i den forbindelse noen spørsmål. Bilen står her: 71292 Friolzheim Ordne med kjøpskontrakt men finnes det noe slags salgsmelding for eierskifte som må fylles ut i Tyskland?.. Noe plass i området man kan skaffe exportskilt?.. Og leste i et annet forum at man måtte levere et exportdokument på vei ut av Tyskland, stemme detta?.. Og trenge man mer enn kjøpskontrakt og tysk vognkort i norske tolla?..
  8. Lite oppdateringer her, kom hjem fra årets ferie med 140n for etpar uker siden. Var helt til spania/benidorm i år, og hadde div stopp innom tyskland, frankrike, italia, nederland osv på turen.. Ble totalt ca 7000km, og nå har bilen kjørt 209000km, må snart ha oljeskift igjen da, selv om det ble gjort sist i slutten av juni Legge ved etpar biler her Villa fenaroli palace hotel i italia, tok bilde her i fjor også sammen med en blå 124, i år ble han med i min bil Monaco Mercedes-Benz museumet i stuttgart, var her sist i 2012 Denna plaga meg litt, en restaurert 200D. MOPF0 bil med MOPF2 panser og lykter, lakkerte speil, lakkerte støtfangere og hvite blinklys. Ikke veldig imponert på akkurat denna da. Fikk testa bilen på nurburgring Synes det var greit med en ipad med eget simkort på dashbordet som musikkavspiller og navigasjon Fikk testa litt høyere hastigheter Fylt bagasjerommet med "senkesett" her Ellers har den blitt brukt som "arbeidsbil" under reparasjon av en landcruiser Har også endelig fått vaska 123 litt og satt den innendørs, begynne på denna snart Takbøyler av Noen som har tips til å fjerne betong fra lakk?..
  9. Fullført arbeidet med girvelgeren nå, legge ved noen bilder Her er alt montert sammen igjen og har bytta radio Nå fungere 4<>D knappen som den skal og lyset følge girvelger Og nye radioen er tydeligvis kobla sammen med telefonen for detta komme opp når jeg trykke på den.. Og blir alltid overraska over hvor mye bedre lydkvalitet det er på dissa originale radioene i eldre mercedeser i forhold til uoriginale, selv av bra merke med gode spesifikasjoner.
  10. Fikk lagt igjen noen kr på Bertel O. Steen idag. Har en gøy jobb foran meg på 140 da. Må ta girvelgeren ut av bilen for å bytte den delen som gir sterkere lys i det giret som er valgt. Den som styrer 5. giret er grei å bytte mens den står i bilen.
  11. Har hatt et problem med girvelger til 140 siden jeg fikk den. Når jeg setter den i D så holdes den ikke der, men går rett over til 4. Tenkte å få detta i orden nå, så demonterte litt for å se hva som var galt. Legg merke til tykkelse på trepanel i forhold til 124 Var som mistenkt, defekt segment switch. Når dissa ryke pleie man å miste 5giret men jeg har faktisk hatt det hele tida fordi den var kilt fast Denna koste litt over 1000kr ny Festebraketten til lampa som gjør at det lyser sterkere i det giret bilen står i er også knekt og må byttes
  12. Endelig fullført viskerproskektet mitt, måtte bytte et ødelagt tannhjul i den venstre viskeren. Det som gjør at den går inn i vannrett og loddrett stilling og ut i hjørnet. Før var den ute hele tiden og traff a-stolpen og gikk over lista over frontruta. Midlertidig fiks så den var inne hele tida, merka stor forskjell på hvor mye mindre den viska da. Har også bytta hjul igjen
  13. Hatt 140 på service i går. Skifta olje på motor og differensial. Alle de andre oljene ble bytta i august. Etpar nye pærer i instrumentpanel så nå er kmstand og utetemperatur lesbart igjen. Og må bytte høyre bærekule da den har begynt å knirke.
  14. Takk for info, skal bli gøy å få begynt på denna. Rammenummer er WDB1231931F050409
×
×
  • Create New...